دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه سالاد میوه با انواع میوه های فصل

  • ندا خوشرو
  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

سالاد میوه از انواع سالاد هایی است که با ترکیبی از میوه ها تهیه می شود و شما می توانید این نوع سالاد ها را با ژله و سس و … مزه دار کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه سالاد میوه را مشاهده خواهید کرد.

مصرف میو ها در برنامه غذایی توصیه شده است و شما می توانید با کمک میوه های فصل سالاد میوه تهیه کنید. در این بخش طرز تهیه سالاد میوه با هویج و خیار و آناناس و سس مایونز و کشمش را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد، بنابراین اگر شما عزیزان نیز علاقه زیادی به تهیه سالاد میوه دارید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید تا به راحتی بتوانید این سالاد را تهیه و نوش جان کنید

سالاد ها انواع متفاوتی دارند که برخی از آن ها مانند سالاد کاهو و سالاد شیرازی  و سالاد کلم و … بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. در این بخش از دسر و پیش غذا مجله آرگا روش درست کردن سالاد میوه را در اختیار شما کدبانوهای عزیز ایرانی قرار داده ایم.

سالاد فصل با انواع موه های فصل

مواد لازم

  • سیب : ۲ عدد
    خیار : ۲ عدد
    هویج : ۲ عدد
    آناناس : ۱/۲ قوطی کنسرو
    سس مایونز : ۱۰۰ گرم
    آبلیمو : به میزان لازم
    کشمش : به میزان لازم ( در صورت تمایل )

طرز تهیه سالاد میوه با طعم عالی

در مرحله اول تهیه سالاد میوه ابتدا سیب را به چهار قسمت برش دهید سپس درون سیب را خالی کنید و برش های سیب را در اندازه های دلخواه خرد کنید. برای این که سیب های خرد شده سیاه نشوند روی برش های سیب آبلیمو بریزید.

خرد کردن سیب

خیار و  هویج و آناناس را هم به خوبی خرد کنید و بعد از خرد کردن این میوه ها آن ها را باسیب خرد شده مخلوط کنید.

خرد کردن خیارخرد کردن هویج برای طرز تهیه سالاد میوه خرد کردن آناناس

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

کشمش ها را به مدت چند دقیقه در درون آب خیس کنید و بعد از خیس کردن خوردن کشمش ها آن ها را به سالاد اضافه کنید. بعد از این که همه مواد سالاد میوه را با یکدیگر مخلوط کردید سس مایونز را به سالاد میوه اضافه کنید و به مدت ۲ ساعت سالاد میوه را در درون یخچال بگذارید. و بعد از مدت زمان ذکر شده می توانید سالاد را سرو کنید.

مخلوط کردن آناناس و هویج و خیار با سس با کشمش

آموزش تهیه سالاد میوه به روش دیگر

همانطور که می دانید سالاد میوه یکی از سالاد های بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که به راحتی و در مدت کمی تهیه می شود و آن را می توانید با روش های مختلفی تهیه کنید که در ادامه مطلب دستور تهیه آن را به روش دیگری به شما همراهان عزیز آموزش خواهیم داد تا بتوانید آن را تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم :

  • هلو : دو عدد
  • موز : دو عدد
  • آناناس : یک عدد
  • سیب : یک عدد
  • گیلاس : یک دوم پیمانه
  • توت فرنگی : هشت عدد
  • انگور : یک دوم پیمانه

آموزش تهیه سالاد میوه

دستور تهیه :

در روش تهیه سالاد میوه ابتدا پوست آناناس را گرفته و به شکل مکعب های متوسط خرد کرده سپس داخل ظرف مورد نظر ریخته و بعد موز را نیز به شکل حلقه حلقه برش داده و داخل ظرف بریزید.

حالا سیب را با پوست یا بدون پوست به صورت مربع های بزرگ خرد کرده و به مواد داخل ظرف افزوده و هلو را نیز از وسط نصف کرده و بعد از خارج کردن هسته آن را به شکل مربع خرد کرده سپس کلاهک بالای توت فرنگی را نیز گرفته و از وسط نصف کرده و داخل ظرف بریزید.

در مرحله بعدی گیلاس و انگور را نیز به مواد افزوده و تمام میوه ها را با هم مخلوط کنید می توانید به این مخلوط کمی خامه افزوده و با میوه ترکیب کنید.

در مرحله پایانی روی سالاد را با کمک سلفون پوشانده و اجازه دهید به مدت یک ساعت داخل یخچال بماند و بعد از خنک شدن آن را نوش جان نمایید.

روش تهیه سالاد میوه

نکته : در صورت عدم دسترسی به هلو، گیلاس و توت فرنگی می توانید از کمپوت آن ها استفاده کنید.

از سالاد میوه به عنوان دسر می توانید در مهمانی ها و مجالس های خود برای پذیرایی از مهمان هایتان استفاده نمایید. امیدواریم از طرز تهیه سالاد میوه در منزل نهایت لذت را ببرید. برای مشاهده تهیه سالاد های مختلف به بخش انواع سالاد مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *