دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کوکوی ماکارونی پرطرفدار و دوست داشتنی

  • ندا خوشرو
  • ۸ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

کوکوی ماکارونی یکی از انواع غذا های ایرانی است که در ادامه این مطلب طرز تهیه کوکوی ماکارونی را به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم.

کوکوی ماکارونی غذایی خوشمزه است که با ماکارونی تهیه می شود و می توانید در دستور تهیه آن از سس گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای استفاده کنید. در این مطلب طرز تهیه کوکوی ماکارونی را مشاهده خواهید کرد.

کوکو نوعی غذا است که انواع متنوعی دارد و از پرطرفدارترین کوکوهای متفاوت می توانید به کوکوی لوبیا سبز و کوکوی مرغ اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با دستور پخت کوکوی ماکارونی آشنا سازیم.

طرز تهیه کوکوی ماکارونی با بهترین روش

مواد لازم

تخم مرغ : ۴ عدد
پیاز متوسط : ۱ عدد
سس گوجه فرنگی : ۳ قاشق غذا خوری
روغن : ۲۵۰ گرم
سوسیس : ۲۵۰ گرم
ماکارونی فرمی : ۲۵۰ گرم
فلفل : به میزان لازم
نمک : به میزان لازم
فلفل دلمه ای : ۱۰۰ گرم
آب : به میزان لازم

طرز تهیه کوکوی ماکارونی

در مرحله اول ابتدا ۱/۲ قابلمه را پر از آب کنید سپس ماکارونی های فرمی را در درون قابلمه بریزید و ۲ قاشق غذا خوری نمک به قابلمه ماکارونی ها اضافه کنید وقتی که ماکارونی ها از حالت خشکی در آمدند و نرم شدند آن ها را در درون آبکش بریزید سپس اجازه دهید تا ماکارونی ها خنک شوند و در حین خنک شدن ماکارونی ها آبکش را چند بار تکان دهید تا ماکارونی ها به هم نچسبند.

آبکش کردن ماکارونی فرمی
در مرحله بعدی روش تهیه کوکو ماکارونی پیاز و فلفل دلمه ای را به صورت خلالی خرد کنید و سپس پیاز را در درون تابه تفت دهید.

تفت دادن پیاز

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

بعد از این که پیاز ها طلایی شدند فلفل دلمه ای را به پیاز ها اضافه کنید سپس سوسیس ها را خرد کنید و به مخلوط پیاز و فلفل دلمه ای اضافه نمایید.

سرخ کردن فلفل دلمه ای و سوسیس

بعد از این که سوسیس ها تفت خوردند سس گوجه و نمک و فلفل را به مواد اضافه کنید بعد از این که مواد مقداری خنک شدند تمام مواد را با ماکارونی ها مخلوط کنید و سپس تخم مرغ را به مایه کوکو اضافه کنید و مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا مایه کوکو یکدست شود.

مخلوط کردن مایه کوکوی ماکارونی
بعد از این که مایه کوکو را آماده کردید تابه مناسبی را بر روی شعله گاز قرار دهید و بعد از این که روغن داغ شد مایه کوکو را در داخل روغن داغ بریزید و روی سطح مایه کوکو را به کمک پشت قاشق صاف کنید بعد از این که یک طرف کوکو سرخ شد طرف دیگر آن را برگردانید تا سمت دیگر کوکو ماکارونی نیز سرخ شود.

 ریختن مایه ماکارونی در درون تابه تزیین کوکوی ماکارونی با سس مایونز       کوکوی ماکارونی

وقتی که دو طرف کوکو سرخ شد کوکوی ماکارونی را شبیه به پیتزا برش دهید و برای تزیین کوکو از سس مایونز و گوجه فرنگی استفاده نمایید هم چینن می توانید این کوکوی خوشمزه را با کمک انواع سبزی جات متنوع تزیین کنید.

آموزش تهیه کوکو ماکارونی در فر

کوکو ماکارونی را علاوه بر داخل تابه در فر نیز می توانید تهیه کنید که نحوه تهیه آن بسیار ساده و راحت است، در ادامه مطلب روش پخت کوکو ماکارونی در فر را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم :

  • ماکارونی فرمی : دویست گرم
  • گوشت چرخ کرده : صد گرم
  • تخم مرغ : دو عدد
  • پیاز : یک عدد
  • فلفل دلمه ای : یک عدد
  • نخود فرنگی پخته : یک مشت
  • رب : یک قاشق غذا خوری
  • پنیر پیتزا : به میزان لازم
  • ادویه، نمک و فلفل : به مقدار لازم

آموزش تهیه کوکو ماکارونی

نحوه تهیه :

در روش تهیه کوکو ماکارونی ابتدا داخل قابلمه ای آب ریخته و اجازه دهید بجوشد سپس ماکارونی ها را داخل آب ریخته بعد از نیم پز شدن آن را داخل آبکش بریزید.

در مرحله بعدی کمی روغن داخل تابه ریخته و پیاز را داخل آن سرخ کرده سپس به آن گوشت بیفزایید و آن را تفت دهید و فلفل دلمه ای نیز به گوشت اضافه کرده و تفت دهید.

حالا به مواد ادویه، رب، نمک و فلفل اضافه کرده و آن را با هم مخلوط کنید، ماکارونی سرد شده را همراه با مواد گوشتی سرد شده و نخود فرنگی پخته شده داخل ظرفی ریخته و آن ها را به خوبی با هم ترکیب نمایید سپس به آن تخم مرغ ها را نیز اضافه کرده و به خوبی هم بزنید.

در مرحله پایانی مواد را داخل ظرف پیرکس چرب شده ریخته و روی آن را پنیر پیتزا بپاشید سپس اجازه دهید داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد و به مدت بیست تا سی دقیقه بماند تا کاملا پخته شده و روی آن را با زیتون تزیین نمایید، نوش جان.

دستور پخت کوکو ماکارونی

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان، امیدواریم از طرز تهیه کوکو ماکارونی نهایت لذت را ببرید و آن را در منزل تهیه و در کنار اعضای خانواده تان نوش جان کنید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع کوکو می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *