دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

خواص آلوورا و تاثیرات شگفت انگیز آن بر روی پوست

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
  • ۰

آلوورا یکی از گیاهان سرشار از ویتامین و مواد مغذی است که برای سلامتی بسیار مفید هستند. از این گیاه بیشتر در صنعت بهداشتی و زیبایی استفاده می شود. جوان کردن پوست یکی از مهمترین خواص آلوورا به شمار می رود.

آلوورا یکی از انواع گیاهان دارویی به شمار می رود که امروزه نام آن را اغلب افراد شنیده اند. از این گیاه در ساخت انواع محصولات بهداشتی و زیبایی پوست و مو استفاده می کنند. آلوورا سرشار از مواد مغذی باور نکردنی است که برای حفظ سلامتی مفید می باشند. در این مطلب قصد داریم با خواص آلوورا و تاثیرات شگفت انگیز آن بر روی پوست آشنا شویم.

خواص آلوورا این گیاه عجیب و غریب

خواص عرق آلوورا برای درمان بیماری ها

امروزه نام گیاه آلوورا در انواع محصولات بهداشتی و زیبایی به چشم می خورد. این گیاه حاوی ترکیباتی است که فواید بسیاری برای سلامتی دارند. آلوورا یکی از داروهای گیاهی محسوب می شود, بنابراین مانند سایر داروهای گیاهی نباید هر روز و به میزان زیاد از آن استفاده نمود. داخل پوشش بیرونی این گیاه, ژلی قرار دارد که ژل آلوورا نام دارد و 99 درصد آن را آب تشکیل می دهد و در سلامت و زیبایی پوست شهرت دارد. این گیاه شگفت انگیز حاوی بیش از 200 نوع ترکیب فعال از جمله ویتامین ها, مواد معدنی, اسیدهای آمینه, آنزیم ها, پلی ساکارید و اسیدهای چرب است که اغلب خاصیت های آلوورا ناشی از این ترکیبات می باشد. سابقه استفاده از این گیاه به سالیان دور بر می گردد. در ادامه با خواص درمانی آلوورا و مزایای متفاوت آن بیشتر آشنا می شویم. 

خواص آلوورا برای پوست و مو و زیبایی

آلوورا و مزایای آن برای پوست و مو

از آن جایی که خواص آلوورا برای پوست شناخته شده است, امروزه از این گیاه در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی به وفور استفاده می شود. آلوورا به داروی زخم شناخته شده است. دلیل این مسئله توانایی این گیاه در بهبود سریع زخم ها می باشد. از آلوورا به طور موضعی برای درمان سوختگی، خراش، پسوریازیس و حتی درمان نیش حشرات استفاده می کنند. به علاوه این دارو به عنوان مسکن درد و زخم عمل می کند و در واقع جزء داروهای گیاهی ضد درد به شمار می رود. تسکین دهندگی فوری پوست ناشی از آفتاب سوختگی از جمله مهمترین خواص گیاه آلوورا برای پوست می باشد. همچنین از این گیاه به عنوان یک داروی ضد خارش نیز استفاده می کنند. در واقع این گیاه حاوی ماده ایی است که موجب تسکین و پیشگیری از خارش می شود. از دیگر خاصیت های آلوورا می توان به خواص قابض آن اشاره کرد. در واقع آلوورا موجب انقباض بافت های بدن می شود و این مسئله باعث شده معمولا برای کاهش خونریزی در خراش های جزئی مورد استفاده قرار گیرد.

مواد مغذی مفید در آلوورا برای سلامتی پوست و مو

  •  آرون گروپس

آبرسانی پوست یکی از مهمترین خواص مفید آلوورا محسوب می شود. این خاصیت ناشی از میزان آب فراوان در این گیاه است. از این رو با مصرف موضعی آلوورا, پوست مرطوب و احیاء می شود. به علاوه این گیاه خاصیت ارتجاعی پوست را به وسیله ی بازسازی کلاژن و الاستین افزایش داده و موجب انعطاف پذیری بیشتر پوست می شود که این مسئله به جوان تر ماندن پوست کمک می کند. در صورتی که افراد نمی توانند از این گیاه به صورت موضعی استفاده کنند, توصیه می شود از خواص عرق آلوورا بهره مند شوند و از عرق این گیاه استفاده نمایند. آلوورا به عنوان نرم کننده پوست نیز تجویز می شود و برای پوست های خشک بسیار مناسب است. ماسک های جوان کننده بسیاری با استفاده از آلوورا ساخته می شوند که طرفداران بسیاری دارند. حمایت از اکسیژن مورد نیاز پوست, افزایش قدرت و سنتز بافت پوست و تحریک جریان خون به پوست به وسیله اتساع مویرگی از دیگر خواص آلوورا برای پوست محسوب می شوند. دیگر فواید این گیاه برای پوست و مو به شرح زیر است.

  • پیشگیری از علایم پیری پوست
  • کاهش آکنه و از بین بردن جای جوش
  • تحریک رشد مو
  • کاهش شوره سر
  • حفظ تعادل PH پوست سر

خواص گیاه آلوورا برای دستگاه گوارش

خواص آلوورا

سوء هاضمه یکی از دلایل اصلی بسیاری از بیماری ها می باشد. عملکرد صحیح دستگاه گوارش یکی از کلید ها و پایه های سلامتی محسوب می شود. تسکین و تمیز کردن دستگاه گوارش و کمک به هضم غذا از جمله خواص گیاه آلوورا برای دستگاه گوارش به شمار می رود. جالب است بدانید ژل آلوورا در درمان یبوست بسیار موثر است. همچنین مصرف این گیاه برای افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر و همچنین افراد مبتلا به رفلاکس معده تجویز می شود. با مصرف آلوورا می توان از کرم های مضر روده نیز برای همیشه خلاص شد.

خواص عرق آلوورا برای سم زدایی بدن

آلوورا مانند جلبک دریایی یکی از گیاهان ژلاتینی محسوب می شود. مهمترین مزیت مصرف غذاهای حاوی گیاهان ژلاتینی این است که این ژل ها به وسیله ی دستگاه جذب سموم در طول روده حرکت می کند و از طریق روده بزرگ از بدن دفع می شود. این دفع سموم به سم زدایی بدن کمک می کند.

خواص گیاه آلوورا برای سلامتی

حفظ سلامت قلب و عروق, تقویت سیستم ایمنی بدن, کاهش التهاب و کاهش وزن از دیگر خواص آلوورا برای سلامتی به شمار می روند. این گیاه ضد عفونی کننده است و نوعی آنتی بیوتیک گیاهی محسوب می شود. از این رو می تواند در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها موثر باشد. آلوورا ضد باکتری, ضد میکروب و ضد قارچ و ضد ویروس است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *