دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نقاشی روی شیشه با انواع ایده های جدید و جالب + آموزش

  • یلدا محمدی
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
  • ۱

آموزش مرحله به مرحله نقاشی روی شیشه یا ویترای و جدیدترین مدل های نقاشی ظروف شیشه ایی با رنگ ویترا و رنگ روغن را در این مطلب ملاحظه نموده و با استفاده از این آموزش زیباترین نقاشی ها را بر روی شیشه های ساده و معمولی بکشید.

ویترای هنری زیبا و ماندگار است که با یادگیری آن می توانید تمامی سطوح و ظرف های شیشه ایی را به زیبایی نقاشی نمایید. در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی ابزارها و وسایل مورد نیاز و آموزش ویترای به معرفی مدل های متنوع و جدید شیشه های نقاشی شده بپردازیم که هر یک می توانند الگویی مناسب در جهت انجام نقاشی های متنوع برای شما باشند. در ادامه با مشاهده این نقاشی های زیبا و متنوع ما را همراهی نموده و از آموزش ارائه شده نهایت استفاده را ببرید.

نقاشی روی شیشه ویترای با طرح های جدید و زیبا :

هنر ویترای می تواند یکی از جذاب ترین و در عین حال پرکاربرد ترین هنرها باشد که موارد استفاده بسیاری دارد. این سبک نقاشی همچون نقاشی روی سفال و نقاشی روی پارچه به راحتی انجام می گیرد و با یادگیری اصول اولیه آن می توانید به خلق طرح های جدید و متنوع بپردازید. در این مطلب سعی نموده ایم به طور کامل و جامع هنر نقاشی بر سطح شیشه را آموزش داده و معرفی نماییم.

ابزار مورد نیاز :

رنگ مخصوص برای کشیدن نقاشی بر سطح شیشه، ویترای می باشد که می توانید به راحتی آن را از فروشگاه های مربوطه تهیه نمایید. رنگ ویترای دارای ویژگی های خاص و منحصری از جمله شفافیت، درخشندگی و مقاوم در برابر نور می باشد. تنوع رنگ ویترای بسیار زیاد است و همچنین می توان به راحتی این رنگ ها را با هم ترکیب نمود و به تهیه رنگ های جدید و زیبا مناسب با طرح انتخاب شده پرداخت.

رنگ مناسب نقاشی بر روی شیشه

قلمو های مناسب این سبک نقاشی دارای ظرافت های مختلفی می باشند که اغلب بر اساس طرح انتخاب شده انتخاب می گردند. در صورتی که قصد دارید این هنر را ادامه دهید پیشنهاد می کنی چند سایز مختلف قلمو را تهیه فرمایید.

ابزار نقاشی

  •  آرون گروپس

استفاده از دورگیر مناسب یکی از ضروریات این سبک نقاشی است. دورگیر ها رنگ های مختلفی دارند که پرکاربردترین آنها دور گیر مشکی می باشد که برای شروع کار شما می توانید تنها از دور گیر مشکی استفاده نمایید. همانطور که می دانید رقیق کننده رنگ ویترای تینر است. بدین منظور می توان از تینر بدون بو و یا وایت اسپرایت استفاده نمایید. همچنین برای نتیجه گیری بهتر می توانید انواع پاک کننده قلمو، قطره چکان، پالت و سایر لوازم را که در فروشگاه ها به منظور انجام این سبک نقاشی ارائه می گردند تهیه نمایید.

رنگ نقاشی ویترای

آموزش نقاشی ویترای :

در این بخش به معرفی ساده ترین روش و آموزش نقاشی بر سطح شیشه می پردازیم. بدین منظور بعد از فراهم آوردن وسایل و ابزار مورد نیاز، طرحی را مناسب با شیشه انتخاب نمایید. برای راحتی بیشتر می توانید طرح را در ابعاد مناسب بر روی کاغذ پرینت بگیرید.

آموزش نقاشی روی شیشه

حال شیشه مورد نظر را تمیز نموده و طرح را زیر شیشه قرار دهید و خطوط موجود در طرح را با خمیر دور گیر بر سطح شیشه منتقل نمایید. بعد از انتقال طرح کمی صیر کنید تا دور گیر کاملا خشک شود.

آموزش نقاشی ویترای

حال به ترکیب رنگ های دلخواه در پالت بپردازید، در این مرحله می توانید از انواع رقیق کننده نیز استفاده نمایید. سپس با استفاده از قطره چکان و یا قلمو مناسب به رنگ آمیزی نقاشی خود بپردازید. انتخاب رنگ ها را با توجه به طرح انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.

آموزش نقاشی کودکان روی شیشه

بعد از اتمام کار شیشه نقاشی شده را در محل مناسب و به دور از گرد و غبار قرار دهید تا رنگ کاملا خشک شود و نقاشی شما به اتمام برسد. توجه داشته باشید که رنگ ویترای قابلیت شستشو دارد اما بهتر است از آن به عنوان وسیله تزیینی استفاده نمایید و شیشه های نقاشی شده را در آب قرار ندهید و به ندرت آنها را بشویید تا رنگ آن تغییری نکند.

آموزش نقاشی بر روی شیشه

ویترای روی سطوح شیشه ای :

نقاشی روی سطوح صاف شیشه ایی یکی از ساده ترین نقاشی هاست که می تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد که از بین آنها تهیه تابلوهای نقاشی شیشه ایی، نقاشی بر سطح پنجره ها و درهای شیشه ایی، تزیین آینه و … پرکاربرد ترین و مفیدترین مدل های این نقاشی می باشد. در ادامه تصاویر و مدل های نقاشی بر سطوح شیشه ایی مختلف و کاربردهای این سبک نقاشی را ملاحظه می فرمایید که هر یک به زیبایی انجام شده اند و می توانند ایده مناسبی برای نقاشی بر سطح شیشه های مختلف باشند.

تابلو نقاشی ویترای تابلو نقاشی ویترای مدل نقاشی طوطی روی شیشه  نقاشی ویترای روی شیشه آموزش نقاشی روی آینه نقاشی ماهی روی شیشه نقاشی ساده روی شیشه نقاشی ویترا بر روی شیشهنقاشی طاووس روی شیشه

ویترای روی ظروف شیشه ای :

با استفاده از این هنر زیبا و جذاب می توانید به تزیین ظروف ساده شیشه ایی بپردازید. مطمئنا شما نیز در منزل ظروف ساده و معمولی دارید که ترجیح می دهید با ایجاد تغییراتی در آنها زیبایی بیشتری به اینگونه ظروف ببخشید. نقاشی بر سطح ظروف شیشه ایی نیز به راحتی انجام می گیرد تنها کافی است طرحی را متناسب با مدل ظرف مورد نظر انتخاب نمایید و آن را به بهترین شکل بر سطح ظرف شیشه ایی منتقل نموده و سپس شروع به رنگ آمیزی نمایید. در ادامه تصاویری از انواع ظروف نقاشی شده زیبا و خاص را ملاحظه می فرمایید که هر یک از این مدل های می توانند الگوی مناسبی برای نقاشی توسط شما باشند و با استفاده از آنها زیباترین ظروف نقاشی شده را داشته باشید.

نقاشی روی ظروف شیشه ای نقاشی روی شیشه ویترای نقاشی روی گلدان شیشه ای نقاشی ویترای روی ظروف تزیین ظروف شیشه ای با رنگ ویترا تزیین جام شیشه ای با رنگ ویترا نقاشی روی شیشه با رنگ ویترا نقاشی روی تنگ ماهی شیشه ای تزیین بشقاب شیشه ای با رنگ ویترا

مدل های زیبای ویترای روی شیشه پنجره

یکی از خلاقیت های که می توان با استفاده از آن خانه ها را زیباتر کرد، استفاده از هنر ویترای می باشد همانگونه که در بالا مشاهده کردید انواع تابلوهای ویترای و نقاشی روی سطوح شیشه ای منزل نمونه های از این ایده های خلاقانه برای زیباسازی هر چه بهتر منزل می باشد. اما در این بین یکی از جذابت ترین ایده های ویترای روی سطوح شیشه ای، کشیدن نقاشیهای زیبا بر روی شیشه پنچره ها است که می توانید طرح های مورد علاقه خود را بر روی شیشه پنجره پیاده کنید و نمای زیبایی به فضای بیرونی و همچنین فضای داخلی خانه ببخشید و تغییراتی خیر کننده و دوست داشتنی را با هنر دست خود ایجاد نمایید.

در ادامه این بخش، مجموعه تصاویر متنوع و بسیار تماشایی از انواع ویترای روی شیشه پنجره را گردآوری گرده ایم، هر یک از این تصاویر دارای طرح خاصی از ویترای می باشد که بسیار هنرمندانه و زیبا بر روی شیشه پنجره پیاده شده اند. شما عزیزان از این طرح ها می توانید بر روی دیگر سطوح شیشه ای منزل خود نیز بهره ببرید. ضمن این که با کلیک بر روی نقاشی برجسته روی شیشه می توانید از این مدل ویترای نیز دیدن نمایید.

جدیدترین نقاشی روی شیشه

ویترای شیک روی شیشه پنجره

ویترای جالب روی شیشه پنجره

ویترای خاص روی شیشه پنجره

ویترای خاص روی شیشه پنجره

قشنگ ترین نقاشی روی شیشه

ویترای تماشایی روی شیشه پنجره

ویترای باحال روی شیشه پنجره

ویترای روی شیشه پنجره با طرح جدید

ویترای روی شیشه پنجره با طرح جالب

ویترای روی شیشه پنجره با طرح متفاوت

خاص ترین نقاشی روی شیشه

ویترای روی شیشه پنجره با طرح خاص

ویترای روی شیشه پنجره با طرح دوست داشتنی

ویترای روی شیشه پنجره با طرح ایده آل

ویترای روی شیشه پنجره با طرح طاووس

ویترای روی شیشه پنجره با طرح گل

با طرح های و مدل های متنوع و زیبای نقاشی بر سطح شیشه آشنا شدید و آموزش کامل و مرحله به مرحله این سبک نقاشی را ملاحظه نمودید، امیدواریم این مقاله مورد توجه شما دوستان واقع شده باشد و با به کارگیری آن بهترین و زیباترین طرح ها را بر سطح شیشه های مختلف بکشید. در صورت تمایل به مشاهده آموزش ها و مدل های بیشتر می توانید به بخش نقاشی مراجعه نموده و از دیگر مطالب مرتبط و مفید در این زمینه دیدن فرمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۱ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *