دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان گودی زیر چشم با ۷ روش فوق العاده

  • خانم تمدنی نژاد
  • ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
  • ۰

یکی از بیماری هایی که ممکن است دلایل زیادی داشته باشد گودی زیر چشم می باشد. قبل از شروع به درمان آن ابتدا باید دلایل دقیق آن را مورد بررسی قرار دهیم. در این مطلب روش های دائمی و موقت درمان گودی زیر چشم را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

گودی زیر چشمها ممکن است دارای دلایل مختلفی باشد این دلایل شامل از وراثت، آلرژی یا خواب کم می باشند. درمان آن شامل کرم رفع گودی زیر چشم، نور درمانی، ترمیم پوست و یا استفاده از مواد تزریقی می باشد. قبل از انتخاب روش مناسب درمان بهتر است دلیل آن را مشخص کنید. در این مطلب روش های رایج درمان گودی زیر چشمها را برای شما آورده ایم.

گودی زیر چشم مشکل رایجی است که اغلب از آن به عنوان چشم های خسته یاد می شود. اگرچه ممکن است گودی زیر چشم در نتیجه پیری پوست باشد و می تواند زنان و مردان در تمام سنین را به دلایل مختلف را تحت تاثیر قرار دهد. بر اساس نظر متخصصان گودی زیر چشم ممکن است دلایل مختلفی از جمله پیری صورت، سبک زندگی و دلایل دیگر باشد که در این مطلب به بررسی دلایل و روش های رفع آن می پردازیم.

     دلایل و درمان مختلف گودی زیر چشم

درمان گودی زیر چشم و رایج ترین دلایل آن

همانطور که گفتیم گودی زیر چشم ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد و تمام افراد در تمام سنین را دچار مشکل می سازد. قبل از بررسی روش های درمانی آن بهتر است دلایل آن را مشخص کنیم. در ادامه مهمترین دلایل گودی زیر چشم را با هم مطالعه می کنیم.

دلایل گودی زیر چشم

  • از دست رفتن حجم یا چربی موجود در گونه ها
  • از دست رفتن حجم زیر چشم
  • افتادگی پلک پایین
  • نازک شدن پوست زیر چشم
  • برآمدگی چربی زیر چشم
  • سیگار کشیدن
  • هیپرپیگمانتاسیون ایجاد شده در اثر نور خورشید و ملاسما
  • مصرف کافئین، الکل
  • خواب کم
  • کمبود آب بدن
  • کمبود مواد غذایی
  • حساسیت ها
  • گرفتگی بینی
  • شرایط پزشکی
  • تراکم وریدی رگ های خونی زیر چشم
  • قرار گرفتن در محیط زیست
  • وراثت

روش های درمانی گودی زیر چشم

قبل از شروع درمان گودی زیر چشم، دانستن دلایل اصلی گودی زیر چشم مهم است. روش های بهبود و رفع گودی زیر چشم ایجاد شده بر اثر حساسیت متفاوت از رفع گودی زیر چشم بر اثر انباشته شدن چربی زیر چشم می باشد. در بعضی موارد، روش مناسب ترکیب روش های درمانی مختلف است. بویژه اگر عوامل مختلف باعث ایجاد گودی زیر جشم شده باشند. روش های رایج که پزشکان برای رفع گودی زیر چشم تجویز می کنند را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

درمان گودی زیر چشم

استفاده از کرم مخصوص گودی زیر چشم

سفید کردن پوست با استفاده از کرم های روشن کننده پوست ممکن است توسط متخصص امراض پوستی برای کاهش گودی زیر چشم که بر اثر هیپرپیگمانتاسیون ایجاد شده بر اثر نور خورشید و ملاسما ایجاد شده است تجویز می شود. کرم هایی مثل تری لوما که حاوی هیدروکینون هستند به این دلیل که حاوی اسید کوجیک، ویتامین c,K و چای سبز و شیرین بیان می باشد توصیه می شود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

کرم و درمان مناسب گودی زیر چشم

عکسبرداری از صورت برای رفع گودی زیر چشم

وقتی رگ های خونی زیر چشم به صورت گودی زیر چشم و به رنگ آبی یا بنفش تیره نشان داده می شوند تصویر برداری از صورت برای کاهش این تیرگی ها پیشنهاد می شود. تمام پزشکان با ایمن بودن استفاده از IPL کنار چشم موافق نیستند. با این وجود برخی از آن ها از این روش برای درمان رنگدانه های عروقی مثل گودی زیر چشم استفاده می کنند.

ترمیم پوست برای گودی زیر چشم

ترمیم پوست یا لایه برداری شیمیایی برای کاهش گودی زیر چشم که با تولید کولاژن افزایش می یابد مورد استفاده قرار می گیرد. مشکلات رنگدانه های عروقی را کاهش داده و کیفیت کلی پوست را بهبود می بخشد. لیزر درمانی و لایه برداری شیمیایی وقتی به عنوان روش ترکیبی برای درمان گودی زیر چشم مورد استفاده قرار می گیرند تاثیر بالقوه ای خواهند داشت.

روش های مختلف درمانی گودی زیر چشم

استفاده از اسید هیالورونیک برای پر کردن صورت

پرکننده های صورت که قابل تزریق می باشند مثل اسید هیالورونیک برای ترمیم گودی زیر چشم که در اثر نازک شدن پوست زیر چشم یا از دست رفتن بافت و چربی زیر چشم یا بالای گونه ایجاد می شوند اغلب مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از اسید هیالورونیک های پر کننده که اغلب مورد استفاده قرار می گیرد ریستالین میباشد که برای حفظ حجم ناحیه بالای گونه تا ناودان اشکی مورد استفاده قرار می گیرد. این اسید توسط بدن در عرض چند ماه تا یک سال جذب بدن می شوند در نتیجه نتایج آن موقتی می باشند. تنها پرکننده دائمی صورت که برای زیر چشم پیشنهاد می گردد چربی خود بیمار می باشد.

روش های درمانی گودی زیر چشم

تزریق چربی برای درمان گودی زیر چشم

همانند اسید هیالورونیک پرکننده صورت چربی نیز ممکن است از بخش دیگری از بدن بیمار گرفته شود و به ناودان اشکی برای رفع گودی زیر چشم تزریق شود. تزریق چربی اغلب روشی است که برای اصلاح گودی زیر چشم ایجاد شده در اثر نازک شدن پوست زیر چشم یا از دست رفتن بافت یا چربی زیر چشم یا بالای گونه مورد استفاده قرار می گیرد. بر خلاف پرکننده های اسید هیالورونیک، تاثیرات تزریق چربی ممکن است دائمی باشد. اگرچه از آنجا که سلول های چربی همیشه زنده نمی مانند تاثیرات دائمی انتقال چربی قابل تضمین نمی باشند.

عمل جراحی درمان مناسب گودی زیر چشم

عمل جراحی برای از بین بردن گودی زیر چشم

جراحی پلک معمولا موثرترین روش برای درمان دائمی گودی زیر چشم می باشد. چند روش برای جراحی پلک پایین وجود دارد و وقتی برای رفع گودی زیر چشم مورد استفاده قرار می گیرد اغلب با یک یا چند روش جراحی دیگر از جمله: قرار دادن ایمپلنت ها از طریق ناودان اشکی و اضافه کردن، حذف یا جایگزینی چربی زیر چشم ترکیب می شوند.

بالا بردن گونه برای رفع گودی زیر چشم

جراحی کشیدن صورت یا بالا بردن گونه روشی موثر و دائمی برای رفع گودی زیر چشم که بر اثر افتادگی گونه و پیری پوست ایجاد شده است می باشد. علاوه بر رفع گودی زیر چشم این روش همچنین ممکن است برای کاهش پف زیر چشم و چروک دور چشم و چین های عمیق در ناحیه لب و بینی مورد استفاده قرار گیرد.

پیشگیری از گودی زیر چشم

چند روش ساده برای کاهش گودی زیر چشم وجود دارد. گاهی اوقات مشکل کوچک یا موقت است. در این صورت روش های ارزان قیمت خانگی مناسب می باشند. استراحت کافی زیرا خواب ناکافی فقط باعث می شود گودی زیر چشم هایتان بیشتر دیده شود. استفاده از کمپرس چای سیاه کیسه ای یا کمپرس سرد که ممکن است اتساع عروق را کاهش دهد. برای کاهش آفتاب سوختگی با استفاده از گرم های ضد آفتاب پوست خود را در برابر نور خورشید حفظ کنید. کاهش ارتفاع سر در خواب از تخلیه مایعات در اطراف چشم پیشگیری می کند. از کشیدن سیگار خودداری کنید اگر قبلا سیگار می کشیدید وقت آن رسیده است تا آن را ترک کنید. استفاده از دارو برای رفع گرفتگی بینی مثل اسپری نمک یا محلول آب نمک به پبشگیری از خشک شدن آب در رگ های خونی کمک می کند. اطراف چشم ها را نمالید آن تنها شرایط را بدتر می کند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *