دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه ژله رولتی خوشمزه و چند فوت آشپزی در تهیه آن

  • ندا خوشرو
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

ژله رولتی یکی از انواع ژله های خوشمزه و خوش طعم است این ژله ظاهری زیبا و جذاب دارد ژله رولتی برای همه فصل های سال مناسب است و شما می توانید این نوع ژله را در منزل تهیه کنید. در ادامه مطلب طرز تهیه ژله رولتی را به صورت مرحله به مرحله به شما عزیزان آموزش می دهیم.

ژله رولتی یکی از مناسب ترین دسر ها برای اغلب مهمانی ها و مجالس است اگر شما می خواهید از مهمان هایتان پذیرایی با شکوهی را داشته باشید ژله رولتی بهترین ایده برای پذیرایی شما است. تهیه ژله رولتی به راحتی امکان پذیر است و شما می توانید این نوع ژله زیبا را با صرف هزینه اندکی تهیه نمایید،در ادامه مطلب طرز تهیه ژله رولتی و ژله بستنی را به شما همراهان عزیز آموزش خواهیم داد تا بتوانید به راحتی در مهمانی ها و دور همی ها تهیه و نوش جان کنید، بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

برای تهیه ژله رولتی مانند ژله بستنی از پودر ژله و مقداری بستنی استفاده می شود. ژله های زیبایی مانند ژله رولی و ژله رنگین کمان و ژله تزریقی از مناسب ترین انواع ژله برای مجالس و مهمانی ها هستند. در این بخش علاوه بر آموزش طرز تهیه ژله رولتی فوت و فن های طلایی آشپزی برای تهیه این نوع ژله را ملاحظه خواهید کرد.

تزیین ژله رولتی

مواد لازم

پودر ژله با طعم دلخواه : ۱ بسته
آب جوش : ۱ لیوان
بستنی وانیلی : ۲/۳ لیوان

طرز تهیه ژله رولتی با طعم عالی

در مرحله اول آموزش ژله رولتی ابتدا یک بسته پودر ژله با طعم دلخواه در یک لیوان آب جوش به روش بن ماری یا همان حرارت غیر مستقیم حل کنید.

روش تهیه ژله خومشزه رولتی

می توانید برای حل کردن پودر ژله مخلوط پودر ژله و آب جوش را بر روی حرارت کتری و یا سماور قرار دهید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

حل کردن ژله در آب جوش به رو.ش بن ماری

بعد از این که پودر ژله به خوبی در درون آب جوش حل شد بستنی را از درون فریزر خارج کنید و به پودر ژله حل شده بستنی را اضافه نمایید و کمی صبر کنید تا بستنی خودش به آرامی در درون پودر ژله حل شود.

ریختن بستنی وانیلی در پودر ژله

حل شدن بستنی در درون ژله

در مرحله بعدی از طرز تهیه ژله رولتی، ظرفی با ابعاد ۲۰ در ۳۰ را تهیه نمایید و همه سطح ظرف را سلفون بکشید و سپس همه سطح ظرف را با مخلوط ژله رولتی بپوشانید توجه داشته باشید که نباید در هنگام ریختن ژله در درون ظرف آن را هم بزنید.

ریختن ژله در درون ظرف

بعد از این که همه مخلوط ژله را در درون ظرف ریختید ظرف حاوی ژله را در درون یخچال به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده ظرف را از درون یخچال بیرون آورید و سپس سطح ژله را با کمک چاقو تیز و خیسی برش های موازی و منظم ۲ سانتی متری بزنید.

ژله رولتی آماده برش زدن

برش دادن سطح ژله رولتی

سپس ژله را به آرامی بپیچید ( رول کنید ) و بعد از رول کردن ژله ها آن ها را در ظرف مناسبی بچینید و بعد آن ها را در درون یخچال به مدت ۲ ساعت قرار دهید تا ژله ها به خوبی منسجم شوند و به اصطلاح خودشان را بگیرند.

رول کردن ژله رولتی

تزیین ژله رولتی به شکل گل

    ژله رولتی خوش طعم و خوشمزه

فوت و فن های طلایی در تهیه ژله رولی

  1. ژله رولی را باید در زمان موعد از یخچال خارج کنید در غیر این صورت در هنگام رول کردن ژله ترک می خورد.
  2. اگر می خواهید ژله رولتی چند رنگی را داشته باشید می توانید پودر ژله با رنگ های مختلف را با بستنی مخلوط کنید و به روشی که در این مطلب گفته شد آن ها را تهیه کنید.
    طرز تهیه ژله رولتی در منزل روش های تزیین ژله رولتی
  3. اگر می خواهید ژله رولتی بعد از رول کردن به شکل گل رز در آید می توانید در هنگام برش زدن در سطح ژله آن را دالبری برش بزنید.برش دادن ژله به شکل دالبری ژله رولتی به شکل گل رز
  4. زمان هایی که در این مطلب آشپزی مطرح شد تقریبی است و با توجه به درجه یخچال، این زمان ها ممکن است بیشتر و یا کمتر شوند.
  5. وقتی که بستنی را به پودر ژله اضافه می کنید آن را هم نزنید. زیرا هم زدن بستنی و پودر ژله باعث می شود که دسر شما دو رنگ شود.

طرز تهیه ژله رولتی با طعم و شکل بی نظیر

بعد از این که ژله رولتی را آماده کردید، می توانید برای تزیین ژله از شکلات های رنگی و ترافل و پودر پسته و … استفاده نمایید.

آموزش تهیه ژله بستنی با طعم به یاد ماندنی

ژله یکی از دسر های بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که برای مهمانی و دورهمی ها گزینه بسیار مناسبی است و همانطور که می دانید دارای انواع مختلفی است که یکی از انواع آن ژله بستنی می باشد که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است، در ادامه مطلب دستور تهیه آن را به روش راحتی به شما همراهان عزیز آموزش خوهیم داد.

مواد لازم :

  • پودر ژله دلخواه : یک بسته
  • آب جوش : یک دوم پیمانه
  • بسنی وانیلی : یک دوم پیمانه

دستور تهیه ژله بستنی

دستور تهیه :

در روش تهیه ژله بستنی بسیار خوشمزه ابتدا بستنی را در دمای محیط گذاشته تا کاملا نرم شود در غیر اینصورت باعث خراب شدن ژله خواهد شد.

در این مرحله از طرز تهیه ژله بستنی پودر ژله را با آب جوش مخلوط کرده و روی بخار سماور یا کتری گذاشته و آن را هم زده تا کاملا پودر ژله حل شود سپس از روی حرارت برداشته و اجازه دهید هم دمای محیط شود.

حالا بستنی و ژله را پس از اینکه هم دمای محیط شدند داخل قالب مورد نظر ریخته و با هم ترکیب کنید و بعد قالب را داخل یخچال گذاشته تا کاملا خودش را بگیرد.

در مرحله پایانی بعد از اینکه ژله خودش را گرفت آن را از یخچال بیرون آورده سپس قالب را به مدت چند ثانیه داخل آب گرم گذاشته تا ژله به راحتی از قالب جدا شود و بعد داخل ظرف مورد نظر برگردانید، نوش جان.

آموزش تهیه ژله بستنی

امیدواریم از مشاهده طرز تهیه ژله رولتی نهایت لذت را ببرید و سعی کنید این ژله خوشمزه را در مهمانی و دور همی ها تهیه و نوش جان کنید، در پایان به شماعزیزان پیشنهاد می کنیم در صورت تمایل می توانید برای مشاهده انواع طرز تهیه دسر با ژله بر روی لینک کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *