دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه مارشمالو خانگی با بهترین روش

  • ندا خوشرو
  • ۲۳ دی ۱۳۹۹
  • ۰

مارشمالو از انواع شیرینی های خوشمزه است که می توانید آن را با پودر ژلاتین و سفیده تخم مرغ تهیه کنید. اضافه کردن وانیل به مایه شیرینی مارشمالو طعم و عطر بی نظیری را به این شیرینی خوشمزه می دهد. در این مطلب طرز تهیه مارشمالو را با بهترین روش مشاهده خواهید کرد.

مارشمالو را می توان نوعی دسر یا شیرینی نامید که با روش های متفاوتی تهیه می گردد که ممکن است شما ان را با نام پف نبات، پاستیل پفی، آبنبات نرم و.. بشناسید. در این مطلب بهترین طرز تهیه مارشمالو را به شما عزیزان آموزش می دهیم  و به معرفی نکات مهم برای تهیه مارشمالو می پردازیم. تا پایان با این دستور عالی و امتحان شده همراه ما باشید.

مارشمالو و قطاب یزدی و راحت القوم از انواع شیرینی های خوشمزه و محبوب هستند و شما می توانید این شیرینی ها را به راحتی در منزل تهیه نمایید. در تهیه مارشمالو می توانید از انواع ژله های رنگی استفاده کنید هم چنین می توانید به پودر ژلاتین مقداری رنگ خوراکی دلخواه اضافه نمایید تا این شیرینی خوشمزه علاوه بر طعم بی نظیر رنگ بهتری هم داشته باشد.

مارشمالو رنگی

مواد لازم برای تهیه مارشمالو

پودر ژلاتین : ۳ قاشق غذا خوری
شکر دانه ریز : ۲ فنجان
آب سرد : ۱ فنجان
شربت غلیظ با عسل : ۱/۲ پیمانه
سفیده تخم مرغ : ۲ عدد
نمک : ۱/۴ قاشق چای خوری
عصاره وانیل : ۱ قاشق غذا خوری
نشاسته ذرت : ۳ قاشق غذا خوری
پودر قند : ۱/۳ پیمانه

طرز تهیه مارشمالو

ابتدا ژلاتین را با ۱/۲ فنجان آب به خوبی مخلوط کنید و به مدت ۵ دقیقه اجازه دهید تا همه آب جذب پودر ژلاتین شود و پودر ژلاتین به شکل اسفنجی در آید.

ریختن پودر ژلاتین در درون 1/2 فنجان آب پودر ژلاتین حل شده در آب

سپس در ته ظرف مناسبی را با کاغذ روغنی پوشش دهید و روی کاغذ را با کمک مقداری روغن چرب نمایید می توانید به جای چرب کردن کاغذ با روغن بر روی سطح آن پودر قند بپاشید. سپس شربت غلیظ شده و یا عسل را با نمک و شکر و ۱/۲ فنجان آب در درون قابلمه ای مناسب قرار دهید و قابلمه را بر روی حرارت گاز بگذارید.

  •  آرون گروپس

اضافه کردن شربت غلیظ به مواد مارشمالو

 بعد از این که دمای آب به ۱۲۱ درجه سانتی گراد رسید ژلاتین را به آن اضافه کنید و بعد از ۳۰ ثانیه قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید ( می توانید برای اندازه گیری دمای آب از دماسنج مخصوص غذا استفاده نمایید). در مرحله بعدی طرز تهیه مارشمالو سفیده های تخم مرغ را در درون ظرف بزرگی با همزن هم بزنید تا سفیدها سفت شوند.

افزودن پودر ژلاتین به مواد مارشمالو

بعد از اینکه مخلوط مواد مارشمالو گرمای خود را از دست داد مخلوط مواد را به صورت آرام آرام به سفیده های تخم مرغ اضافه کنید توجه داشته باشید که در حین اضافه کردن مخلوط مواد به سفیده تخم مرغ باید با کمک همزن مواد را هم به صورت مداوم هم بزنید و هم زدن مواد و سفیده تخم مرغ را به مدت ۳۰ دقیقه ادامه دهید.

اضافه کردن موا مخلوط شده مارشمالو به سفیده تخم مرغ

هم زدن سفیده تخم مرغ با کمک همزن

سپس عصاره وانیل را به مواد مارشمالو اضافه کنید و حدود ۷ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید بعد از این که دمای کاسه همزن از دمای اتاق گرم تر شد هم زدن مواد را متوقف کنید.

اضافه کردن عصاره وانیل به سفیده تخم مرغ

در مرحله بعدی روش تهیه مارشمالو ، خمیر مارشمالو را در درون ظرفی که از قبل آماده کردید بودید بریزید و سپس سطح خمیر را صاف کنید.

ریختن مواد مارشمالو در درون قالب

مخلوط نشاسته و پودر قند را بروی خمیر مارشمالو بریزید و بعد از این که مواد کمی خنک شدند ظرف را به مدت ۲ ساعت در درون یخچال قرار دهید تا مواد مارشمالو کاملا خنک شوند و خودشان را بگیرند.

ریختن مخلوط آرد نشاسته و پودر قند بر روی خمیر مارشمالو

بعد از این که مارشمالو کاملا خنک شد آن را از درون قالب بیرون بیاورید و با کمک قالب های دلخواه چرب شده خمیر مارشمالو را قالب بزنید اگر به قالب دسترسی ندارید می توانید به کمک تیغه چاقو چرب شده مارشمالو را برش دهید.

خارج کردن مارشمالو از درون قالب

قالب زدن خمیر ماشمالو

مارشمالو یکی از مواد اصلی برای تهیه خمیر فوندانت است که حال شما می توانید این مارشمالو های خوشمزه را در منزل تهیه نمایید و از آنها برای تهیه خمیر فوندانت و انواع دسر از جمله ژله رولی نیز استفاده نمایید.

مارشمالو خانگیطرز تهیه مارشمالو

دستور تهیه شیرینی مارشمالو خانگی با پودر ژله یا ژلاتین

شیرینی مارشمالو یک نوع آبنبات نرم و اسفنجی می باشد که در کشور های غربی طرفداران زیادی دارد و مشابه مسقطی یا راحت الحلقوم خودمان است، این نوع شیرینی خوشمزه را می توان در انواع رنگی، سفید و شکلاتی و به سادگی در منزل تهیه کنید، در ادامه با طرز تهیه مارشمالو با استفاده از ژله و ژلاتین می توانید همراه ما شوید.

مواد لازم

  • ژله با طعم دلخواه/ یک بسته
  • شکر/ یک قاشق غذا خوری
  • آب جوش/ یک سوم لیوان فرانسوی دسته دار
  • پودر نازگیل/ به مقدار دلخواه

روش تهیه مارشمالو

روش تهیه مارشمالو با ژله و ژلاتین

در ابتدا پودر ژله، شکر (می توانید آن را حذف کنید) و آب جوش را در داخل یک قابلمه یا ظرف پیرکس بریزید و به اندازه ای هم بزنید تا ژله پف کند و از حالت مایع خارج شود.

به اندازه ای که ژله پف کند کافی است و نباید سفت شود، البته بهتر می باشد که آن را با همزن بزنید، دقت داشته باشید که در صورت زیاد هم زدن ژله ممکن است به هم بچسبد و مارشمالو چسبناک شود.

سپس در داخل ظرفی (ترجیحاً پیرکس یا سرامیکی)، کف آن را پود نارگیل بپاشید و سپس ژله آماده شده را داخل آن بریزید و صاف کنید، مقداری دیگر پودر نارگیل بپاشید و بعد ظرف ژله را در یخچال بگذارید تا سفت شده و خودش را بگیرد و بعد با چاقویی تیز ژله را به صورت دلخواه برش بزنید، برای راحتی کار می توانید چاقو قالب را کمی با روغن مایع چرب کنید.

در صورتی که می خواهید مارشمالو چند رنگ درست کنید، لازم است از چند رنگ ژله استفاده کنید، اما برای این منظور باید هر لایه را جداگانه درست کرده و در یخچال قرار دهید تا خودش را ببندد، سپس لایه بعدی را روی آن بریزید و دوباره در یخچال بگذارید تا ژله چند رنگ آماده شود، توجه داشته باشید که نباید مابین لایه های دیگر را پودر نارگیل بریزید و این کار را فقط برای لایه اول و روی لایه آخر انجام دهید، به طور کلی حدود ۲۰ دقیقه زمان برای سفت شدن هر لایه در یخچال کافی می باشد.

نحوه تهیه مارشمالو

نکاتی در تهیه مارشمالو خانگی

  • استفاده از پودر نارگیل (آرد برنج به جای پودر نارگیل) موجب می شود که ژله به راحتی از قالب جدا شده و به آن نچسبد.
  • به منظور تهیه مارشمالو توپی، مایه ژله را در ماسوره بریزید و روی ظرف پیرکس یا روی کاغذ روغنی بچینید، سپس در پودر نارگیل یا آرد برنج بغلتانید.
  • مارشمالو را می توان درون ظرفی درب دار و به مدت یک هفته در یخچال نگهداری کرد.

روش تهیه مارشمالو

در طرز تهیه مارشمالو همچنین می توانید از پودر مغز های آجیل و یا پودر نارگیل هم استفاده نمایید و می توانید این مواد را در ته قالب بریزید و سپس خمیر را بر روی این مواد در درون قالب بریزید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده پخت انواع شیرینی کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *