دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

چگونه سیب زمینی سرخ کرده فست فودی درست کنیم؟

  • ندا خوشرو
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

سیب زمینی سرخ کرده غذایی است که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده به سبک رستوران ها را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد لطفا تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

برای شما هم حتما پیش آمده که بعد از خوردن سیب زمینی های ترد رستوران ها به این فکر افتاده اید که چرا سیب زمینی های سرخ کرده در منزل به تردی و خوشمزگی سیب زمینی های رستوران نمی شوند. در این مطلب روشهایی از طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده را مشاهده خواهید کرد.

با سیب زمینی می توانید غذا های متنوعی مانند کتلت سیب زمینی و سمبوسه سیب زمینی و سیب زمینی شکم پر و …. طبخ کنید. اگر شما به دنبال راهی هستید که بتوانید سیب زمینی سرخ کرده ترد و خوشمزه ای را همانند رستوران ها درست کنید تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا روش تهیه سیب زمینی سرخ کرده ترد و خوشمزه را به شما عزیزان آموزش بدهیم.

سیب زمینی سرخ کرده

مواد لازم

سیب زمینی : به مزان دلخواه
روغن مایع و یا کانولا : یه میان دلخواه
نمک : به میزان دلخواه

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

ابتدا سرخ کن را روی دمای ۳۷۵ درجه قرار دهید و صبر کنید تا روغن به خوبی داغ شود. سپس سیب زمینی ها را پوست بگیرید و آن ها را به خوبی بشویید.

طرز تهیه سیب زمینی سیب زمینی سرخ کرده با طرز تهیه ای آسان

و بعد سیب زمینی ها را حلقه حلقه کنید توجه داشته باشید که باید به اندازه یکسانی حلقه حلقه شوند سپس سیب زمینی ها را خلالی کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

حلقه حلقه کردن سیب زمینی ها

خلالی کردن سیب زمینی خلالی کردن سیب زمینی ها

خلال های سیب زمینی را در آب سرد بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه سیب زمینی ها را در درون فریزر قرار دهید.

قرار دادن سیب زمینی ها در آب سرد

بعد از مدت زمان ذکر شده سیب زمینی ها را از درون فریزر خارج کنید و آن ها را در درون آبکش بریزید و با کمک یک دستمال خنک به خوبی آن ها را خشک کنید.

روش تههی سیب زمینی سرخ کرده ترد خشک کردن سیب زمینی های خلالی شده

در مرحله بعدی روش تهیه سیب زمینی سرخ کرده سیب زمینی ها را در درون روغن به مدت ۸ دقیقه سرخ کنید. بعد از مدت زمان ذکر شده سیب زمینی ها را از درون روغن خارج کنید و روی تک تک آن ها شکاف های کوچکی ایجاد کنید و دوباره سیب زمینی ها را به مدت ۱ ساعت در درون یخچال قرار دهید. دوباره سرخ کن را روی دمای ۳۸۵ درجه تنظیم کنید و سیب زمینی ها را بعد از ۱ ساعت از یخچال بیرون آورید و به آن ها مقداری نمک بزنید و سیب زمینی ها را به مدت ۳ دقیقه دیگر در درون روغن سرخ کنید.

قرار دادن سیب زمینی ها در سرخ کن سیب زمینی سرخ کرده به سبک رستوران

نکاتی در طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

  1. اگر اندازه حلقه های سیب زمینی ها یکسان نباشد در پخت آن ها تغییر اندازه ها تاثیر گذار هستند.
  2. بهترین روغن برای سرخ کردن سیب زمین ها روغن کانولا است اگر شما این روغن را در دسترس ندارید می توانید از روغن کنجد و روغن بادام زمینی و یا روغن مایع معمولی برای سرخ کردن استفاده نمایید.
  3. سیب زمینی ها را بعد از سرخ کردن در درون دستمال تمیزی قرار دهید تا روغن آن ها به خوبی گرفته شود.
  4. می توایند برای طعم بهتر سیب زمینی سرخ کرده وقتی که آن ها هنوز داغ هستند مقداری پنیر چدار روی آن ها رنده کنید.

تزیین سیب زمینی سرخ کرده

دستور تهیه سیب زمینی سرخ کرده با فر

سیب زمینی سرخ کرده در فر نیز به مانند سیب زمینی های سرخ شده در ماهیتابه و سرخ کن بوده که ظاهر آن طلایی رنگ و نرم و پف کرده می باشد، ضمن اینکه داخل آن نیز به خوبی پخته شده و از روغن های اضافی در آن, خبری نیست، در ادامه برای یادگرفتن روش سرخ کردن سیب زمینی با این شیوه همراه ما شوید.

آموزش سیب زمینی سرخ کرده

مواد لازم

  • سیب زمینی سفید/ ۷۰۰ گرم
  • روغن گیاهی یا روغن بادام زمینی/ یک چهارم پیمانه
  • نمک و فلفل سیاه تازه/ به میزان لازم

روشهایی از تهیه سیب زمینی سرخ شده

روش تهیه سیب زمینی سرخ کرده

در ابتدا سیب زمینی ها را پوست بگیرید و آنها را به ضخامت یک سانتی و یا کمی بیشتر خلال کنید، در این مرحله فر را نیز بر روی دمای ۲۴۵ درجه تنظیم و روشن کنید.

دستور تهیه سیب زمینی سرخ کرده

سپس سیب زمینی ها را داخل ظرفی گود و بزرگ ریخته و روی آن آب بریزید به طوری که سطح سیب زمینی ها را بپوشاند، اجازه دهید حدود ۱۰ دقیقه در آب بمانند.

سیب زمینی ها را از آب خارج کرده و در آبکش بریزید و بعد روی حوله کاغذی چند لایه پهن کنید تا آب آنها گرفته شود، طوری که کاملا خشک شوند.

آموزش تهیه سیب زمینی سرخ کرده

سینی فر در اندازه ۱۸ در ۱۳ اینچ تهیه کنید اگر نچسب باشد بهتر است، روغن را داخل آن ریخته و کل سطح سینی را با روغن چرب کنید.

نمک و فلفل را به طور یکسان بر روی کل سطح سینی به طور یکسان بپاشید، همچنین در صورتی که روغن در برخی قسمتهای سینی جمع شده باشد آن را تکان دهید تا در همه جا پخش شود، البته این کار را قبل از پاشیدن نمک و فلفل انجام دهید.

شیوه تهیه سیب زمینی سرخ کرده

اکنون نوبت ریختن سیب زمینی ها داخل سینی است که باید به صورت یک لایه داخل سینی بچینید به طوری که سیب زمینی ها همه جای سینی را به صورت یکسان پر کنند و بین آنها را مقدار کمی فضای خالی بگذارید.

سپس روی سینی را با ورق آلومینیومی به طور کامل بپوشانید و به مدت ۵ دقیقه درون فر قرار دهید تا بپزند، بعد از پخت, فویل را بردارید و اجازه دهید حدوداً ۱۵ دقیقه دیگر درون فر بماند یعنی تا زمانی که روی آنها کمی طلایی رنگ شوند, کافی است.

دستوری از تهیه سیب زمینی سرخ کرده

بعد سیب زمینی ها را به وسیله یک کفگیر فلزی نازک برگردانید و دوباره مثل اول پهن کنید تا به طور یکسان همه جا پخش شوند، ۷ تا ۱۰ دقیقه دیگر نیز زمان لازم است تا سیب زمینی ها خوب طلایی رنگ و سرخ شوند.

طرز تهیه ساده سیب زمینی سرخ کرده

در آخرین مرحله از طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده ، سیب زمینی ها را از داخل سینی فر خارج کنید و روی حوله کاغذی بریزید تا روغن اضافی آنها گرفته شوند و بعد آنها را با نمک و یا مواد دلخواه مزه دار کنید و سپس نوش جان نمایید.

درست کردن سیب زمینی سرخ کرده

در این مطلب طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده را به شما عزیزان آموزش دادیم که امیدواریم با این روشهایی که در این مطلب برای سرخ کردن سیب زمینی ها گفته شد بتوانید سیب زمینی های ترد و خوشمزه ای را به سبک رستوران ها طبخ کنید. اگر شما تمایل دارید که با طبخ غذا های متنوع فست فودی آشنا شوید می توانید به بخش فست فود مجله آرگا مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *