دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

گل سوسن جذاب در رنگ های مختلف + عکس

  • خانم تمدنی نژاد
  • ۴ فروردین ۱۳۹۵
  • ۰

گل سوسن دارای گلبرگ های واژگون می باشد و اغلب به دلیل وجود نور فلئورسانس در آن و بازتاب نور از آن به گل چلچراغ مشهور شده است. در این مطلب گالری تصاویر گل های سوسن در رنگ های مختلف و جذاب را با هم مشاهده می کنیم.

یکی از زیبایی های طبیعت گل ها هستند که تنوع زیادی در سراسر دنیا دارند. و یکی از گل های زیبا که در رنگ های متنوع و جذاب وجود دارد گل سوسن است. در این مطلب برای شما گالری تصاویر گل های سوسن شاداب و جذاب را جمع آوری کرده ایم.

در ایران تنوع گل ها بسیار زیاد می باشد از جمله گل مریم، گل زنبق و گل سوسن و… که در این مطلب به معرفی گل سوسن می پردازیم. ارتفاع گل های سوسن چلچراغ حدودا 50 تا 150 سانتی متر است و تنها گونه ای که از این گیاه در ایران می روید گل سوسن چلچلراغ است. که دارای زیبایی منحصر به فرد و وصف ناشدنی می باشد. گلبرگ های این گل زیبا گاهی بیش از 15 عدد است که اغلب دارای 4 تا 10 گلبرگ هستند. طول گلبرگ های این گیاه معمولا به 7 سانتی متر می رسد. این گل اغلب در مناطق گیلان، داماش، نور و تالش در ایران می روید. در این مطلب گالری عکس های گل سوسن در رنگ های مختلف را با هم مشاهده می کنیم.

عکس های گل سوسن و آنچه در مورد گل های سوسن نمی دانید

گلبرگ های این گل اغلب سفید رنگ و حالت برگشته ای دارند و دارای دانه های برجسته و پرچم های بلند می باشد. برخی می گویند علت نامیدن این گل به چلچراغ واژگون بودن و شباهت آن به چلچراغ می باشد اما جالب است بدانید نور فلئورسانس موجود در پرچم هایش نور را باز می تاباند. زمان گلدهی گونه ایرانی این گل زیبا از اواسط خردادا ماه آغاز می شود. در ادامه عکس گل های سوسن در گونه های مختلف را با هم مشاهده می کنیم.

عکس گل سوسنگل سوسن به دلیل نادر بودن به عنوان گل ملی به ثبت رسیده است. این گل رو به انقراض است و از آنجا که به قولی تکثیرگریز است توسط سازمان حفاظت محیط زیست گیلان پرورش و نگهداری می شود.

عکس گل و غنچه گل سوسنعکس گل سوسن چشم سیاهاین گونه نادر به گل سوسن چشم سیاه مشهور می باشد.

مجموعه عکس گل سوسنگل سوسن در رنگ های مختلفگل سوسن نارنجیگل سوسن صورتیعکس گل سوسن در رنگی زیباعکس گل سوسن زردگونه های متنوع گل سوسنعکس گل سوسن بنفش کبودعکس غنچه های گل سوسن

عکس گل های سوسن میزان زیبایی آن ها را به رخ می کشدعکس گل سوسن زیبا و جذابعکس گل سوسن بنفش

  •  آرون گروپس

تصویر گل سوسن معروف به گل چلچراغعکس های گل صورتی سوسنگل سوسن خوشرنگگل سوسن و تنوع گونه هاگل های سوسن

گل های سوسن سفید

رایج ترین گونه این گل که در ایران می روید دارای گلبرگ های سفید است و این گل زیبا اغلب در مناطق شمالی کشور می روید. در این بخش عکس گل های سوسن سفید را با هم مشاهده می کنیم.

گل سوسن زیبا و جذاب عکس گل سوسن چلچلراغ گل های سوسن عکس دسته گل سوسن عکس گل سوسن جذاب

عکس گل سوسن سفید با زیبایی شگفت انگیزعکس گل سوسن زیبا عکس های گل سوسن سفید

امیدواریم از مشاهده عکس گل سوسن نادر و کمیاب که به عنوان گل ملی به ثبت رسیده است در گونه ها و رنگ های مختلف لذت کافی را برده باشید. در صورت تمایل مشاهده تصاویر گل های زیبا در گونه های مختلف به بخش عکس گل مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *