دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه مربای بهار نارنج فوق العاده خوشمزه

  • ندا خوشرو
  • ۶ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

مربای بهار نارنج یکی دیگر از انواع مرباهای خوشمزه و خوش طعم است که به راحتی در منزل قابل تهیه است در ادامه این مطلب طرز تهیه مربای بهار نارنج را با بهترین روش در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم.

مربای بهار نارنج نوعی مربا فوق العاده خوشمزه است که می توانید آن را با گلاب و پودر هل و آبلیمو …. تهیه کنید. در این بخش از آشپزی مجله آرگا طرز تهیه مربای بهار نارنج را با بهترین روش به شما کدبانوهای عزیز آموزش می دهیم.

مربای گل محمدی و مربای بالنگ و مربای بهار نارنج از انواع مربا ها با طعم و عطر خاص و بی نظیر است که هر کدبانویی می تواند این مرباهای خوشمزه را تهیه کند. در این مطلب ما قصد داریم تا شما را با دستور تهیه مربای بهار نارنج آشنا سازیم.

دستور تهیه مربای بهار نارنج

مواد لازم

بهار نارنج : ۴ لیوان
گلاب : ۱ لیوان
شکر : ۳ لیوان
آب : ۳ لیوان
آبلیمو : ۲ قاشق غذا خوری
پودر هل سبز : ۱/۲ قاشق مربا خوری

طرز تهیه مربای بهار نارنج

ابتدا بهار نارنج را برگ برگ کنید و سپس آن را بشویید و بعد برگ های بهار نارنج را در درون قابلمه بریزید و روی آن ها را آب بریزید و حرارت شعله گاز را زیاد کنید تا آب به دمای جوش رسد و سپس بهار نارنج ها را در درون آبکش بریزید و بشویید و همین کار را ۲ مرتبه دیگر انجام دهید تا تلخی بهار نارنج ها از بین برود.

مربای خوش طعم بهار نارنج

 سپس در درون قابلمه ۳ لیوان آب سرد بریزید و گلاب را هم اضافه کنید و بهار نارنج های آبکش شده را اضافه نمایید و شکر را در لا به لای بهار نارنج ها بریزید و درب قابلمه را ببندید و قابلمه را به مدت ۱۲ ساعت در درون یخچال بگذارید.
بعد از مدت زمان ذکر شده قابلمه را از درون یخچال خارج کنید و بر روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد و سپس حرارت شعله گاز را کم کنید تا مربا آرام آرام بجوشد و غلیظ شود و گلبرگ های بهار نارنج شیشه ای شکل شوند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

اضافه کردن شکر و گلاب به مربای بهار نارنج

مربای بهار نارنج

در مرحله آخر آبلیمو و پودر هل سبز را به مربا اضافه کنید و بعد از این که مربا چند جوش زد قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و در محل مناسبی قرار دهید تا مربا خنک شود و سپس مربا را در درون بطری های شیشه ای بریزید.

طرز تهیه مربای بهار نارنج

مربای بهار نارنج را می توانید به عنوان وعده صبحانه خود با نان و کره میل کنید و هم چنین این مربا را می توانید به همراه چای نیز در وعده عصرانه و میان وعده خود میل نمایید.

نکات تکمیلی

۱. به منظور هم زدن و همچنین ریختن مربا داخل ظرف دیگر از قاشق چوبی یا استیل استفاده کرده و حتما باید قاشق خشک و تمیز باشد زیرا باعث کپک زدن آن خواهد شد.

۲. مربا آماده شده را داخل ظرف شیشه ای در دار که از قبل داخل آب جوش گذاشته اید قرار دهید که بهتر است پس از جوشاندن ظرف، آن را داخل سینی فر گذاشته و اجازه دهید به مدت ده دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد بماند تا کاملا میکروب های آن از بین برود.

۳. به میزان شکری که به مربا اضافه می کنید توجه داشته باشید زیرا شکر زیاد باعث شکرک زدن مربا خواهد شد.

۴. بعد از پخت مربا آن را داخل ظرف مورد نظر ریخته سپس درب ظرف را گذاشته و آن را برعکس کنید تا هوای آن خارج شود و بعد از خنک شدن داخل یخچال قرار دهید.

۵. در صورتی از اضافه وزن رنج می برید از این مربا به مقدار کمتری استفاده کنید زیرا دارای مقادیر فراوانی قند است.

۶. اگر دیابت دارید بهتر است مقدار مربای مصرفی تان را محدود کرده و با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید و نانی که مصرف می کنید بهتر است نان جو باشد و از شکر قهوه ای برای تهیه مربا استفاده کنید.

۷. اگر لاغری هستید بهتر است این مربا را با دو تا سه قاشق مرباخوری کره یا خامه و نان تهیه شده از آرد گندم کامل مصرف کنید و همچنین می توانید آن را با یک لیوان شیر کاکائو میل کنید تا کمی وزن تان افزایش پیدا کند.

۸. به منظور تهیه مربا از هر قابلمه ای می توانید استفاده کنید فقط بهتر است کمی آب داخل قابلمه مورد نظرتان جوشانده سپس آن را خالی کرده و روی حرارت گذاشته تا آب آن کاملا تبخیر شود و در نهایت حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید قابلمه سرد شود و مراحل پخت مربا را شروع کنید.

نکاتی در مورد مربای بهار نارنج

امیدواریم از درست کردن مربای بهار نارنج در منزل نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده طرز تهیه انواع مرباها با طعم های مختلف به بخش انواع مربا مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *