آرگا
  • کد خبر: 5878
    تعداد بازدید : 40 بازدید
    تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد, ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
    تعداد نظرات: ۰ نظر
      

    هفت نکته کلیدی برای کاهش استرس در جلسه امتحان

    کاهش استرس در جلسه امتحان را با حضور به موقع در محل برگزاری آزمون و به همراه داشتن لوازم مورد نیاز و با تمرکز به پاسخ دادن به سوالات، امکان پذیر است.

    استرس یک واکنش طبیعی در بدن می باشد نه جنبه مثبت دارد و نه جنبه ی منفی، فقط زمانی که مدت زمانش طولانی باشد، همراه بافشار و تحریک و به دفعات تکرار شود، باعث ناراحتی های روحی میگردد که مخرب است. به دنبال ترشح هورمون آدرنالین که در هنگام وقوع حوادث برای کنترل و مدیریت اوضاع تولید می شود،استرس ایجاد می شود.

    نکات کلیدی برای کاهش استرس در جلسه امتحان

     استرس به دوصورت فیزیکی و روحی خود را نشان می دهد. ازبین بردن استرس روش اشتباهی است چراکه به خودی خود استرس می تواند مفید واقع شود و فقط باید آن را کنترل و کاهش داد. کاهش استرس در جلسه امتحان باعث آرامش یافتن هنگام پاسخگویی به سوالات می گردد که موفقیت فرد را به دنبال خواهد داشت.

    کاهش استرس در جلسه امتحان

    هفت نکته ی طلایی برای کاهش استرس در جلسه امتحان :

    ۱ – آمادگی قبل از امتحان را به دست آورید. مرور کردن مطالبی را که مطالعه کردید،خواب کافی، خوردن صبحانه ی و … .

    ۲ – زودتر از زمان شروع امتحان در محل برگزاری آزمون حضور یابید و مطمئن شوید که وسایل لازم را به همراه دارید.

    ۳ – در هنگام گرفتن برگه ی سوالات یک نفس عمیق بکشید و یک مرور کلی بر روی تمام سوالات داشته باشید و به فکر پاسخ هایش نباشید و تصمیمی بر اینکه کدام سوال را در ابتدا پاسخ دهید، نگیرید.

    حتما بخوانید:  کاهش استرس با روش های موثر و کاربردی برای زندگی بهتر

    ۴ – زمان مورد نیاز برای پاسخ دادن هر سوال را حساب کنید و وقت امتحان خود را برای هر سوال برنامه ریزی کنید.

    ۵ – حالا از سوالاتی شروع کنید که پاسخ آن ها را کاملا می دانید، این باعث دلگرم شدن و امید در شما می گردد.

    ۶ – اگر با رعایت این نکات اضطراب و استرس به سراغ شما آمد، چشمان خود را بسته و به طور آهسته چند نفس عمیق بکشید و حواس خود را متمرکز کنید تا منظور سوال را بتوانید درک کنید.

    ۷ – بعد از تمام شدن پاسخگویی به تمام سوالات عجله نکنید و فورا برگه ی امتحان خود را تحویل ندهید.بار دیگر سوالات و جواب ها را برای خود مرور کنید تا سوالی را از قلم نینداخته باشید.

    نکات طلایی برای کاهش استرس در جلسه امتحان مستلزم تکرار و تمرین می باشد و منطقی است که بکارگیری آن برای یک دفعه، جواب قابل لمسی را نخواهد داشت. لازم به ذکر است مصرف آب فراوان ، شیر ،غلات، میوه ها و سبزیجات تازه در بهبود عملکرد مغز و کاهش استرس، بسیار موثر و مفید می باشد.

    منبع : آرگا

    برچسب ها :