آرگا
  • کد خبر: 572
    تعداد بازدید : 64 بازدید
    تاریخ انتشار : ۲ شهریور, ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
    تعداد نظرات: ۱ نظر
      

    کاهش استرس با روش های موثر و کاربردی برای زندگی بهتر

    همه ی انسان ها در طول روز بارها با عوامل استرس زا مواجه می شوند که روبه رو شدن با آن ها اجتناب ناپذیر است. اما می توانیم با روش های موثر و کاربردی کاهش استرس را تجربه کنیم.تلاش برای کاهش استرس موفقیت های شغلی و اعتماد به نفس را به دنبال دارد.

    سبک زندگی در عصر حاضر ناخودآگاه انسان را دچار مشکلات و بیماری های روحی و روانی و عصبی می کند که مهم ترین آن ها ” استرس ” می باشد. روزانه همه ی انسان ها در برخوردهای اجتماعی شان با حوادثی رو به رو می شوند که استرس را در انسان تشدید می کنند.اگر تلاشی برای کاهش استرس با روش های موثر و کاربردی نشود آثار مخربی هم بر روح انسان و هم بر جسم آن را بر جای می گذارد.

    ابتلا به افسردگی یکی از آثار مخرب استرس می باشد که وخیم شدن آن بیماری های سخت روحی مانند ام اس را به دنبال دارد.استرس علایم متعددی در انسان ها دارد که می توان به علایم شایع استرس از جمله عدم تمرکز و اعتماد به نفس ، حساس شدن و تحریک پذیری زیاد و همینطور علایم فیزیکی مانند سردرد، گرگرفتگی ، افزایش ضربان قلب ،تعریق و علایم عاطفی مانند عصبانیت، بی قراری ، احساس گناه و علایم  رفتاری مانند کاهش حافظه ، روی آوردن به سیگار اشاره کرد.

    روش های موثر و کاربردی کاهش استرس

     برای اینکه دیگر استرس به شما غالب نشود روش های موثر و کاربردی کاهش استرس را ارایه دادیم.این روش ها مستلزم تمرین و مداومت هستند به طوری که در وجود شما نهادینه شوند و ناخود آگاه به استفاده از آن ها بپردازید و استرس را کمتر از قبل تجربه کنید. در روش های موثر و کاربردی کاهش استرس می توان به نکات رفتاری و تغذیه ای اشاره کرد که همگی آن ها قابل اهمیت هستند.

    کاهش استرس

    تغییر محیط:

    محیطی را که در آن هستیم ترک کنیم و به یک محیط دیگر برویم. این کار باعث احساس امنیت فرد می شود این احساس به شخص دست می دهد که از آن محیطی که در آن دچار استرس شده است دور شده و این منجر به کاهش استرس می شود.

    حتما بخوانید:  هفت نکته کلیدی برای کاهش استرس در جلسه امتحان

    نفس عمیق بکشید:

    نفس عمیق بکشیم. دم را از راه بینی آهسته به مدت ۵ ثانیه وارد شش ها کنید. ۱۰ ثانیه نفس خود را در سینه حبس کنید سپس بازدم را از راه دهان به مدت چند ثانبه خارج کنید. این عمل را چندین دفعه انجام بدهید باعث آرامش فکری و کاهش استرس می شود.

    کمی بی خیال باشید:

    به خود سخت نگیرید. مسایلی که باعث ناراحتی شما می شود را بی اهمیت بدانید و از آن موضوعات زود بگذرید و به آن فکر نکنید خواهید دید چقدر به کاهش استرس شما کمک می کند.

    این دمنوش ها را نوش جان کنید:

    خوردن روزانه چای و دمنوش های طبیعی مانند به لیمو ، بابونه ، نعناع و گل گاو زبان بر روی سیستم عصبی تاثیر مثبتی دارد و موجب آرامش روانی می شود.

    ماساژ مناسب:

    ماساژ دادن نیز یکی دیگر از راه حل های کاهش استرس می باشد. ماساژ دادن شدت جریان خون را که از استرس زیاد به وجود آمده را کند و آرام میکند و موجب آرام شدن سیستم عصبی و کاهش استرس می شود.

    تفکرات انسان هم در مسایل مربوط به کاهش استرس موثر است. سعی کنیم مثبت اندیش باشیم و افکار منفی را از خود دور کنیم و از پرورش افکار مثبت در ذهنمان بهره ببریم. ارتباط خوب داشتن با ذات مقدس پروردگار هم آرامشی به انسان می دهد که تجربه آن برای همه اثبات شده است.

    منبع : آرگا

    برچسب ها :
    انتشار یافته: ۱
    1. بسیار خوب واینکه راهکارهای طبیعی خیلی از داروهای شیمیایی موثر تر وسازگار با طبیعت بدن میباشد ممنون از شما


    پیشنهاد آرگا به شما