دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آنچه باید درباره قرص زینک پلاس بدانید

  • خانم تمدنی نژاد
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

کمبود روی در بدن ممکن است مشکلات جدی را به همراه داشته باشد. برای افزایش سطح روی در بدن استفاده از قرص زینک پلاس تجویز می گردد. اما باید بدانید استفاده طولانی مدت از آن می تواند عوارضی را نیز در بر داشته باشد.

روی یک فلز است از آنجا که مقدار کمی از آن برای سلامت انسان لازم و ضروری است عنصر کمیاب ضروری نامیده می شود. دارو ها و مکمل های زیادی برای درمان و پیش گیری از کمبود روی و پیامدهای آن مورد استفاده قرار می گیرد.

قرص زینک پلاس، ترکیب ایده آلی برای سلامت سیستم ایمنی و حفاظت از پوست، مو و رشد ناخن می باشد. این قرص حاوی ویتامین A است. روی مسئول عملکردهای مختلفی در بدن است و به بهبود بخشیدن فعالیت ۱۰۰ آنزیم مختلف کمک می کند.

مقدار کمی از روی هر روزه یرای بدن لازم و ضروری می باشد. ( ۸ میلی گرم در روز برای خانم ها و ۱۱ میلی گرم در روز برای آقایان) روی در تنظیم ارتباطات بین نورون ها نقش اساسی ایفا می کند و بر چگونگی تشکیل خاطرات و نحوه یادگیری ما تاثیر می گذارد در ادامه مطلب اطلاعاتی از این دارو را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد، بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

قرص زینک پلاس

موارد کاربرد قرص زینک پلاس

این قرص موارد کاربرد بسیار زیادی دارد که در ادامه برخی از کاربرد ها و نحوه استفاده از آن را به شما توضیح خواهیم داد. این موارد عبارتند از: آکنه، اعتیاد به نوشیدن الکل، بی اشتهایی عصبی، التیام زخم و عمل جراحی، ناراحتی های پوستی، بزرگ شدن پروستات، استرس، ریزش مو، سوختگی، بیماری التهاب روده و دیابت.

جدول مکمل های زینک پلاس

سرماخوردگی های عادی

استفاده از قرص های زینک پلاس طول مدت و شدت سرماخوردگی های معمولی را تا حدود ۴۰% کاهش می دهد بویژه اگر در ۲۴ ساعت اولیه ظهور علائم سرماخوردگی مصرف گردد.

  •  آرون گروپس

بهبود یافتن زخم ها

روی در حفظ ساختار و سلامت پوست نقش مهمی دارد. بیمارانی که زخم های عمیق را تجربه کرده اند اغلب دارای سطح پایینی از روی بوده اند. برای این افراد قرص های زینک پلاس تجویز می گردد تا سطح روی موجود در بدن آن ها افزایش یابد.

قوطی قرص زینک پلاس

اعتیاد به الکل:

نوشیدن الکل به مقدار زیاد و طولانی مدت باعث کاهش جذب روی در بدن می گردد. که می توان با استفاده از قرصهای زینک پلاس سطح روی را در بدن خود افزایش دهید.

دیابت:

دوزهای بالای روی ممکن است قند خون را در افراد مبتلا به دیابت کاهش دهد. افراد مبتلا به دیابت بهتر است محصولات روی را با احتیاط بیشتری مصرف کنند.

همودیالیز

افرادی که درمان های دیالیزی دریافت می کنند در معرض خطر کمبود روی می باشند و ممکن است به مکمل های روی نیاز پیدا کنند.

نحوه مصرف

افراد بالغ روزانه یک قرص  را به همراه غذا یا بر اساس تجویز پزشک باید استفاده کنند.

فایده قرص های زینک پلاس

احتیاط در استفاده

استفاده زیاد و طولانی مدت از این مکمل ممکن است بر جذب آهن یا کلسیم تاثیر بگذارد. بهتر است این قرص را همراه با وعده های غذایی میل کنید استفاده از آن با شکم خالی ممکن است باعث حالت تهوع گردد. در طول دوره حاملگی و شیردهی به دلیل محتوی ویتامین A بهتر است استفاده نشود.

  قرص های زینک پلاس مقوی

عوارض استفاده بیش از حد

استفاده زیاد از روی ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد. استفاده از دوزهای بالای روی ممکن است باعث ایجاد تب، سرفه، شکم درد، خستگی و دیگر مشکلات از جمله حالت تهوع، اسهال، استفراغ، اختلالات کلیوی و شکمی شود.

قوطی سفید قرص های زینک پلاس

این قرص ها برای افزایش سطح فلز مهم و ضروری روی برای بدن انسان مورد استفاده قرار می گیرد که کمبود این ماده در بدن باعث بروز مشکلات زیادی می گردد. هر چند باید بدانید مصرف طولانی مدت و زیاد از این قرص نیز ممکن است عوارض زیادی به همراه داشته باشد.

بررسی مزیت های زینک پلاس

همانطور که می دانید بدن توانایی ذخیره مواد معدنی مانند روی را ندارد بنابراین از طریق مکمل های زینک و یا رژیم غذایی می توانید نیاز روزانه خود را برطرف کنید که بهترین روش مصرف مکمل های زینک پلاس است زیرا دارای یک یا چند ویتامین و مواد معدنی دیگر نیز می باشد که مزیت آن عبارتند از :

  • پیشگیری از ریزش مو و تقویت مو
  • حفظ سلامت و ترمیم پوست
  • استحکام استخوان ها و ناخن ها
  • افزایش توان باروری
  • بهبود رشد ذهنی و جسمی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهبود ترک خوردگی لب ها
  • بهبود رشد ذهنی و جسمی
  • جلوگیری از بروز سرماخوردگی و کاهش شدت آن

همه چیز در مورد زینک پلاس

افرادی که به زینک پلاس نیاز بیشتری دارند

همه افراد به زینک پلاس نیاز دارند اما یک گروه از افراد نیاز بیشتر به این ماده معدنی دارند که عبارتند از :

  • خانم های باردار و شیرده
  • سالمندان
  • نوجوانان
  • افراد الکلیسم
  • افرادی که در سنین رشد ذهنی و جسمی می باشند

بررسی مواد منع مصرف

  1. بالا بودن سطح آهن خون و بیماری هایی مانند هموکروماتوزیس
  2. اختلال عملکرد کلیه
  3. حساسیت به هر کدام از محتویات فرآورده
  4. بالا بودن میزان کلسیم خون
  5. بالا بودن میزان ویتامین A، D یا E

نکاتی در مورد زینک پلاس

نکاتی در مورد داروی زینک پلاس

۱. در صورتی که داروی دیگری مصرف می کنید حتما به پزشک تان اطلاع دهید.

۲. طبق دستور پزشک یا دارو ساز دارو را مصرف کنید و از افزایش آن خودداری نمایید.

۳. این دارو یک مکمل غذایی می باشد و به منظور پیشگیری و یا درمان نمی باشد.

۴. دارو را در دمای زیر سی درجه سانتی گراد به دور از نور، رطوبت و دسترس کودکان نگهداری نمایید.

در این مطلب قصد داشتیم شما عزیزان را با داروی زینک پلاس بیشتر آشنا کنیم تا در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید، به منظور آشنایی با دیگر دارو ها می توانید بر روی اطلاعات دارویی کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *