دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه لواشک سیب خانگی خوش رنگ و خوشمزه

  • ندا خوشرو
  • ۶ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

لواشک یکی از خوشمزه ترین انواع تنقلات است که به راحتی در منزل قابل تهیه است. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با طرز تهیه لواشک سیب با بهترین روش در منزل آشنا سازیم.

لواشک ها را می توانید با انواع میوه ها نظیر آلو و کیوی و سیب و …. تهیه کنید. لواشک سیب از انواع خوراکی های خوشمزه و پرطرفدار در بین کودکان است و اگر شما ترجیح می دهید تا از لواشک هایی استفاده کنید که کاملا سالم و بهداشتی هستند بهتر است که با استفاده از آموزش طرز تهیه لواشک سیب خودتان برای تهیه لواشکی سالم دست به کار شوید.

لواشک ها را می توانید پس از تهیه به مدت طولانی در درون فریزر نگهداری کنید. لواشک سیب و لواشک آلو از انواع لواشک های بی نظیر و خوش طعم هستند و دستور تهیه آسانی دارند. در این بخش از آشپزی مجله آرگا روش درست کردن لواشک سیب را مشاهده خواهید کرد.

طرز تهیه لواشک سیب با بهترین روش در منزل

مواد لازم

سیب : ۲ کیلو
عصاره لیمو ترش و یا بادام درختی  : ۱/۴ قاشق چای خوری
آب : ۱/۲ لیوان

طرز تهیه لواشک سیب خانگی

برای تهیه لواشک سیب ابتدا سیب ها را به خوبی بشویید و چوب و قسمت های میانی آن ها را خارج کنید سپس سیب ها را خرد کنید.

لواشک سیب

خرد کردن سیب

  •  آرون گروپس

در درون قابلمه ای مناسب سیب های خرد شده را با لیتر آب بجوشانید برای جوشاندن سیب ها حرارت گاز باید ملایم باشد.

قرار دادن سیب خرد شده در درون قابلمه پوره کردن سیب

در مرحله بعدی نحوه تهیه لواشک سیب بعد از مدت زمان ذکر شده قابلمه را از روی حرارت بردارید و بعد از این که سیب ها مقداری خنک شدند آن ها را در درون آبکش مناسبی بریزید می توانید به کمک گوشت کوب برقی و یا مخلوط کن سیب ها را به صورت پوره در آورید. سپس مایه صاف شده سیب را دوباره به مدت ۲۰ دقیقه حرارت دهید تا به خوبی غلیظ شود سپس قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و مایه غلیظ شده سیب را در درون قالب فر بریزید و سطح پوره سیب را صاف کنید و سپس عصاره بادام درختی و یا لیمو را بر روی پوره سیب بریزید و قالب فر را در درون فر با دمای ۱۷۰ درجه به مدت ۱ تا ۲ ساعت قرار دهید توجه داشته باشید که باید در ته قالب فر کاغذ روغنی پهن کنید.

ریختن پوره سیب در درون قالب فر

می توانید پوره سیب را در درون سینی بریزید و سپس سینی را به مدت ۱ تا ۲ هفته در درون فضای باز قرار تا لواشک خشک شود بهتر است که آبکشی را به صورت وارونه بر روی سینی قرار دهید تا لواشک آلوده نشود همچنین می توانید توری را بر روی سینی پهن کنید. بعد از این که لواشک آماده شد آن را از قالب فر جدا کنید و لواشک سیب را به شکل استوانه ای لول کنید و سپس لواشک های لول شده را در درون پوشش پلاستیکی قرار دهید. می تواید لواشک را در به کمک پیتزا به اشکال دلخواه برش بزنید سپس آن ها را در درون پوشش پلاستیکی قرار دهید.

    جدا کردن لواشک از قالب فر  لواشک سیب بی نظیر قرار دادن لواشک سیب در ردون پوشش پلاستیکی لواشک سیب خوش طعم   لواشک سیب

آموزش تهیه لواشک سیب و انار

میوه های همچون سیب و انار از جمله میوه های پر استفاده در تهیه لواشک خانگی می باشند. تا به حال ممکن است در منزل لواشک شیب و لواشک انار را جداگانه درست کرده باشید، اما شاید ترکیبی از این دو میوه برای تهیه لواشک را امتحان نکرده باشید. از این رو در ادامه این بخش می خواهیم شما همراهان عزیز را با نحوه تهیه لواشک سیب و انار آشنا کنیم.

مواد لازم:

  • سیب قرمز: ۴ عدد
  • انار: ۱ کیلو
  • آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک: ۱ قاشق غذاخوری
  • آب: ۱ لیوان
دستور تهیه لواشک سیب و انار

دستور پخت:

در ابتدا انارها را خوب بشویید و بعد آن ها را دون کنید. بعد روی دانه های انار نمک بپاشید تا به مدت ۲ ساعت به همان حالت باقی بماند و آب بیندازند.

پس از گذشت ۲ ساعت یک لیوان آب به دانه های انار اضافه نمایید و آن را روی حرارت ملایم بگذارید تا دانه های انار نرم شوند و بپزند. سپس انارها را آب کش کنید و برای خارج کردن تمام آب دانه های انار، با گوشت کوب آن ها را فشار دهید تا تنها هسته های آن باقی بماند.

در مرحله بعدی طرز تهیه لواشک سیب و انار باید سیب ها را نیز خوب شستشو دهید و پوست آن ها را بگیرید، هسته ها را نیز خارج کنید. بعد به تکه های کوچک تر خرد نمایید.

اکنون آب انار را به تکه های سیب بیفزایید و روی حرارت بگذارید تا سیب ها کاملا بپزند و به راحتی له شوند.

در آخر داخل سینی را با نایلون بپوشانید و پوره سیب را درون سینی پهن کنید و سطح آن را صاف نمایید و سینی را مقابل نور خورشید بگذارید تا لواشک سیب و انار کاملا خشک شود.

روش تهیه لواشک سیب و انار

لواشک سیب را می تواند به مدت ۳۰ روز در دمای اتاق و ۳ ماه در درون یخچال نگهداری کنید و اگر می خواهید لواشک را به مدت ۱ سال نگهداری کنید باید آن را بعد از این که برش زدید در درون فریزیر قرار دهید. امیدواریم از طرز تهیه لواشک سیب در منزل نهایت لذت را ببرید. برای مشاهده طرز تهیه لواشک های مختلف می توانید به بخش انواع لواشک مراجعه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *