دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

خواص آلبالو و مهمترین فواید درمانی آن

  • خانم تمدنی نژاد
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

یکی از میوه های بسیار خوشمزه که دارای مواد مغذی فراوان می باشد آلبالو است در این مطلب به طور کامل و جامع خواص آلبالو را مورد بررسی قرار می دهیم. این میوه در درمان درد نقرس و کاهش انواع سرطان مفید می باشد.

یکی از میوه های سرشار از مواد مغذی، فیبر ها و آنتی اکسیدان های قوی آلبالو می باشد. این میوه در درمان بی خوابی و کاهش درد نقرس و پیش گیری از انواع سرطان ها موثر است. در ادامه خواص آلبالو را به طور کامل و جامع مورد بررسی قرار می دهیم.

میوه آلبالو در جنوب شرقی اروپا بین روسیه و ترکیه ریشه دارد. یکی از فراوان ترین میوه ها در آمریکا می باشد. رایج ترین گونه های آن ابتدا در میشیگان، نیویورک، واشنگتن و پنسیلوانیا پرورش می یافتند. به طور کلی از اوسط ژوئن تا اوایل جولای برداشت می شوند. البته این میوه به طور خشک شده، یخ زده، آبمیوه و کنسانتره در دسترس است. پس از چیدن آلبالوها برای مدت زیادی تازه باقی نمی مانند به همین دلیل در فروشگاه های مواد غذایی کمیاب می باشند. از نظر اندازه کمی کوچکتر و از نظر رنگ کمی از گیلاس ها درخشان تر هستند. آن ها همچنین در مرباها مورد استفاده قرار می گیرند. و نیز می توانید آن ها را با میوه هایی همچون توت فرنگی، هلو یا تمشک ترکیب کنید. در ادامه خواص آلبالو را مورد بررسی قرار می دهیم.

خواص زیاد آلبالو

خواص آلبالو و فواید درمانی آن

آلبالوها از خانواده آلو و زردآلو می باشند. بدلیل دارا بودن آنتی اکسیدان ها و بسیاری از ترکیبات سلامت بخش فواید درمانی بسیاری برای بدن شما دارند. آلبالوها همچنین می توانند طعم دهنده های عالی برای انواع غذاها باشند. و برای ساخت کنسانتره ها مورد استفاده قرار گیرند که ممکن است فواید سلامتی منحصر به فردی ارائه دهند. در دست داشتن آلبالوهای یخ زده برای مصرف در طول زمستان خوب است. نکته شگفت انگیز این است که آلبالوی یخ زده هیچ یک از ارزش های غذایی خود را از دست نمی دهد. قدرت جذب اکسیژن در آلبالو بر اساس دستور تهیه آن متفاوت است، در حقیقت آلبالو از بین پنجاه ماده غذایی که دارای خاصیت ضد اکسیدانی می باشد رتبه چهاردهم را دارد. در ادامه برخی از مهم ترین خواص آلبالو را برای شما خواهیم آورد.

    خواص فراوان آلبالو

خواص درمانی آلبالو در سلامت قلب:

آن ها ترکیباتی عالی برای دفع التهاب ها می باشند و ویژگی های ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارند که باعث حفظ سلامت قلب شده و با سرطان مبارزه می کند.

ترکیبات پیش گیری کننده از سرطان:

فواید آلبالو در پیشگری از سرطان وجود دو مورد از ترکیبات کورستین و آلجیک اسید می باشند که هر دو مانع رشد تومور و باعث از بین رفتن سلول های سرطانی می شوند بدون اینکه به سلول های سالم آسیبی برسد. همچنین منبع خیلی خوبی از ملاتونین می باشد که از ابتلا به سرطان سینه پیش گیری می کند.

  •  آرون گروپس

خواص کمپوت آلبالو

آنتی اکسیدان های قوی در آلبالو:

بهترین ویژگی آلبالوها این است که کالری کمی دارند. همانطور که گفته شد حضور آنتی اکسیدان هایی مثل آنتوسیانین و سیانیدین در آلبالوها (بیش از هر میوه دیگری) نه تنها باعث می شود آلبالوها رنگدانه های بیشتری داشته باشند بلکه همچنین تورم ، درد آرتروز و خطر حملات قلبی، سکته و دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.

کاهش خطر ابتلا به نقرس:

یکی از مهمترین خاص درمانی آلبالو پیشگیری از بیماری نقرس است. خوردن آلبالو سطح اسید اوریک موجود در خون را کاهش می دهد که در پیش گیری از نقرس مفید می باشد. در حقیقت آب آلبالو داروی طبیعی عالی برای درد نقرس می باشد.

خواص آلبالو

کاهش درد مفاصل پس از تمرین:

اسید گالیک، اسید پی کوماریک، کامفرول و کورستین دیگر ترکیبات در آلبالوها می باشند. تحقیقات نشان داده است که آن ها ممکن است پس از انجام ورزش ها درد مفاصل و ماهیچه ها را کاهش دهند. آلبالو را در مقادیر متعادل مصرف کنید زیرا حاوی فروکتوز می باشد که ممکن است مقادیر زیاد آن برای بدن مضر باشد.

خواص آب آلبالو

خواب راحت با مصرف آلبالو :

مصرف کنسانتره آلبالو سبب افزایش ملاتونین می شود که برای بهبود مدت زمان خواب و کیفیت خواب در زنان و مردان مفید می باشد. همچنین ممکن است اختلالات موجود در خواب را کنترل کند و می تواند مشکلات بی خوابی را به طور کامل از بین ببرد.

خواص میوه آلبالو

تسکین درد آرتروز:

از دیگر خواص آلبالو برای زنان می توان با تسکین درد و تورم ناشی از بیماری آرتروز اشاره کرد. زنانی که آرتروز دارد دوبار در روز برای سه هفته آب آلبالو بنوشند که سبب کاهش قابل توجه تورم می شود. محققان بیان کرده اند که آلبالو بیشترین محتوی ضد تورمی را نسبت به دیگر غذاها دارد.

پایین آوردن چربی خون :

یکی دیگر از فواید آلبالو کاهش جربی بدن است. مصرف آلبالو PPAR را در بافت های بدن فعال می سازدکه به تنظیم ژن های موجود در سوخت و ساز گلوکز و چربی کمک می کند.

درمان جوش و آکنه :

آلبالو به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتری  کمک زیادی به سم زدایی پوست صورت می کند و در نتیجه آکنه و جوش های صورت را نیز برطرف می کند فقط کافی است یک فنجان آلبالوی بدون هسته را له کرده سپس به آن چند قطره آب لیمو ترش افزوده و بعد به آن یک عدد سفیده تخم مرغ بیفزایید و حسابی مخلوط نمایید سپس ترکیب به دست آمده را روی پوست تان گذاشته  و بعد از زمان ده تا پانزده دقیقه با آب سرد بشویید.

فواید بی نظیر آلبالو

نکنه : پیش از اعمال هر گونه ماسک روی پوست تان به منظور اطمینان از حساسیت نداشتن به آن مقداری از آن را روی پوست دست تان اعممال نمایید و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه بماند.

تقویت دستگاه ایمنی بدن :

آلبالو نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا می کند زیرا، دارای مقادیر فراوانی ویتامین C است   همچنین سبب جلوگیری و درمان آنفولانزا، سرماخوردگی و سرفه می شود و به دلیل داشتن آنتوسیانین‌ها و کورستین سبب کاهش نشانه های آسم خواهد شد.

درمان یبوست :

همانطور که می دانید یبوست از مشکلات گوارشی بسیار شایع در بین اکثر افراد می باشد  که با مصرف آلبالو می توانید این مشکل را برطرف کنید زیرا، این میوه دارای مقادیر فراوانی فیبر است که کمک زیادی به بهبود حرکات روده و درمان یبوست و اسهال می کند همچنین، سبب کاهش خطر مبتلا شدن به بواسیر، التهاب روده و سندروم روده تحریک پذیر می شود.

بررسی فواید آلبالو بر سلامت بدن

بهبود بینایی:

ویتامین A و آنتی اکسیدان موجود در این میوه کمک زیادی به بهبود بینایی می کند و همچنین سبب جلوگیری از بیماری سندرم چشم خشک و دژنراتیو ماکولا می شود.

رفع ریزش مو :

همانطور که می دانید ریزش مو بنا به دلایل مختلفی رخ می دهد که بسیار آزار دهنده است و با مصرف آلبالو می توان این مشکل را برطرف کنید زیرا، مقادیر زیادی آهن در این میوه سبب افزایش جریان خون در پوست سر شده و از ریزش مو نیز جلوگیری می کند.

برای آشنایی با خاصیت ها و فواید دیگر میوه ها می توانید به بخش خواص میوه جات مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *