دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه سوپ تره فرنگی با طعم ایده آل

  • ندا خوشرو
  • ۲۹ فروردین ۱۳۹۵
  • ۰

سوپ خوشمزه تره فرنگی یکی از انواع سوپ ها و پیش غذا های خوشمزه است که شما می توانید این سوپ را با سبزیجات دلخواه خود طبخ نمایید. در ادامه این مطلب طرز تهیه سوپ تره فرنگی مقوی و لذیذ را با بهترین روش به شما عزیزان آموزش می دهیم.

برای تهیه این غذای لذیذ باید در انتخاب تره فرنگی ها دقت کنید و  آنهایی را انتخاب نمایید که قسمت های زیادی از آن ها سفید است و هم چنین از خرید تره فرنگی هایی که برگ های زرد و خشکی دارند پرهیز کنید.

سوپ جو و سوپ تره از انواع سوپ های خوش طعمی هستند که شما می توانید آن ها را برای مجالس افطاری خود در ماه رمضان طبخ نمایید. در این مطلب بهترین دستور پخت سوپ خوشمزه تره فرنگی را در اختیار شما کدبانوهای عزیز قرار داده ایم.

تزیین سوپ مقوی تره فرنگی با شیر و خامه

مواد لازم

کره : ۵۰ گرم
شیر : ۳ فنجان
تره فرنگی متوسط : ۲ بوته
خامه : ۱ فنجان
سیب زمینی متوسط : ۱ عدد
نمک و فلفل : به میزان لازم
هویج : ۲ عدد
آب لیمو : به میزان لازم
آرد : ۳ قاشق غذا خوری
آب : به میزان لازم
عصاره مرغ : ۱ عدد ( در صورت تمایل آب مرغ : ۳ فنجان )

طرز تهیه سوپ تره فرنگی

در طرز تهیه این سوپ مقوی  ابتدا آرد را با کره تفت دهید و سپس به آرد تفت داده شده آب اضافه کنید و مخلوط آرد و آب را هم بزنید تا زمانی که آب به دمای جوش برسد. سپس ریشه های تره را بکنید و برگ های سبزش را خرد کنید.

خرد کردن تره فرنگی

  •  آرون گروپس

تره فرنگی های خرد شده را در مقداری آب خیس کنید تا به خوبی تمیز شوند.

قرار دادن تره فرنگی ها در درون آب شستن تره فرنگی ها

هویج و سیب زمینی را به کمک طرف ریز رنده به خوبی رنده کنید و در مرحله بعدی سیب زمینی و هویج رنده شده را به همراه تره فرنگی های خرد شده در مقداری کره تفت دهید.

تفت دادن تره فرنگی در درون روغن

تفت دادن تره فرنگی و هویج و سیب زمینی در درون کره

بعد از تفت دادن این سبزیجات نمک و فلفل را به آن ها اضافه نمایید و سپس سبزیجات تفت داده شده را به همراه عصاره مرغ ( آب مرغ ) به مایه سوپ ( مخلوط آرد و آب ) بیافزایید.

سوپ تره فرنگی

بعد از این که سبزیجات سوپ به خوبی پخته شدند شیر را به مایه سوپ اضافه کنید.

اضافه کردن شیر به سوپ مخلوط کردن سوپ خوش طعم تره فرنگی با شیر

پس از پخته شدن و جا افتادن کامل سوپ  مقداری از سوپ را با خامه مخلوط کنید و سپس مخلوط سوپ و خامه را به همه سوپ درون قابلمه اضافه نمایید و به خوبی آن را هم بزنید تا با خامه مخلوط شود.

تزیین سوپ تره فرنگی

بعد از این که سوپ آماده شد می توانید روی سوپ را با کمک سبزی های خرد شده به زیبایی تزیین کنید. استفاده از خامه در پخت این نوع سوپ کاملا اختیاری است و بستگی به ذائقه شما دارد. این سوپ خوشمزه همانند سوپ شیر دارای ارزش غذایی بالایی است و بهتر است آن را در برنامه غذایی کودکان خود قرار دهید. اگر می خواهید با دستور پخت سوپ های مختلف آشنا شوید می توانید به بخش انواع آش و سوپ مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *