دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ساخت انواع مدل های گلخانه خانگی با ایده های بکر

  • یلدا محمدی
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

ساخت گلخانه خانگی با جدیدترین روش ها و ایده ها را د راین مطلب ارائه می دهیم و شما را با طرح ها و مدل هیا متنوع و زیبای انواع گلخانه های خانگی شیک و زیبا با طراحی های متفاوت آشنا می سازیم.

امروزه ساخت گلخونه خانگی تبدیل به یکی از پرکاربردترین فعالیت هایی شده است که اغلب کشاورزان و افرادی که به کشاورزی علاقه مند هستند، اقدام به انجام آن می نمایند. گلخونه های خانگی دارای جنس و طراحی های متفاوت می باشند که اغلب با توجه به نوع کارایی که از آنها انتظار می رود، متفاوت است. در این مقاله قصد داریم به معرفی طرح های مختلف انواع گلخونه های خانگی و همچنین چگونگی ساخت آنها بپردازیم. تا پایان ما را همراهی نمایید.

ساخت گلخانه خانگی شیک و زیبا با طراحی های جدید :

استفاده از گلخونه خانگی رواج زیادی یافته است و اغلب افراد با سلایق مختلف و همچنین نوع نیاز خود گلخونه مناسب را انتخاب و تهیه می نمایند و از این طریق به بهبود فضای سبز و همچنین فرآیند کشت و نگهداری محصولات مختلف می پردازند. اولین نکته ای که برای ساخت گلخونه مدنظر گرفته می شود توجه به نوع تولید و محصولی است که قصد نگه داری از ان را دارید. این محصولات می تواند شامل تولید صیفی و سبزیجات، انواع قارچ و یا گل های تزیینی مختلف باشند که اغلب بر همین اساس جنس گلخونه و همچنین مدل آن تعیین می گردد. اسکلت اصلی گلخونه های خانگی همچون انواع مختلف آلاچیق دارای دو جنس مختلف می باشند که در ادامه بیشتر با آنها آشنا می شوید.

گلخانه های چوبی

اسکلت اصلی این نوع گلخانه ها چوب با پوشش پلاستیک است که متاسفانه سیستم گرمایی و تهویه مناسبی ندارند و تنها مزیت آنها قیمت مناسب است. البته از این مدل گلخانه ها می توان برای پرورش گل های مختلف استفاده نمود. لازم است بدانید این نوع گلخانه ها به دلیل معایبی که دارند کمتر مورد استفاده قرار می گیرند و جای خود را به گلخانه های مدرن و فلزی بخشیده اند.

ساخت گلخانه آسانگلخانه های چوبی جدیدگلخانه خانگی چوبی

گلخانه های فلزی یا مدرن

جنس اصلی این نوع گلخانه ها فلز است که دارای سیستم گرمایشی و همچنین تهویه مناسبی است و امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. اتصال اسکت فلزی این نوع گلخانه ها، به وسیله پیچ و مهره و با استفاده از جوش می باشد به همین دلیل تغییر در سازه های آن به راحتی انجام می گیرد. تنها عیب آن قیمت بالاتر آن نسبت با گلخانه های چوبی می باشد.

مدل گلخانه فلزیگلخانه جدید خانگیگلخانه خانگی فلزی کوچکگلخانه مدرن و شیک

  •  آرون گروپس

با انواع اسکلت برای گلخانه آشنا شدید، لازم است بدانید پوشش گلخانه ها نیز دارای جنس های مختلفی می باشد که هر یک کاربردهای مجزایی دارد و در ادامه بیشتر با آنها آشنا می شوید.

گلخانه پلاستیکی

پوشش های پلاستیکی برای گلخانه ها انتخاب مناسب و ارزان قیمتی است که نیاز به اسکلت های سنگین ندارد و همچنین گرم کردن گلخانه هایی با این نوع پوشش هزینه کمتری را در بردارد. امروزه اغلب از این نوع پوشش برای انواع مختلف گلخانه در خانه استفاده می شود.

گلخانه های مدرن فلزیگلخانه خانگی فلزیساخت گلخانه های فلزی جدیدگلخانه های خانگی زیبا

گلخانه شیشه ای

انواع مختلف گلخانه های شیشه ای طول عمری بیشتری نسبت به سایر مدل ها دارند و همچنین به دلیل قابلیت بالای عبور نور و حرارت آفتاب گزینه مناسبی برای مناطق سردسیر محسوب می گردند اما از آنجایی که یکی از پر هزینه ترین مدل های گلخانه های صنعتی محسوب می گردند، از این نوع پوشش برای گلخانه ها کمتر استفاده می شود.

مدل گلخانه شیشه ای جدیدساخت گلخانه شیشه ایساخت آسان گلخانه

البته گلخونه های خانگی به صورت ساده تر و با وسایل معمولی و در دسترس نیز تهیه می گردند که هر یک کاربردهای ویزه خود را دارند. در ادامه نمونه هایی از انواع گلخانه های کوچک را مشاهده می فرمایید که به راحتی تهیه می گردند.

گلخانه با پوشش پلاستیکساخت گلخانه های خانگیساخت گلخانه جدید و زیبا

بارزترین خصوصیتی که گلخانه های موفق دارند و در ساخت گلخانه خانگی باید به آن توجه نمود، استفاده از ارتفاع و عرض زیاد برای گلخانه می باشد. بهتر است بدانید هر چه ارتفاع گلخانه بیشتر باشد، حجم هوای داخل گلخانه نیز بیشتر می شود و در  نتیجه این امر باعث کاهش هدر رفتن و مصرف انرژی سرمایش و گرمایش در داخل گلخانه می باشد. البته ارتفاع و عرض گلخانه اغلب بر اساس محیطی که گلخانه در آن قرار دارد تعیین می گردد.

گلخانه های خانگی مدرنگلخانه های خانگی شیک و مدرنگلخانه شیک و مدرن خانگی

در مطلب بالا با انواع گلخانه برای فضای داخلی حیاط خانه آشنا شدید، اکنون در این بخش قصد داریم ایده های مختلفی از طراحی گلخانه خانگی معرفی نماییم، معمولا طراحی گلخانه برای منزل در فضای حیاط خانه های بزرگتر تصور می شود، اما لازم است بدانید که انجام این طرح ملزم به رعایت نکات مختلفی می باشد، در ادامه با برخی از ایده ها برای طراحی گلخانه خانگی، آشنا می شوید.

مکان طاق دار برای ناهار خوری

بسیاری از خانواده ها تمایل دارند در فصول گرم سال، غذای خود را در فضای باز میل کنند، از این رو طراحی یک فضای ناهار خوری سقف دار که جزئی از یک گلخانه خانگی، می باشد با پوششی از بالا رونده ها که می تواند شما را در برابر بارش شدید باران حفظ کرده و جذابیت بصری ایجاد نماید، ایده جذابی برای این منظور می باشد، ایجاد چنین فضایی طاق دار حتی برای فصول خنک سال نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

طراحی گلخانه منازل

از این رو می توانید با نصب چراغ های باغی، بالارونده ها، وسایل گرمایشی و کاسه شعله ور، ناهار خوری های روباز را به مکانی مناسب برای فصول سرد سال تبدیل نمایید.

طراحی دیوار سبز با بامبو

در صورتی که به دنبال راهکار هایی عالی و جذاب برای پوشش دیوار های گلخانه منازل خود هستید، می توانید از بامبو استفاده کنید؛ پرورش بامبو روشی عالی به منظور ایجاد دیوار های جدا کننده فضا و از جنس خود گیاهان می باشد.

گلخانه خانگی زیبا

جالب است بدانید که رشد این گیاهان بسیار سریع می باشد و هر چقدر ارتفاع بیشتری داشته باشند، قیمتی تر هستند. بامبو ها به محض اینکه رشد کنند، تکثیر پیدا خواهند کرد و در نتیجه پوششی عالی برای گلخانه های خانگی می باشند.

طراحی باغچه مخفی

طراحی خانه فقط شامل رشد و پرورش گل و گیاهان و نیز درختان بلند و سر به فلک کشیده نمی باشد. گاهی اوقات می توان با طراحی یک باغچه مخفی و کوچک در دل گلخانه منازل که با گیاهانی با رشد کم و کوتاه تزئین شده باشند، فضای دلنشین و دنجی ایجاد کرد.

می توانید این باغچه کوچک و مخفی را به وسیله یک ورودی کمانی شکل از محوطه گلخانه اصلی جدا کرده و در وسط این باغچه که با گیاهان پوشیده شده است، نیمکتی قرار دهید تا با این مدل طراحی فضایی زیبا، بکر و مشابه  کلبه جنگلی تجسم نمایید.

گلخانه در حیاط خانه

انواع مختلف گلخانه خانگی را می توانید در مکان های مختلف از جمله حیاط، تراس، پشت بام و دیگر نقاط داشته باشید و با استفاده از آن در فصول مختلف سال به کار کشاورزی و کشت و کار بپردازید. امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم اطلاعات لازم را در جهت ساخت و تهیه گلخانه ارائه دهیم، در صورت تمایل می توانید با مراجعه به بخش دکوراسیون از دیگر طرح ها و ایده های در این زمینه دیدن فرمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *