دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای خانه تکانی عید و نکاتی که نباید فراموش کنید

  • یلدا محمدی
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

نکات مهم و کلیدی برای خانه تکانی عید و اصول اساسی برای انجام خانه تکانی آسان و صحیح را در این مطلب گردآوری نموده ایم که با مشاهده آنها می توانید خانه تکانی را به بهترین شکل انجام دهید.

انجام خانه تکانی عید یکی از مهم ترین اعمالی است که در اسفند ماه و قبل از عید انجام می گیرد و افراد با روش های مختلف اقدام به انجام آن نموده و خانه و محل زندگی خود را به بهترین شکل تمیز می نمایند. در این مقاله قصد داریم به معرفی روش هایی برای انجام صحیح خانه تکانی بپردازیم که با استفاده از آنها می توانید در زمان کوتاه، بهترین خانه تکانی را انجام دهید و از نتیجه کار نیز راضی باشید. در ادامه با این نکات مهم و اصولی همراه ما باشید.

نکات مهم و اساسی برای انجام راحت و آسان خانه تکانی عید

با برنامه ریزی برای خانه تکانی عید می توانید این امر را در مدت زمان کوتاه و به بهترین شکل انجام دهید. کافیست با نکات خانه داری مهم و اساسی برای انجام خانه تکانی آشنا شده و آنها را به کار ببرید. همانطور که گفتیم قصد داریم با ارائه راهنمای موثر و مفید برای خانه تکانی، شما را با نحوه صحیح انجام آن در سریع ترین زمان آشنا ساخته و کمک کنیم تا با برنامه ریزی صحیح و مناسب بهترین خانه تکانی را انجام دهید.

خانه تکانی عید

  • اولین اقدام برای شروع خانه تکانی برنامه ریزی است، بهتر است همه کارها با اصول مشخص و در زمان مناسب انجام گیرد. سعی کنید تمیز کردن خانه را از بالاترین نقطه یعنی سقف شروع نموده تا به پایین ترین نقطه منزل برسید.
  • سعی کنید با تقسیم بندی صحیح کارها، فعالیت های سنگین و زمان بر را به بخش های کوچکتر تقسیم نموده و در مدت زمان مشخصی آنها را انجام دهید. در این صورت می توانید به بهترین شکل تمامی کارها را انجام داده و فشار زیادی مبنی بر سنگینی کار به شما متحمل نمی شود.
  • بعد از تقسیم بندی کارها، سعی کنید با برنامه اقدام به فعالیت کنید. به این صورت که کارها را به گونه ایی در برنامه قرار دهید که بعد از انجام فعالیتی سخت و خسته کننده، به کاری که نیاز به صرف انرژی کمتری دارد و به صورت نشسته نیز انجام می شود بپردازید.

نکات خانه تکانی برای عید نوروز

  • سعی کنید زمان کافی برای استراحت خود در نظر بگیرید. قرار نیست خانه تکانی عید منجر شود شما از فرط خستگی از پا درآیید. برای استراحت لازم نیست حتما به خواب بروید، همین که دراز کشیده و بدن شما را در حالت آرامش قرار بگیرد کافی است.
  • در صورتی که کارها مطابق برنامه ریزی شما انجام نشد و در پایان روز متوجه شدید که برخی از کارهایی که برای آن روز در نظر گرفته اید انجام نشده است، نگران و دچار استرس نشوید. برای روزهای بعد با دقت بیشتری برنامه ریزی نموده و سعی کنید کارها از روی اصول انجام دهید.
  • یکی از نکات مهمی که در خانه تکانی نوروز باید بدان توجه نمایید،همکاری با اعضا خانواده است. بهتر است تمامی اعضا در حد توان خود به انجام کارها در خانه تکانی کمک کنند تا کارها سریع تر و با نظم بیشتری انجام گیرند.

 

نکات مهم خانه تکانی عید

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس
  • با اینکه خانه تکانی سخت و خسته کننده است اما سعی کنید با وجود خستگی زیاد نیز با انرژی باشید و غر نزنید. برای به وجود آمدن حس آرامش می توانید از موسیقی دلخواه استفاده نمایید و سعی کنید کارها را با روحیه ایی شاد و با آرامش انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.
  • از دیگر نکات مهم خلاقیت در خانه تکانی است. توجه داشته باشید که از هیچ یک از بخش های منزل غافل نشوید و تمامی قسمت ها را به بهترین شکل و با خلاقیت و ابتکار تمیز نمایید. پنجره ها و در ها، داخل کابینت ها و کمد ها، زیر میزها و مبلمان و خلاصه تمام بخش هایی را که ممکن است در طول سال از تمیز کردن آنها غافل شده اید را برای خانه تکانی عید تمیز و مرتب نمایید.
  • توجه داشته باشید که شما برای انجام خانه تکانی نیاز به وسایل متعددی دارید، که بهتر است لیستی کامل از وسایل مورد نیاز تهیه نمایید و تنها با یکبار بیرون رفتن از منزل آنها را خریداری نمایید، تا هر روز زمان زیادی را صرف خرید و بیرون رفتن از منزل نکنید.
  • با انجام گردگیری خانه در مراحل آخر خانه تکانی سعی کنید گرد و غبار را از تمامی سطوح و وسایل پاک نمایید و سپس با استفاده از مواد پاک کننده موجود در بازار باعث درخشش و شفافی بیشتر وسایل شوید و با پاک کردن لکه ها و آثار باقیمانده روی اجسام، تمیز ترین فضا را در خانه ایجاد نمایید.

اصول خانه تکانی

تمیز کردن کابینتها در خانه تکانی

آشپزخانه یکی از مهمترین بخشهای خانه برای خانه تکانی است که تمیز کردن آن اهمیت زیادی دارد، کابینتها، سینک ظرفشویی، اجاق گاز و یخچال از جمله وسایل اصلی و مهم آشپزخانه هستند که در واقع تمیزی آنها بیشتری وقت را می برند؛ حال برای تمیز و مرتب کردن داخل کابینت ها در ابتدا باید داخل آنها مورد توجه قرار گیرند، داخل کابینت های اغلب خانه ها، حتما ظروفی وجود دارند که به دلیل کمبود وقت و غیره نیاز به شست و شوی مجدد دارند، بنابراین می توانید آنها را جدا کنید و در داخل سینک بیندازید تا تمیز شسته و بعد از خشک شدن در سر جای خود قرار دهید.

پاکت ها و بسته های مقوایی و پلاستیکی مواد غذایی را دور انداخته و از شلوغی داخل کابینت ها جلوگیری کنید، زیرا بسیاری از این بسته بندی ها نا زیبا بوده، ضمن اینکه فضای اضافی را اشغال می کنند، بهتر است از ظروف شیشه ای برای نگهداری مواد غذایی خشک استفاده شود.

خانه تکانی عیدنوروز

حبوبات داخل کابینت ها را نیز چک کنید و در صورت وجود شیشه های خالی آنها را پُر کنید، همچنین شیشه های بی مصرف و بدون استفاده را از داخل کابینت ها بیرون آورید تا جاگیر نباشند.

کابینت یا کشوی نگهداری دارو ها نیز نیاز به خانه تکانی اساسی دارد، ممکن است این کار کمی وقت گیر باشد و تا جایی که می توانید آنجا را مرتب و خلوت کنید.

توجه داشته باشید که به منظور پاک کردن لکه های مختلف ناشی از اثرات دست، جوهر، ماژیک و … بر روی درب و دیواره کابینت ها نباید هرگز از وایتکس، استون، الکل صنعتی و غیره به شکل مستقیم استفاده شود، زیرا مصرف این مواد به تنهایی موجب از بین رفتن سطح روکش دار ام دی اف خواهد شد، از این رو برای تمیز کردن کابینت چوبی و ام دی اف بهتر است مقداری از این مواد را با آب رقیق کرده و بعد مورد استفاده قرار دهید.

برای تمیز کردن کابینت های فلزی نیز می توانید با استفاده از پودر ماشین لباس شویی و اسپری های پاک کننده چند منظوره به راحتی لکه ها و چربی ها را از بین ببرید.

خانه تکانی منزل

با نحوه صحیح خانه تکانی عید و نکات مهم و اساسی در این زمینه آشنا شدید، امیدواریم با به کارگیری این نکات مهم بتوانید خانه تکانی را برای نوروز امسال به بهترین شکل انجام دهید. برای مشاهده نکات و اصول دیگر در زمینه امور منزل به بخش خانه داری مراجعه نموده و از نکات ذکر شده نهایت استفاده را ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *