دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کره بادام زمینی خوشمزه و مقوی

  • ندا خوشرو
  • ۶ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

کره بادام زمینی از انواع کره های گیاهی است که بسیار پرطرفدار می باشد و می توان کره بادام زمینی را از لذیذترین محصولات بادام زمینی محسوب کرد. طرز تهیه کره بادام زمینی با بهترین روش را در این بخش از آشپزی مجله آرگا مشاهده خواهید کرد.

کره بادام زمینی نوعی کره است که می توانید آن را از بادام زمینی بدست آورید.  شما می توانید در ادامه این مقاله آموزشی طرز تهیه کره بادام زمینی را به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

خواص بادام زمینی برای بدن بی شمار است و یکی از محصولاتی که می توان از بادام زمینی تهیه کرد کره است. در طریقه درست کردن کره بادام زمینی می توانید از انواع طعم دهنده ها نظیر شکلات و دارچین و عسل و …. استفاده کنید هم چنین می توانید بنا بر ذائقه خود از بادام خام و یا تست شده در روش تهیه کره بادام زمینی استفاده کنید.

کره بادام زمینی

مواد لازم

روغن بادام زمینی : به میزان لازم
بادام زمینی : ۲ فنجان
طعم دهنده ( عسل – دارچین – شکلات ) : به میزان لازم

طرز تهیه کره بادام زمینی

در مرحله اول  باید بادام زمینی ها را در درون آسیاب و یا پوره کن به طور کامل خرد و یا پوره کنید توجه داشته باشید که رساندن بادام زمینی به پوره مانند طرز تهیه حلوا زمانبر است.

پوره کردن بادام زمینی

برای پوره کردن بادام زمینی سعی کنید در فواصل یک دقیقه بادام زمینی را آسیاب کنید باید بادام زمینی را در درون آسیاب زیر و رو کنید تا به طور کامل پوره شود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

پوره کردن بادام زمینی بادام زمینی پوره شده روش پوره کردن بادام زمینی

بعد از این که بادام زمین را پوره کردید می توانید روغن بادام زمینی را به پوره بادام زمینی اضافه کنید که اضافه کردن روغن به بادام زمینی به ذائقه شما بستگی دارد.

اضافه کردن روغن به کره بادام زمینی

بعد از اضافه کردن روغن بادام زمینی نمک را هم به مخلوط روغن و پوره بادام زمینی اضافه کنید.

اضافه کردن نمک به پوره بادام زمینی

در مرحله بعدی دستور تهیه کره بادام زمینی می توانید طعم های متفاوتی را به بادام زمینی اضافه نمایید. اگر ترجیح می دهید به کره بادام زمنیی شکلات اضافه کنید می توانید ۱/۸ از شکلات سیاه و تلخ را به کره اضافه نمایید و به خوبی مخلوط کره و شکلات را هم بزنید تا شکلات در درون کره آب شود.
می توانید به جای شکلات تلخ و تیره از شکلات سفید ( شیری ) در کره بادام زمینی استفاده کنید.

کره بادام زمینی با طعم شکلات شیری
یکی دیگر از مواد غذایی که می توانید به کره بادم زمینی اضافه کنید عسل است برای این که عسل را به بادام زمینی اضافه کنید ابتدا باید بادام زمینی را بو داده کنید می توانید بادام زمینی را در درون فر با دمای ۱۸۰ به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید و بعد از این که طلایی شدند آن ها را به روشی که در مرحله اول تهیه بادام زمینی گفته شد پوره کنید و سپس به همراه روغن بادم زمینی و نمک عسل را هم به کره بادام زمینی اضافه کنید.

کره بادام زمینی غسلی

هم چنین می توانید به کره بادام زمینی به همراه نمک و روغن بادام زمینی دارچین نیز اضافه کنید.  بعد از این که کره بادام زمینی آماده شد آن را در درون ظروف درب دار بسته بندی کنید و در درون یخچال قرار دهید.

طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی

کره خوشمزه بادام زمینی

نکات طلایی در تهیه کره بادام زمینی

  1. در روش تهیه کره بادام زمین بهتر است از بادام بو داده استفاده کنید.
  2. پوست قهوه ای بادام زمینی را باید برای تهیه کره بادام زمینی جدا کنید.
  3. برای این که بادام زمینی را بو داده کنید می توانید آن را در درون تابه بریزید و بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا طلایی شود و مرتب باید بادام زمینی ها را هم بزنید تا نسوزند.
  4. می توانید برای تهیه کره بادام زمینی از کنجد نیز استفاده نمایید.
  5. کره بادام زمینی را می توانید با مخلوطی از فندق و بادام زمینی نیز تهیه کنید.
  6. کره بادام زمینی را می توانید به مدت ۱ ماه در درون یخچال نگهداری کنید.

کره بادام زمینی با بهترین روش طرز تهیه

دستور تهیه کره بادام زمینی به روشی دیگر

کره بادام زمینی دارای خواص بی شماری می باشد؛ بادام زمینی سرشار از ویتامین A، ویتامین E، فولات، فیبر، کلسیم، منیزیم، روی، آهن، پتاسیم و چربی های غیر اشباع می باشد.

نحوه تهیه کره بادام زمینی

از این رو تهیه کره بادام زمینی و مصرف آن می تواند برای سلامت دستگاه گوارش، درمان یبوست، لاغری و کاهش وزن، کاهش کلسترول خون و قلب، تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان فشار خون، درمان دیابت، کاهش ابتلا به سرطان و … بسیار مفید باشد، البته توجه داشته باشید که مصرف بادام زمینی و کره آن در برخی از افراد می تواند موجب بروز واکنش های آلرژیک شده که با علائمی مثل اسهال، استفراغ، شکم درد و آسم همراه می باشد، در اینجا می توانید با روش تهیه کره بادام زمینی شکلاتی آشنا شوید.

مواد لازم

  • شکلات تلخ یا چیپس شکلات/ نصف فنجان
  • بادام زمینی بو داده/ ۲ فنجان
  • پودر کاکائو/ ۲ قاشق غذا خوری
  • نمک/ نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه کره بادام زمینی کاکائویی

در ابتدا، بادام زمینی های بو داده شده را داخل دستگاه غذا ساز بریزید و خوب هم بزنید تا کاملا خرد و نرم شوند، لازم است هر دو دقیقه یکبار دستگاه را خاموش کنید تا بادام هایی که به کناره های دستگاه چسبیده اند در داخل جمع شده و نرم شوند، سپس پودر کاکائو و نمک را بیفزایید و همه مواد را هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

آموزش تهیه کره بادام زمینی

در مرحله بعدی، شکلات تلخ یا چیپس شکلات را داخل مایکروویو قرار دهید تا ذوب شود، سپس شکلات آب شده را به باقی مواد اضافه کنید و به خوبی در هم مخلوط کنید، اکنون کره بادام زمینی شما آماده شده و می توانید آن را داخل یک ظرف شیشه ای انتقال دهید و در یخچال نگهداری نمایید.

دستور تهیه کره بادام زمینی

نکته : از کره بادام زمینی شکلاتی می توانید در تهیه انواع دسر، کوکی و شیرینی، کیک، شیک بستنی، سس سالاد و اسنک کره بادام زمینی و موز استفاده کنید.

از کره بادام زمینی می توانید مانند شکلات صبحانه و پنیر صبحانه در وعده صبحانه تان استفاده کنید. هم چنین می توانیدکره بادام زمینی را به عنوان عصرانه و میان وعده نیز میل کنید. از کره بادام زمینی در طرز تهیه انواع کیک و شیرینی ها نیز استفاده می شود. امیدواریم از طرز تهیه کره بادام زمینی در منزل نهایت لذت را ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *