دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

درمان موخوره با روش های خانگی معجزه آسا

  • خانم تمدنی نژاد
  • ۶ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

مو های زیبا و سالم یکی از زیبایی های طبیعی انسان ها بویژه خانم ها است. امروزه بدلیل استفاده از رنگ های شیمیایی و مواد آرایشی زیاد اغلب خانم ها با مشکل موخوره روبرو هستند از این رو در این مطلب روش های خانگی درمان موخوره را برای شما آورده ایم.

موخوره به معنای فرسوده شدن یا شاخه شاخه شدن ریشه مو می باشد. موخوره بر اثر شرایط شیمیایی، مکانیکی یا حرارتی ایجاد می شود و باعث می گردد لایه محافظ مو از بین برود. نبود رطوبت و درخشندگی در موها شرایط را بویژه برای افرادی با موهای بلند بدتر می کند. در ادامه با روش های خانگی درمان موخوره آشنا خواهید شد.

موخوره در نتیجه فرسوده شدن مو پس از در معرض حرارت قرار گرفتن برای مدت طولانی، فشارهای مکانیکی و خشکی  می باشد. یکی از موثر ترین روش های رفع موخوره کوتاهی موها است. اگر موخوره رفع نشود ممکن است موها شکسته شوند و یا به شاخه شاخه شدن ادامه دهند. در این مطلب موثرترین روش های رفع طبیعی موخوره با استفاده از درمان های خانگی را بررسی میکنیم.

روش های درمانی موخوره

درمان موخوره با استفاده از روش های خانگی

یکی از زیبایی های طبیعی بدن انسان مو می باشد. خودتان را لحظه ای بدون مو تصور کنید قطعا دوست نخواهید داشت. به طور میانگین حدود ۱۵۰۰۰۰ تار مو روی سر انسان وجود دارد. موها با آلودگی، نور خورشید، گرد و خاک و باد مبارزه می کنند. امروزه اکثر زنان از خشکی و مجعد شدن موها بر اثر موخوره شکایت می کنند. در ادامه موثرترین روش های خانگی درمان موخوره را با هم خواهیم خواند تا پایان مطلب همراه ما باشید.

ماسک تخم مرغ

تخم مرغ ها غنی از پروتئین و اسیدهای چرب می باشند که به رفع موخوره کمک می کنند. مو در اولین وهله از پروتئین ساخته می شود و به همین دلیل تخم مرغ به تقویت ریشه مو کمک می کند. تخم مرغ همچنین باعث صافی، کاهش دولایه شدن و افزایش مقاومت در برابر شکستن می شود. می توانید از ماسک تخم مرغ هفته ای ۱ بار استفاده کنید. برای پیشگیری از دولایه شدن مو، موهای خود را با استفاده از این محلول بشویید.

  1. زرده تخم مرغ را جدا کرده و یک یا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید. موهای خود را با استفاده از آن مرطوب کرده و پس از گذشت ۳۰ دقیقه موهای خود را بشویید در پایان موهای خود را شامپو بزنید.
  2. زرده یک تخم مرغ را با یک قاشق چایخوری روغن بادام ترکیب کنید. آن را روی موهای خود قرار داده و پس از گذشت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه موهای خود را شسته و شامپو بزنید.

درمان موثر خانگی موخوره

درمان موخوره با استفاده از آواکادو

آواکادو به عنوان یک مرطوب کننده عالی عمل می کند و باعث درخشندگی مو می گردد. همچنین حاوی مقادیر زیادی پروتئین، اسیدهای چرب ضروری، منیزیم، ویتامین A,D,E و دیگر مواد مغذی می باشد که باعث تقویت رشد مو های شما و درخشندگی آن ها می گردد. آواکادو همچنین دارای ویژگی های نرم کننده موها می باشد.

  •  آرون گروپس
  1. یک آواکادوی رسیده را با یک قاشق روغن زیتون و یک قاشق روغن نارگیل ترکیب کنید تا کرم یکدستی بدست آید.
  2. این ماسک مو را روی موهای خود قرار دهید.
  3. حداقل سی دقیقه صبر کنید.
  4. آن را شسته و سپس موهای خود را شامپو بزنید.
  5. این عمل را هفته ای یکبار یا در ماه دو تا سه بار انجام دهید.

درمان قطعی موخوره

سس مایونز

مایونز دارویی عالی برای موهای آسیب دیده می باشد. باعث درخشندگی موها شده و از موخوره پیشگیری می کند و باعث نرم شدن و درخشندگی موها می گردد.

  1. موهای خود را مرطوب کرده و سپس با حوله خشک کنید.
  2. نصف فنجان مایونز روی موهای خود بریزید و برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید.
  3. سپس موهای خود را آب کشیده و با شامپو بشویید.
  4. این عمل را هفته ای ۱ تا ۲ بار تکرار کنید. پس از چند بار استفاده از این محلول ممکن است موهای شما بوی بد بگیرد.

ماسک مو موز

موز غنی از روغن های طبیعی، پتاسیم، روی، آهن و ویتامین A,C,E می باشد. موز در حفظ حالت ارتجاعی طبیعی موها و به حداقل رساندن حالت شکنندگی آن موثر می باشد. همچنین باعث نرم و مرطوب شدن موهایتان می گردد.

  1. یک موز رسیده، دو قاشق چایخوری ماست و مقدار کمی گلاب و آبلیمو را در یک مخلوط کن بریزید.
  2. ماسک مو موز را روی موهای خود قرار دهید.
  3. برای یک ساعت صبر کنید و سپس موهای خود را بشویید.
  4. این عمل را هفته ای ۱ تا ۲ بار انجام دهید.

درمان خانگی موخوره

استفاده از پاپایا

پاپایا حاوی پروتئین می باشد که به درخشندگی موها کمک کرده و در کاهش و درمان موخوره موثر است. و در حفظ نرمی و درخشندگی طبیعی موها مفید می باشد.

  1. نصف یک پاپایا ( پوست کنده و دانه هایش را خارج کنید) را با نصف فنجان ماست ترکیب کنید تا ترکیبی یکنواخت به شما بدهد.
  2. آن را روی موهای خود گذاشته و ۳۰ دقیقه صبر کنید.
  3. آن را شسته و سپس موهایتان را شامپو بزنید.
  4. این عمل را هفته ای یکبار یا حداقل دو تا سه بار در ماه برای ماه های کمی انجام دهید.

درمان موثر موخوره

استفاده از عسل

بدلیل ویژگی جذب رطوبت و محتوی مواد مغذی موجود در عسل برای موهای خشک و آسیب دیده موثر است و از موخوره و شکسته شدن موها پیشگیری می کند. ماسک عسل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی مو مورد استفاده قرار می گیرد و باعث می شود موهایتان نرم تر و درخشان تر گردد.

  1. دو قاشق چایخوری عسل را در چهار فنجان آب گرم مخلوط کنید.
  2. موهای خود را شامپو زده و سپس از این ترکیب به عنوان یک شوینده استفاده کنید.
  3. اجازه دهید برای چند دقیقه روی موهایتان بماند و سپس موهایتان را آب بکشید.
  4. این عمل را هفته ای یکبار انجام دهید.

درمان موخوره

استفاده از آلوورا

آلوورا مرطوب کننده عالی و طبیعی برای موهای خشک و آسیب دیده می باشد که در پیشگیری و درمان موخوره موثر است. باعث تقویت رشد موها شده و از ریزش مو جلوگیری می کند.

  1. به آرامی ژل آلوورا را روی موی خود بکشید و به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنید و سپس موهایتان را شامپو کنید. برای کسب نتیجه بهتر، آن را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو و دو قاشق چایخوری روغن کرچک، روغن زیتون یا روغن جوجوبا مخلوط کنید. این عمل را دو تا سه بار در هفته برای چند ماه تکرار کنید.
  2. همچنین می توانید از شامپو آلوورا دو تا سه بار در هفته استفاده کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل روغنی عالی برای مبارزه با تقریبا تمام مشکلات مو می باشد. موهای خود را با روغن نارگیل گرم ماساژ دهید تا موخوره، رشد آهسته و ریزش موی خود را رفع کنید.

رفع موخوره

چای بابونه

موخوره و موهای مجعد خود را با استفاده از چای بابونه رفع کنید. چند عدد چای کیسه ای بابونه را در آب جوش قرار دهید و سپس صبر کنید تا خنک شود. موهای خود را با استفاده از این محلول بشویید تا موخوره خود را رفع کنید.

شنبلیله

خمیری از دانه های خرد شده شنبلیله و کشک بسازید. از این خمیر برای موهای خود استفاده کنید و پس از دو ساعت موهایتان را بشویید تا حالتی ابریشمی به موهای خود بدهید. این درمان خانگی طبیعی به درمان موخوره شما کمک خواهد کرد.

رفع مو خوره با حنا

حنا از جمله گیاهان دارویی مفید است و دارای خواص زیادی برای مو و از بین بردن موخوره می باشد به طوری که استفاده از آن موهای آسیب دیده و شکننده را تغذیه کرده و موجب تقویت مو ها می شود، برای این منظور مقداری از حنا را در داخل آب خیس کنید و سپس اجازه دهید حدود یک ساعت روی مو هایتان بماند و بعد از یک تا دو ساعت آن را با آب گرم خوب بشویید.

ماسک مو ماست برای رفع موخوره

برای این منظور ۲ تا ۴ قاشق ماست ساده را به صورت مستقیم بر روی مو های موخوره دار خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید و بعد از حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه با استفاده از یک شامپوی ملایم بشویید، حال برای تهیه یک ماسک آبرسان می توانید یک عدد تخم مرغ را نیز با ماسک ترکیب کنید و ۲ یا ۳ بار در هفته آن را استفاده کنید.

درمان موخوره

ماسک مو با شیر و تخم مرغ

یک تخم مرغ را بشکنید و زرده آن را جدا کنید، سپس نصف قاشق چای خوری شکر و چند قطره زیتون را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید و قبل از استفاده از این ماسک در ابتدا مو های خود را با شامپو و آب گرم بشویید، سپس ماسک را روی موخوره موهای خود بزنید و بعد از حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه مو ها را با آب سرد شست و شو دهید.

ماسک مو روغن برای رفع موخوره

در ابتدا، مقداری روغن زیتون را داخل یک کاسه تمیز بریزید و سپس در داخل مایکروویو گرم کنید، سپس ماسک را روی موهای آسیب دیده قرار داده و به آرامی ماساژ دهید و بعد با استفاده از یک حوله یا کلاه روی موهایتان را بپوشانید، اجازه دهید ماسک روغن زیتون یک شب تا صبح روی موهایتان بماند و سپس موهای خود را با شامپو و نرم کننده معمولی بشویید و حداقل یکبار در هفته آن را تکرار کنید.

برطرف کردن موخوره

در روش دیگر می توانید یک چهارم فنجان روغن زیتون را با یک دوم فنجان عسل مخلوط کنید و ترکیب حاصل را روی حرارت بگذارید، بعد از خنک شدن آن را روی موخوره موهای خود بمالید، حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را با آب ولرم و شامپو بشویید، لازم است از این ماسک یک یا دو بار در هفته استفاده کنید تا نتیجه بگیرید.

از استفاده زیاد از مواد آرایشی خودداری کنید. برای بیرون رفتن موهای خود را با روسری بپوشانید. هردو ماه یکبار موهای خود را کمی کوتاه کنید. موهای خود را سه بار در هفته مرطوب کنید و از آب داغ برای شستن موهای خود استفاده نکنید. تا از موخوره گرفتن موهای خود پیشگیری کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *