دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آموزش بستن بند کفش کتانی و اسپرت با انواع روش های جدید و خلاقانه

  • زهرا خانزاده
  • ۲۱ دی ۱۴۰۲
  • ۰

در صورتی که با نحوه گره زدن بند کفش آشنایی ندارید و نیز قادر به بستن بند کفش بیشتر از یکی دو مدل نیستید، با همراهی با این مطلب از آرگا می توانید، مدل های متنوع بستن بند کفش کتانی و اسپورت را ملاحظه نمایید و آموزش ببینید.

کفش های کتانی و اسپورت به دلیل راحتی پا و مناسب برای انواع ورزش ها و انجام فعالیت ها مختلف بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، که با بستن بند کفش با روش های متعدد می توان به زیباتر شدن این کفش ها کمک کرد. همچنین علاوه بر نحوه گره زدن، با استفاده از بند های رنگی متناسب با رنگ کفش می توان به سادگی کفش های خود را با رنگ شلوار، کیف، جوراب و دیگر اکسسوری های مورد استفاده ست نمایید بنابراین، اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به دنبال روش های گره زدن بند کفش ها هستید به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

بستن بند کفش کتانی و اسپرت

گره ضربدری، گره مخفی، گره پاپیونی، گره موازی، گره با بندهای رنگی و … از انواع مدلهای گره زدن بند کفش می باشند و هر یک از این مدل ها را می توان برای انواع کفش اسپورت و کتانی مورد استفاده قرار داد. اما برای جلوه و تناسب بیشتر کفش بهتر است این مدل گره ها را بر روی کفش های کتانی و اسپورت ساده پیاده کنید.

مدل شطرنجی :

یکی از روش های باکلاس و پیچیده به منظور بستن بند کفش ها مدل شطرنجی می باشد که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و به راحتی و با کمی دفت می توانید این مدل گره زدن بند کفش را یاد بگیرید که برای انجام این روش مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

۱. در ابتدا به منظور گره زدن بند کفش شطرنجی باید از دو بند با رنگ متضاد استفاده نمایید و یکی از بند ها را به صورت افقی از داخل حفره های کفش عبور داده و دقت داشته باشید که بند را از زیر حفره ها به شکل مخفی خارج نمایید.

۲. حالا بند دیگری را عمودی حرکت داده به این صورت که سر آن را از زیر سوراخ اول در سمت چپ خارج نموده و به شکل یکی در میان از زیر و روی بندهای افقی حرکت دهید و تا پنجه کفش این حرکت را انجام دهید و به همین طریق مجددا تا ابتدای مسیر برگردید و تا جای ادامه دهید که انتهای بند دوم به زیر سوراخ اول سمت راست برسد و بعد آن را گره بزنید.

آموزش بستن بند کفش

  •  آرون گروپس

 

گره ضربدری :

از روش های رایج و بسیار ساده برای بستن بند انواع کفش اسپورت و کتانی گره ضربدری می باشد، این مدل گره حتی برای کفش آکسفورد و کفش قیصری بند دار نیز به کار گرفته می شود.

برای گره زدن بند کفش با این روش باید بند را از سوراخ دوم روی کفش و از قسمت بالا رد کنید و آن را در ردیف سوراخ های مقابل و از پنجمین سوراخ بیرون بیاورید، این شیوه را به ترتیب برای سوراخ های بعدی کفش انجام دهید، که در نهایت نتیجه کار شما در این مرحله باید سه خط مورب روی کفش ایجاد گردد.

در ادامه باید بند کفش را از زیر نخستین سوراخ کفش در قسمت پایین و در ردیف سوراخ های مقابل آن عبور بدهید.

پس از انجام این کار، ادامه بند کفش را از قسمت پایین سوراخ چهارم و در ردیف مقابل رد کنید، سپس به همین طریق و به شکل مورب و حالت زیر و رو این عمل را انجام دهید. حال دو سر بند را از زیر اولین سوراخ بالای کفش بیرون بیاورید و به حالت پاپیونی آن را ببندید.

بستن بند کفش

بستن بند

کفش با گره مخفی:

یکی دیگر از مدلهای  گره زدن بند کفش، روش گره مخفی می باشد، که برای این گره باید بند را از داخل سوراخ دوم عبور دهید، قسمت بند زیرین را رها کنید و قسمت بالایی بند را داخل سوراخ کفش ردیف مقابل قرار دهید، این عمل را به حالت یکی در میان از سوراخ های کفش عبور دهید. بند زیرین را نیز به همان ترتیب از بین سوراخ های خالی کفش رد کنید و زمانی که به سوراخ سوم روی کفش در قسمت بالا رسیدید، انتهای آن را ببندید(گره بزنید).

بند کفش با گره مخفی

گره با بندهای رنگی:

دو بند با رنگ های متضاد و متناسب با رنگ کفش به دلخواه انتخاب کنید(به عنوان مثال بند کفش سبز و آبی). سپس بند کفش سبز را از داخل حفره دوم کفش عبور بدهید و از سوراخ سوم همان ردیف سوراخ های کفش خارج کنید، بعد ادامه بند را از قسمت رویی حفره سوم ردیف مقابل رد کنید و از قسمت زیرین سوراخ پنجم در همان ردیف سوراخ های کفش عبور دهید، سپس از سوراخ انتهای همان ردیف رد نماید و در آخر از داخل سوراخ انتهای ردیف مقابل عبور بدهید و اضافه بند سبز رنگ را به وسیله قیچی برش بزنید.

بند کفش آبی رنگ را به همان ترتیبی که بند سبز رنگ را از داخل سوراخ ها عبور دادید، روی کفش پیاده کنید. البته بند آبی رنگ را باید از میان حفرهای خالی ردیف مقابل هر سوراخ کفش که بند سبز داخل آن ها قرار گرفته است، عبور داده شود و در نهایت ادامه بند آبی را درحفره انتهای کفش قرار دهید و اضافه بند را نیز برش بزنید و انتهای بند سبز رنگ و آبی را به هم گره بزنید، به صورتی که گره در قسمت زیرین لبه کفش پنهان شود.

 گره زدن بند کفش با بند های رنگی

کره مدل مشبک :

این نوع گره به دلیل در هم تنیده بودن بندها، به مدل مشبک شناخته می شود که می توانید آن را با یک یا دو بند مختلف ایجاد نمایید، همانگونه که در تصویر زیر نیز می بینید، بند را از سوراخ اول به شکل ضربدری عبور داده و از سوراخ دوم به سمت قسمت های بالایی ببرید و می توانید آن را  در محل دلخواه عبور دهید، این مدل گره زدن بند کفش برای مدلهای آل استار و کانورس  که سوراخ های زیادی دارند، بهتر می باشد اما می توانید به سلیقه خودتان از مدلهای دیگر نیز استفاده کنید، دقت داشته باشید که در آخرین سوارخ که بند کفش را عبور می دهید، بند را باید از قسمت زیر عبور دهید تا بتوانید آن را گره بزنید.

روش خاص گره زدن بند کفش

گره مدل نردبانی :

در مدل نردبانی که از روشهای منحصر به فرد گره زدن بند کفش استفاده می شود، می توان آن را در انواع برندهای آدیداس، نایک و ریبوک استفاده کرد، برای این منظور در ابتدا باید بر خلاف مدلهای دیگر از قسمت زیر، بند را از سوراخ عبور دهید و بعد به جای ضربدری رفتن، بند را از سوراخ بالایی عبور دهید، دقت کنید که از روی سوراخ بند را عبور داده و سپس آن را از سوراخ رو به رو عبور دهید.

از این روش می توانید برای انواع بند ها حتی بند های دو رنگ استفاده کنید، اما در صورتی که برای مدل کفش هایی که سوراخ بیشتری دارند، به کار می برید، از زیبایی بیشتری برخوردار خواهد بود.

این مدل گره زدن بند کفش ۶ سوراخه علاوه بر زیبایی و جلوه بیشتر، موجب محکم شدن آن می شود، در نتیجه حین دویدن و پیاده روی به راحتی باز نخواهد شد. توجه داشته باشید که این روش بستن بند کفشها به زمان بیشتری به نسبت روش های دیگر نیاز دارد و ممکن است بار ها مجبور شوید به آموزش نگاه کنید و همانطور که گفتیم برای بند هایی با رنگ روشن مورد توجه می باشد.

بستن بند کفش

مدل های دیگری نیز برای گره زدن بند کفش وجود دارد، که در ادامه می توانید از این نمونه ها دیدن کنید و با کمی دقت و با حوصله این مدل ها را روی کفش پیاده نمایید.

مدل متفاوت گره زدن بند کفش

بستن بند کفش

شیوه خاص گره زدن بند کفش

شیوه بستن بند های کفش

روش زیبا گره زدن بند کفش دخترانه

بستن بند کفش

شیوه متفاوت گره زدن بند کفش کتانی

همانطور که در بالا مشاهده نمودید با بستن بند کفش کتانی و اسپورت با شیوه های مختلف می توان تغییرات دوست داشتنی را روی کفش ایجاد کرد و از پوشیدن کفش جدید خود لذت برد. ضمن این که دوستداران و علاقمندان به مد روز با مراجعه به قسمت راهنمایی مد می توانند، با مطالب مفید و خواندنی آرگا در این زمینه آشنا شوند و اطلاعات کسب نمایند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *