دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رژیم موز معجزه ای برای لاغری سریع

  • خانم تمدنی نژاد
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

یکی از رژیم های لاغری که از زمان های قدیم مصرف آن متداول بده است رژیم موز می باشد. در این مطلب سه رژیم موثر و عالی با تاثیراتی معجزه آسا را برای شما آورده ایم. امیدواریم با استفاده از این رژیم ها بتوانید به راحتی در عرض چند روز مقداری از وزن خود را کاهش دهید.

موز میوه ای نرم و شیرین است که نه تنها دارای مواد مغذی زیاد می باشد بلکه می تواند در کاهش وزن موثر باشد. رژیم موز رژیم جدیدی نیست و از سالها پیش مورد استفاده قرار می گرفته و واقعا دارای نتایج عالی می باشد. در این مطلب برای شما ۳ نوع رژیم لاغری را آورده ایم امید به اینکه با استفاده از این رژیم بتوانید به راحتی چند کیلو وزن خود را کم کنید. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

موز میوه ای است که می تواند برای درمان شرایط پزشکی زیادی مورد استفاده قرار گیرد و همچنین خواص موز برای مقابله با چاقی و کاهش وزن نیز موثر است. از آنجا که می تواند احساس سیری ایجاد کند باعث می شود احساس رضایت بخشی در رابطه با خود داشته باشید. وقتی موز خورده می شود احساس گرسنگی رفع می شود و از سمت دیگر از آنجا که دارای مواد معدنی و پروتئین با کیفیت بالا می باشد ارزش غذایی بالایی دارد.

  رژیم هفت روزه موز

معرفی سه رژیم موز فوق العاده عالی برای لاغری

یکی از برنامه های غذایی مرسوم در ژاپن برنامه غذایی با موز می باشد. که در صبحانه حدودا دو تا سه عدد موز مصرف می شود. اگرچه راه های زیادی برای انجام این برنامه غذایی وجود دارد. شما در این برنامه غذایی به جای مصرف غذا از موز مصرف می کنید که باعث می شود کاهش چند کیلو در چند روز می شود. برخی از افراد تنها از موز برای صبحانه استفاده می کنند و در بقیه ساعات روز به برنامه عادی خود باز می گردند و برخی افراد خوردن دیگر غذاها را برای چند روز متوقف کرده و در عوض موز مصرف می کنند. موز نباید با غذای دیگری مصرف شود زیرا ممکن است مشکلات گوارشی ایجاد کند. محتوی شکر بالا در موز می تواند باعث تولید الکل در بدن و آسیب به کبد شود. اگر موز را با دیگر غذاها ترکیب کنید موثر نخواهد بود. موز همواره باید با شکم خالی مصرف گردد و تا ۴۵ دقیقه بعد آن چیزی نخورید. برای این رژیم لاغری موزهایی را انتخاب کنید که رسیده باشند. در ادامه سه برنامه غذایی لاغری موز را به شما معرفی خواهیم کرد.

رژیم های موز

لاغری سه روزه موز

رژیم سه روزه موز که اغلب از آن به عنوان رژیم شیر موز یاد می شود یکی از آسان ترین و محدود ترین برنامه غذایی موز می باشد، روزانه شیر موز حاوی سه موز و سه لیوان شیر کم چرب یا ماست می باشد. مقدار غذای تعیین شده را به ۵ تا ۶ سهم تقسیم کنید و آن ها را در فاصله زمانی معین در طول روز مصرف کنید برای پیشگیری از احساس گرسنگی شدید وعده های غذایی را تفکیک کنید. میوه ها و لبنیات می توانند جدا از یکدیگر مصرف شوند. علاوه بر این در طول روز مقدار زیادی آب و چای گیاهی بدون شکر بنوشید. این عمل باعث می شود شکم شما تمیز شود. آخرین وعده شما نباید بیش از سه ساعت قبل از رفتن به رختخواب به طول بیانجامد. شما با استفاده از این برنامه غذایی می توانید حدود ۳ کیلوگرم از وزن خود را کم کنید. همچنین می توانید موز ها را قبل مصرف در فریزر قرار دهید سپس با شیر ترکیب کنید تا بستنی خوشمزه ای تهیه کرده باشید.

رژیم لاغری موز

  •  آرون گروپس

لاغری هفت روزه موز

این برنامه غذایی هفت روزه به اندازه برنامه غذایی سه روزه محدود نیست و در آن مقدار مصرف میوه محدود نمی باشد با استفاده از این رژیم قادر خواهید بود ۴ کیلوگرم از وزن خود را از دست بدهید. شما مجاز به مصرف روزانه ۱.۵ کیلوگرم موز رسیده پوست کنده می باشید. به محض اینکه احساس گرسنگی کردید یک موز بخورید و اگر احساس گرسنگی شما شدید بود می توانید به وعده غذایی خود یک عدد تخم مرغ آب پز اضافه کنید. تنها مجاز به مصرف چای گیاهی و آب می باشید. در طول این هفت روز تنها مجاز به مصرف دو عدد تخم مرغ آب پز خواهید بود.

رژیم 3 روزه موز

برنامه غذایی ۴ روزه موز و پنیر

با استفاده از این برنامه غذایی ۴ روزه موز و پنیر قادر خواهید بود تا حدود ۲ کیلوگرم از وزن خود را کم کنید. موز و پنیر هر دو دارای ویژگی ها و خواص عالی هستند از این رو استفاده از این برنامه غذایی در کاهش وزن بسیار موثر خواهد بود.

روز های اول و سوم: پنیر

برای صبحانه حدود ۱۲۰ گرم پنیر با چربی کم به همراه میوه و برای ناهار ۱۲۰ گرم پنیر و سالاد سبزیجات بدون روغن مصرف کنید. می توانید برای شام ۱۲۰ گرم پنیر به همراه گریپ فروت مصرف کنید.

روزهای دوم و چهارم: موز

برای صبحانه حدود ۱۲۰ گرم ماست با چربی کم یا پنیر به همراه موز و برای ناهار ۲ عدد موز به همراه ۱ عدد تخم مرغ آب پز همچنین در شب می توانید برای شام ۲۰۰ گرم گوشت پخته شده بدون چربی و ۱ تا ۲ عدد موز مصرف کنید.

رژیم موز

آشنایی با قوانین لاغری با موز

در این برنامه غذایی محدودیتی در مصرف وجود موز وجود ندارد و هر تعداد که بخواهید می توانید در وعده صبحانه موز مصرف کنید، با این وجود به جز موز می توانید غذاهای دیگری نیز در زمان ناهار مصرف کنید فقط باید کنترل شده و متعادل باشد و در واقع موز به عنوان قسمت اصلی صبحانه محسوب می شود و آب نیز تنها نوشیدنی است که اجازه استفاده از آن را دارید، به صورت کلی می توان گفت غذاهایی که اجازه مصرف آن را در این برنامه غذایی دارید عبارتند از : موز، شیر ( کم چرب یا بودن چربی)، آب ( تنها آبی که در دمای اتاق باشد)، سالاد ( شام متعادل و کم کالری).

آشنایی با قوانین برنامه غذایی موز

کاهش وزن با موز

پوست چهار عدد موز گرفته شده (ترجیحا موز سبز) را در مقداری آب به همراه یک قاشق چای خوری زردچوبه و نوک قاشق چای خوری نمک بجوشانید و کنار بگذارید سپس نصف فنجان نخود چشم سیاه را که از شب قبل در آب خیس کرده اید را شسته و بجوشانید، حالا دو قاشق چای خوری روغن نارگیل را اجازه دهید در دمای محیط آب شود سپس به آن نصف قاشق چای خوری دانه خردل اضافه کنید، تمام مواد را با هم داخل ظرفی بریزید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه با هم جوش بخورند و در آخر به آن دو قاشق سوپ خوری آب لیمو اضافه کرده و بعد از خنک شدن آن را میل کنید.

کاهش وزن با موز

نکته : هر روز به صورت ناشتا از این روش به مدت یک هفته استفاده کنید.

سخن پایانی

این رژیم نیز مانند دیگر رژیم های کم کالری باعث کاهش وزن می شود اما تنها هدف کاهش وزن نیست بلکه رسیدن به سلامتی نیز می باشد و همانطور که می دانید کاهش وزن از روش های ناسالم نیز حاصل می شود اما سلامتی و در کنار آن کاهش وزن تنها با کمک رژیم های کم کالری به دست می آید و در واقع رژیم غذایی نوعی سبک زندگی محسوب می شود که باید به مدت طولانی آن را ادامه دهید تا به نتیجه دلخواه رسید.

همانطور که مشاهده کردید موز علاوه بر اینکه سرشار از مواد مغذی و ویتامین ها می باشد در کاهش وزن نیز موثر می باشید اگر می خواهید در طول روزهای کم وزن خود را کاهش دهید این روش بسیار موثر می باشد به منظور آشنایی با رژیم لاغری می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *