دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

با رژیم شیر و موز لاغری در ۳ روز را تجربه کنید

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۱ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

امروزه بسیاری از افراد به دنبال رژیم کاهش وزنی هستند که سرعت سوزاندن چربی در آن زیاد باشد. رژیم شیر و موز یکی از این رژیم های لاغری به شمار می رود که تنها با ۳ روز انجام آن می توان حدود ۳ کیلو وزن کم کرد.

یکی از سریع ترین و ساده ترین رژیم های کاهش وزن و لاغری برنامه غذایی شیر و موز می باشد. این رژیم غذایی به خصوص برای زمانی که افراد قصد دارند به سرعت چربی بسوزانند, کاربرد دارد. از آن جایی که شیر و موز دو تا از مواد طبیعی سالم و مفید برای سلامتی می باشد, برنامه غذایی حاوی آن نیز سلامتی را به خطر نمی اندازد. در ادامه با این برنامه غذایی لاغری بیشتر آشنا می شویم.

رژیم شیر و موز معجره ای ۳ روزه برای لاغری

ساده ترین رژیم لاغری و تناسب اندام

امروزه ثابت شده لاغری با شیر و موز یک روش موثر برای کاهش وزن می باشد که تنها ۳ تا ۴ روز نیاز است تا به آن عمل کرده تا نتایج شگفت انگیز آن مشاهده شود. همانگونه که بسیاری از افراد به دنبال لاغری سریع شکم می باشند, بسیاری از افراد به دنبال سوزاندن سریع چربی های بدن خود هستند. در این برنامه غذایی روزانه ۳ تا ۵ عدد موز متوسط همراه با یک فنجان شیر بدون چربی مصرف می شود. اینکه موز قبل و یا بعد از نوشیدن شیر مصرف شود با اینکه با شیر مخلوط و مصرف شود, اختیاری است. یکی دیگر از مواد اصلی مورد نیاز برنامه غذایی لاغری شیر و موز, آب می باشد. در واقع در طول انجام این برنامه غذایی باید آب به مقادیر زیادی مصرف شود. خواص شیر و خواص موز باعث شده است. این دو ماده غذایی از اساسی ترین مواد مورد نیاز در برنامه غذایی لاغری با شیر و موز باشد. از مهمترین خواص موز برای کاهش وزن می توان به سطح پایین قند و سطح کم کالری و میزان بالای فیبر در آن اشاره کرد. همچنین موز سرشار از پتاسیم است که برای عملکرد طبیعی بدن حیاتی است. شیر یکی از مهمترین منابع کلسیم و پروتئین به شمار می رود. کلسیم موجود در شیر به توسعه و حفظ استحکام استخوان ها و عملکرد طبیعی هورمون ها در بدن کمک می کند. به علاوه شیر حاوی پروتئین هایی است که برای توسعه ماهیچه های بدن مورد نیاز می باشد.

رژیم شیر و موز

با دنبال نمودن برنامه غذایی شیر و موز به مدت ۳ تا ۴ روز می توان حدود ۳ کیلو وزن کم کرد. در واقع این برنامه غذایی به کاهش چربی اضافی در بدن کمک می کند. انجام این رژیم باعث می شود بدن کمتر از ۱۰۰۰ کالری در روز دریافت کند و به همین دلیل سرعت سوزاندن چربی و کاهش وزن این رژیم بسیار زیاد است. یک موز متوسط حدودا ۱۰۰ کالری دارد و یک فنجان شیر نیز ۸۰ کالری بیشتر برای بدن تامین نمی کند. بنابراین با فرض مصرف ۵ عدد موز و ۳ فنجان شیر در طول روز این رژیم لاغری مانند بسیاری از رژیم های کاهش وزن مثل رژیم مدیترانه ای بیش از ۹۰۰ کالری به بدن نمی رساند.

رژیم لاغری شیر و موز

  •  آرون گروپس

فواید شگفت انگیز شیر موز

این دو ماده در کنار هم ویتامین ها، پروتئین ها، مواد معدنی و فیبر های رژیمی به مقدار کافی به بدن می رساند، اکثر افراد پس از انجام فعالیت های ورزشی از شیر موز استفاده می کنند، اگر به شیر موز کمی پودر کاکائو یا پودر بادام بیفزایید باعث افزایش میزان فیبر و پروتئین آن خواهد شد.

فواید شگفت انگیز شیر و موز

افزایش وزن با شیر موز

شیر موز علاوه بر کاهش وزن سبب افزایش وزن سریع نیز می شود که به منظور افزایش وزن باید میزان کالری مصرفی تان را افزایش دهید و همانطور که می دانید موز کربن ها، کلسیم، ویتامین ها و فسفر مورد نیاز بدن تان را تامین می کند که در کنار مصرف این میوه، قرار گرفتن در معرض نور خورشید سبب افزایش جذب فسفر و کلسیم می شود، بنابراین اگر قصد افزایش وزن دارید نوشیدن دو لیوان شیر موز به شما در این زمینه کمک خواهد کرد و البته باید وعده های غذایی تان نیز غنی از ویتامین و پروتئین باشد.

بررسی عوارض برنامه غذایی شیر و موز

همانطور که می دانید استفاده کوتاه مدت از این برنامه غذایی شما را به نتیجه مورد نظرتان خواهد رساند اما در صورتی که برای مدت طولانی از آن استفاده کنید بدن تان به دلیل کمبود ویتامین با مشکلاتی مواجهه خواهد شد.

۱. از عوارض این رژیم می توان به احساس ضعف در فرد اشاره کرد.

۲. خانم ها زمانی که در دوران قاعدگی هستند باید از این رژیم خودداری کنند زیرا این رژیم فاقد مواد معدنی، روی، مس، آهن و ویتامین های مورد نیاز بدن می باشد.

۳. به منظور استفاده طولانی مدت از این رژیم باید به مدت یک هفته صبر کرده سپس مجدداً این رژیم را ادامه دهد.

۴. در صورتی که تصمیم به لاغر شدن با این برنامه غذایی را دارید در کنار شیر و موز از مواد معدنی، ویتامین و مکمل های طبیعی استفاده نمایید.

بررسی عوارض برنامه غذایی شیر و موز

با توجه به مطالب بیان شده, یکی از بهترین روش های لاغری و سوزاندن چربی های اضافی بدن پیروی از برنامه غذایی شیر و موز می باشد. این رژیم لاغری نه تنها برای سلامتی ضرر ندارد بلکه مواد تشکیل دهنده شیر و موز می توانند به حفظ سلامت بدن کمک کنند، به منظور آشنایی بیشتر با رژیم لاغری می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *