دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک باقلوا خانگی خوشمزه به همراه نکات طلایی

  • ندا خوشرو
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۹
  • ۱

کیک باقلوا نوعی کیک مجلسی است که بافتی منسجم دارد و با شربت فراوان تهیه می شود این کیک را می توانید برای مجالس افطاری خود در ماه رمضان نیز طبخ کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه کیک باقلوا را به صورت مرحله به مرحله به شما عزیزان آموزش می دهیم.

کیک ها انواع متنوعی دارند و شما می توانید کیک ها را در طعم های مختلف تهیه کنید. از انواع کیک های خوشمزه و خوش طعم می توان به کیک نارگیلی و کیک خامه ای و کیک باقلوا اشاره کرد. ساخت کیک باقلوا در منزل به راحتی امکان پذیر است و شما می توانید با توجه به مطالب گفته شده در ادامه این بخش کیک باقلوا خوش طعمی را بپزید.

شیرینی باقلوا و کیک باقلوا از انواع شیرینی های خوشمزه و مجلسی هستند و کمتر کسی پیدا می شود که به خوردن این نوع شیرینی ها علاقه نداشته باشد. در مطالب قبلی طرز تهیه شیرینی باقلوا را مشاهده کردید در این مطلب آموزشی قصد داریم تا شما را با دستور پخت کیک باقلوا آشنا سازیم.

تزیین کیک باقلوا با پودر پسته

مواد لازم برای تهیه کیک باقلوا

  • تخم مرغ : ۳ عدد
  • شکر : ۳/۴ پیمانه
  • آرد سفید : ۱و ۱/۴ پیمانه
  • روغن مایع : ۱/۴ پیمانه
  • هل ساییده شده : ۱.۵ قاشق چای خوری
  • بیکینگ پودر : ۱/۲ قاشق چای خوری
  • وانیل : ۱/۸ قاشق چای خوری
  • پسته خرد شده : به میزان لازم

طرز تهیه کیک باقلوا خانگی خوشمزه

در مرحله اول ابتدا شکر و تخم مرغ و وانیل را با کمک همزن به مدت ۱۵ دقیقه هم بزنید تا مایه سفید و کشداری را از مخلوط این مواد بدست آورید توجه داشته باشید که نباید تخم مرغ ها را بیش از حد هم بزنید زیرا کیک باقلوا خشک می شود هم زدن این مواد را بهتر است تا زمانی ادامه دهید که شکر به خوبی در مواد کیک حل شود.

طرز تهیه کیک خوشمزه باقلوا به همراه نکات طلایی برای پخت بهتراضافه کردن شکر به تخم مرغ هم زدن مخلوط شکر و تخم مرغ و وانیل

سپس روغن مایع را به مایه کیک اضافه نمایید و با کمک همزن روغن را با مایه کیک مخلوط کنید. در مرحله بعدی آرد و بیکینگ پودر و هل را الک کنید و آن ها را به تدریج و در چند مرحله و به کمک الک به مایه کیک اضافه نمایید.

اضافه کردن آرد و وانیل و بیکینگ پودر به مایه کیک باقلوا

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

سپس آرد و بیکینگ پودر و هل را به کمک لیسک به خورد مایه کیک بدهید.

مخلوط کردن آرد با مایه کیک به کمک لیسک

قالب ۲۰*۲۰ را به خوبی چرب کنید و سپس قالب را آرد پاشی کنید.

چرب کردن قالب فر

نیمی از مایه کیک را در درون قالب بریزید و سطح مایه کیک را یکنواخت و در صورت تمایل مقداری پسته خرد شده بر روی مایه کیک بریزید سپس بقیه مایه کیک را بر روی پودر پسته بریزید و سطح مایه کیک را یکنواخت کنید.

ریختن مایه کیک در درون قالب فر

قالب کیک را به مدت ۳۰ دقیقه در درون فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید.

کیک باقلوا پخته شده

مواد لازم برای تهیه شربت باقلوا

آب : ۱/۲ پیمانه
شکر : ۱ پیمانه
گلاب : ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه شربت کیک باقلوایی

ابتدا شکر را به همراه آب در درون قابلمه ای مناسب قرار دهید و قابلمه را بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و بعد از این که شکر در درون آب حل شد گلاب را به شربت کیک باقلوا اضافه نمایید بعد از این که شربت چند جوش زد زیر شعله گاز را خاموش کنید می توانید برای ایجاد طعم و رنگ بهتر در شربت مقداری زعفران آب کرده به همراه گلاب به شربت اضافه نمایید.

طرز تهیه شربت کیک باقلوا

مواد لازم برای تهیه زرینه کیک

شیر : ۱ قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ : ۱ عدد
پودر قند : ۱ قاشق چای خوری
زعفران : به میزان لازم

طرز تهیه زرینه کیک باقلوا

ابتدا زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید و سپس زرده را با پودر قند و زعفران و شیر در درون ظرف مناسب مخلوط کنید.

طرز تهیه زرینه باقلوا

بعد از این که کیک به خوبی پخته شد به کمک قلم مو سطح کیک را با کمک زرینه پوشش دهید و دوباره قالب فر را به مدت ۱ دقیقه در درون فر با گریل روشن قرار دهید و بعد از این که روی کیک طلایی شد قالب را از درون فر بیرون بیاورید.

کیک باقلوا

نکات طلایی برای پخت بهتر کیک باقلوا

  1. در طرز تهیه شربت باقلوا اگر گلاب عطر کمی داشت آب را حذف نمایید و به همان اندازه آب گلاب به شربت اضافه نمایید.
  2. اگر می خواهید شربت باقلوا را به مدت طولانی نگهداری کنید می توانید بعد از به جوش شدن آمدن شربت مقداری جوهر لیمو و یا آب لیمو ترش به شربت اضافه نمایید.
  3. شربت کیک باقلوا باید کاملا رقیق باشد از غلیظ کردن این شربت خودداری کنید.
  4. شربت نباید به مدت زمان زیادی بجوشد زیرا شکرک می زند.
  5. گلاب بافت این نوع کیک را منسجم و نرم و مطبوع می کند.تزیین کیک باقلوا خوش طعم
  6. کیک باقلوا را تا زمانی که داغ است باید از دیواره قالب فر جدا کنید.
  7. بهتر است کیک باقلوا در همان قالب فر قرار دهید تا خنک شود.
  8. می توانید کیک باقلوا را به مدت طولانی در درون فریزر نگهداری کنید توجه داشته باشید که اگر می خواهید کیک را در درون فریزر قرار دهید بعد از این که کیک آماده شد باید سلفونی تمیزی را بر روی کیک بکشید و سپس کیک را در درون ظرف در بسته ای قرار دهید و در درون فریزر قرار دهیدحداکثر زمانی که می توانید این کیک را در درون فریزر قرار دهید ۴ ماه است.
  9. برای تزیین کیک باقلوا می توانید بعد از خنک شدن کیک آن را برش دهید برش های کیک باقلوا را می توانید به شکل مربع و یا لوزی بزنید.برش دادن کیک باقلوا
  10. بعد از این که کیک باقلوا را برش زدید شربت ولرم را بر روی همه سطح کیک بریزید شربت را چند بار بر روی کیک بریزید تا به خوبی به خورد کیک برود سپس روی کیک را به کمک پودر پسته و یا پسته خرد شده تزیین کنید.

دستور پخت کیک باقوا طرز تهیه کیک باقلوا به صورت کامل در منزل

آموزش تهیه کیک باقلوا بدون فر

کیک باقلوا از جمله کیک های خوشمزه ای است که با استفاده از فر و بدون استفاده از آن می توان این کیک را تهیه کرد موادی که در این کیک استفاده می کنید تقریبا یکسان می باشد اما برای ایجاد طعمی بهتر می توان اسانس های مختلفی مورد استفاده قرار داد.

مواد لازم برای تهیه باقلوا:

  • آرد: ۲ پیمانه
  • تخم مرغ: ۴ عدد
  • شکر: ۱ پیمانه
  • ماست: ۱پیمانه
  • روغن مایع: ۱ پیمانه
  • بکینگ پودر: ۲ قاشق چای خوری
  • پودر هل: ۱ قاشق چای خوری
  • نمک: ۱ پنس

مواد مورد نیاز برای تهیه شربت باقلوا:

  • آب: ۱ پیمانه
  • شکر: ۱ پیمانه
  • گلاب: ۱/۴ پیمانه
  • زعفران آب کرده : ۱ الی ۲ قاشق چای خوری
  • پودر هل: ۱ قاشق چای خوری

روش تهیه کیک باقلوا

دستور پخت:

در ابتدا نمک و بکینگ پودر را داخل آرد بریزید و برای این که به خوبی با هم مخلوط شوند ۳ مرتبه الک نمایید.

درون ظرفی تخم مرغ ها را بشکنید و بعد از افزودن پودر هل و شکر به تخم مرغ ها، به مدت ۵ دقیقه کاملا این مواد را به هم بزنید تا اندازه ای که مواد کشدار و کرم رنگ شوند. ماست و روغن مایع را نیز بیفزایید و مجددا مواد را با هم مخلوط کنید. به تدریج و به آرامی آرد الک شده را به مواد اضافه نمایید و کاملا به هم بزنید.

دیواره داخلی و کف قابلمه تفلون و یا نسوز را با قلموی آغشته به روغن چرب نمایید و مواد را داخل قابلمه بریزید و در قابلمه را همراه با دم کنی بر روی قابلمه بگذارید و اجازه دهید با حرارت ملایم به مدت ۴۰ دقیقه بپزد.

بعد از گذشت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه می توانید در قابلمه را بردارید و با استفاده از خلال دندان یا چنگال تست کنید که آیا کیک مغز پخت شده است یا نه.

در فاصله پخت کیک شربت را نیز آماده نمایید به این ترتیب که داخل قابلمه ای کوچک شکر و آب بریزید و روی حرارت بگذارید تا ۵ دقیقه بجوشد بعد از روی حرارت بردارید و زعفران و گلاب و هل را به آن بیفزایید.

در صورتی که فر دارید در صورت تمایل می توانید به مدت ۱۰ دقیقه کیک را داخل فر قرار دهید و گریل را روشن نمایید تا روی کیک طلایی شود.

در آخر پس از سرد شدن شربت و کیک می توانید شربت را بر روی کیک بریزید و درون یخچال بگذارید و پس از چند ساعت می توانید این کیک خوشمزه را سرو نمایید.

نحوه تهیه کیک باقلوا

در این مطلب، آموزش طرز تهیه کیک باقلوا را به صورت مرحله ای ملاحظه کردید. امیدواریم از طرز تهیه این کیک خوشمزه در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار خانواده خود سپری کنید. برای مشاهده پخت کیک ها با طعم های متنوع می توانید به بخش انواع کیک مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۱ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *