دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه خمیر بنیه برای انواع شیرینی و اسنک

  • ندا خوشرو
  • ۲۷ دی ۱۳۹۹
  • ۰

خمیر بنیه یک خمیر فرانسوی است که برای تهیه برخی از غذا های حاضری مورد استفاده قرار می گیرد در ادامه این مطلب طرز تهیه خمیر بنیه را با ۴ روش در اختیار شما کدبانوهای عزیز ایرانی قرار داده ایم.

خمیر بنیه برای پوشش دادن فیله مرغ و میگو و ماهی و سبزیجات مختلف ( پیاز و سیب زمینی و گل کلم و قارچ و … ) به کار برده می شود. در این بخش طریقه ساخت خمیر بنیه را مشاهده خواهید کرد بنابراین، اگر شما نیز علاقه زیادی به طرز تهیه خمیر بنیه در منزل دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید تا به راحتی و در مدت زمان کمی آن را تهیه کنید.

انواع خمیر های متفاوتی برای پخت غذا ها وجود دارد که خمیر پیراشکی و خمیر بنیه از انواع این نوع خمیر ها هستند. با کمک خمیر بنیه می توانید غذا های ساده و حاضری مانند قارچ پفکی و جوجه چینی را طبخ کنید.

روش تهیه خمیر بنیه

طرز تهیه خمیر بنیه با روش های مختلف

اگر شما تمایل دارید که خمیر بنیه را در منزل خودتان تهیه کنید تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا شما را با چند روش تهیه خمیر بنیه آشنا سازیم.

روش تهیه خمیر بنیه

دستور تهیه خمیر بنیه ( روش اول )

مواد لازم

آرد : ۱ پیمانه
آرد برنج : ۱/۲ پیمانه
نشاسته : ۱/۴ پیمانه
آب یا ماء الشعیر : به میزان لازم
نمک : به میزان لازم
بیکینگ پودر : ۱/۸ پیمانه

  •  آرون گروپس

روش آماده کردن خمیر بنیه

همه مواد لازم ذکر شده را در درون ظرفی مناسب بریزید و آن ها را به کمک قاشق با یکدیگر مخلوط کنید سپس آب و یا ماءالشعیر را به مواد به صورت آرام آرام اضافه کنید و وقتی که خمیر بنیه مانند ماست غلیظ شد آن را به مدت ۲ اسعت در درون یخچال قرار دهید.

خمیر بنیه با بهترین روش

ریختن ماءالشعیر در ظرف

گذاشتن خمیر بنیه در یخچال

دستور تهیه خمیر بینه ( روش دوم )

مواد لازم

سفیده تخم مرغ : ۳ عدد
ماءالشعیر : ۱.۵ پیمانه
بیکینگ پودر : ۱ قاشق چای خوری
نمک و فلفل : به میزان لازم
اویه های دلخواه : به میزان لازم
آرد : ۲ پیمانه سر خالی
زعفران : به میزان لازم

نحوه آماده کردن خمیر بنیه

ابتدا سفیده و زرده تخم مرغ را از یکدیگر جدا کنید سپس آن ها را به کمک چنگال و یا هم زن هم بزنید.

هم زدن سفیده تخم مرغ برای تهیه خمیر بنیه

و مواد لازم ذکر شده در این مطلب را به سفیده های تخم مرغ اضافه کنید و همه مواد را به خوبی با سفیده های تخم مرغ مخلوط کنید و بعد آرد را اضافه کنید می توایند میزان آرد را کم و زیاد کنید تا غلظت مناسب برای خمیر را بدست آورید. توجه داشته باشید اگر برای ساخت این پنیر از شیر و تخم مرغ استفاده نمایید خمیر سنگین می شود و حالت پفکی پیدا نمی کند.

خمیر بنیه

دستور تهیه خمیر بنیه ( روش سوم )

مواد لازم

بیکینگ پودر : ۱ قاشق مرباخوری
ماءالشعیر : ۱ پیمانه
روغن مایع : ۱ قاشق سوپ خوری
زعفران : ۱ قاشق چای خوری
آرد : به میزان لازم

طرز تهیه خمیر بنیه

ابتدا ماءالشعیر را در درون ظرفی بریزید و به آن بیکینگ پودر اضافه کنید در صورت تمایل می توانید ۱ قاشق چای خوری پودر سیر به همراه بیکینگ پودر به ماءالشعیر اضافه کنید. سپس روغن را به مخلوط مایه خمیر بنیه اضافه کنید و بعد آرد را به صورت آرام آرام به مواد خمیر بنیه اضافه کنید بعد از این که خمیر غلظت ماست را پیدا کرد زعفران را به مایه خمیر اضافه کنید.

طرز تهیه خمیر بنیه با 3 روش

اضافه کردن زعفران به خمیر بنیه

روش ساخت خمیر بنیه

آموزش تهیه خمیر بنیه به روش ساده تر

خمیر بنیه را می توانید با روش های مختلفی تهیه کنید که در ادامه مطلب دستور تهیه آن را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد که بسیار ساده و راحت است فقط کافی است طبق مراحل تهیه آن پیش بروید تا آن را تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم:

  • آرد ذرت : یک پیمانه
  • آرد گندم : دو پیمانه
  • شکر : یک قاشق مربا خوری
  • بیکینگ پودر : دو قاشق مربا خوری
  • نمک و فلفل : به مقدار لازم
  • شیر : دو پیمانه

نحوه ساخت خمیر بنیه

موادی که در خمیر بنیه می توانید سرخ کنید : قارچ میگو فیله مرغ گل کلم پیاز و…

دستور تهیه :

در طرز تهیه خمیر بنیه ابتدا آرد گندم و آرد ذرت را با هم مخلوط کرده و چند مرتبه آن را الک کنید سپس به آن نمک، فلفل، بیگینگ پودر و شکر بیفزایید و آن ها را با هم ترکیب کنید.

حالا به مواد به صورت کم کم شیر بیفزایید و با کمک هم زن دستی آن را هم بزنید تا غلظت آن مشابه ماست چکیده شود و اجازه دهید خمیر به مدت تقریبا نیم ساعت در دمای اتاق استراحت کند تا حجم آن چند برابر شود.

در مرحله پایانی ظرفی را داخل آن روغن ریخته به اندازه ای که مواد داخل آن غوطه ور شود و بر روی حرارت بگذارید سپس مواد مورد نظرتان را در خمیر زده و داخل روغن سرخ نمایید، مواد سرخ شده را بر روی دستمال روغن گیر گذاشته و در کنار سس آن را نوش جان کنید.

دستور تهیه خمیر بنیه

در این بخش دستور ساخت خمیر بنیه را با چهار روش مشاهده کردید که امیدواریم از آماده کردن خمیر بنیه و استفاده از آن در تهیه غذاهای خوشمزه در منزل نهایت لذت را ببرید و بتوانید با کمک این خمیر غذا ها و دسر های خوشمزه ای را تهیه کنید. موفق باشید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با دستور تهیه انواع دسر و پیش غذا می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *