دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

هفت نکته کلیدی برای کاهش استرس در جلسه امتحان

  • سمانه عقیقی
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

کاهش استرس در جلسه امتحان را با حضور به موقع در محل برگزاری آزمون و به همراه داشتن لوازم مورد نیاز و با تمرکز به پاسخ دادن به سوالات، امکان پذیر است.

استرس یک واکنش طبیعی در بدن می باشد نه جنبه مثبت دارد و نه جنبه ی منفی، فقط زمانی که مدت زمانش طولانی باشد، همراه بافشار و تحریک و به دفعات تکرار شود، باعث ناراحتی های روحی میگردد که مخرب است. به دنبال ترشح هورمون آدرنالین که در هنگام وقوع حوادث برای کنترل و مدیریت اوضاع تولید می شود،استرس ایجاد می شود.

نکات کلیدی برای کاهش استرس در جلسه امتحان

 استرس به دوصورت فیزیکی و روحی خود را نشان می دهد. ازبین بردن استرس روش اشتباهی است چراکه به خودی خود استرس می تواند مفید واقع شود و فقط باید آن را کنترل و کم کنید. کاهش استرس در جلسه امتحان باعث آرامش یافتن هنگام پاسخگویی به سوالات می گردد که موفقیت فرد را به دنبال خواهد داشت.

کاهش استرس در جلسه امتحان

هفت نکته ی طلایی برای کاهش اضطراب در جلسه امتحان :

۱ – آمادگی قبل از امتحان را به دست آورید. مرور کردن مطالبی را که مطالعه کردید،خواب کافی، خوردن صبحانه ی و … .

۲ – زودتر از زمان شروع امتحان در محل برگزاری آزمون حضور یابید و مطمئن شوید که وسایل لازم را به همراه دارید.

۳ – در هنگام گرفتن برگه ی سوالات یک نفس عمیق بکشید و یک مرور کلی بر روی تمام سوالات داشته باشید و به فکر پاسخ هایش نباشید و تصمیمی بر اینکه کدام سوال را در ابتدا پاسخ دهید، نگیرید.

  •  آرون گروپس

۴ – زمان مورد نیاز برای پاسخ دادن هر سوال را حساب کنید و وقت امتحان خود را برای هر سوال برنامه ریزی کنید.

۵ – حالا از سوالاتی شروع کنید که پاسخ آن ها را کاملا می دانید، این باعث دلگرم شدن و امید در شما می گردد.

۶ – اگر با رعایت این نکات اضطراب و استرس به سراغ شما آمد، چشمان خود را بسته و به طور آهسته چند نفس عمیق بکشید و حواس خود را متمرکز کنید تا منظور سوال را بتوانید درک کنید.

۷ – بعد از تمام شدن پاسخگویی به تمام سوالات عجله نکنید و فورا برگه ی امتحان خود را تحویل ندهید.بار دیگر سوالات و جواب ها را برای خود مرور کنید تا سوالی را از قلم نینداخته باشید.

نکات طلایی برای کم کردن استرس در امتحان مستلزم تکرار و تمرین می باشد و منطقی است که بکارگیری آن برای یک دفعه، جواب قابل لمسی را نخواهد داشت. لازم به ذکر است مصرف آب فراوان ، شیر ،غلات، میوه ها و سبزیجات تازه در بهبود عملکرد مغز و کاهش استرس، بسیار موثر و مفید می باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *