دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

چگونه با روش های طبیعی قد بلندتر شویم؟

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

تناسب قد مانند تناسب اندام یکی از معیارهای مورد علاقه برخی از افراد است. افراد بلند قد و کشیده, جذابیت خاصی دارند. خوشبختانه امروزه راه های افزایش قد بسیاری کشف شده که با استفاده از ان ها می توان به تناسب قد نیز دست یافت.

یکی از راه های داشتن تناسب اندام, تناسب قد با وزن است. بسیاری از افراد از کوتاهی قد خود ناراحت هستند. مهمترین عامل در رشد قد, ژنتیک است و غالبا قد انسان ها تا ۲۰ سالگی افزایش می یابد و پس از آن رشد قد متوقف می شود. با این وجود محیط نیز بر رشد قد تاثیر گذار است. در این مطلب به راه های افزایش قد علمی و موثر می پردازیم.

موثرترین راه های افزایش قد علمی

راه های افزایش قد

قبل از ورود به مبحث روش های افزایش قد, به سیر تکامل قد انسان ها می پردازیم. در درجه اول, ژنتیک مهمترین تاثیر را در قد افراد می گذارد. ژن های والدین تا حد زیادی تعیین کننده قد فرزندان است. علاوه بر این مسئله, فاکتورهای دیگری وجود دارند که در افزایش قد افراد کمک می کنند. تغذیه مناسب, الگوهای خواب و فعالیت های جسمی از جمله این فاکتورها است. با این حال این فاکتورها به اندازه ژنتیک نمی توانند تاثیر چشم گیری در افزایش قد داشته باشند. امروزه راه های افزایش قد موثری کشف شده اند که هر یک به نوبه خود به افزایش قد کمک می کنند.

غده هیپوفیز در بدن هورمون رشد انسانی HGH را تولید می کند. این هورمون ها مسئول رشد عضلات و استخوان های بدن, سوخت و ساز چربی و تناسب اندام می باشند. این مسئله معمولا در دوران بلوغ اتفاق می افتد و غالبا افزایش قد افراد در حدود ۱۲ یا ۱۳ سالگی شروع و به مدت ۵ سال ادامه پیدا می کند. با این وجود در برخی از افراد تولید این هورمون پس از ۱۷ یا ۱۸ سالگی نیز ادامه می یابد.

راه های افزایش قد

بررسی ها نشان داده قد افراد در جذابیت آن ها تاثیرگذار است. افراد بلند قد, افرادی قدرتمند تصور می شوند. این مسئله باعث شده است افراد بسیاری به دنبال راه هایی برای افزایش قد باشند. در ادامه برخی از این راه ها شرح داده می شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۱- تغذیه مناسب

یک تغذیه مناسب عبارت است از یک رژیم غذایی که به خوبی تعادل و توازن در آن رعایت شده و حاوی مقادیر زیادی سبزیجات، میوه ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها است. یکی از موثرترین راه های افزایش قد علمی که می تواند به تحریک و افزایش هورمون HGH کمک کند, مصرف مواد غذایی مغذیی است. یک رژیم غذایی سالم باید غنی از پروتئین، چربی های ضروری, کربوهیدرات های پیچیده و تمام مواد مغذی و ویتامین ها باشد. در واقع مواد غذایی سوخت بدن برای رشد محسوب می شوند. شیر، گوشت بدون چربی، سبزیجات برگ دار و آجیل ها باید اساسی ترین مواد غذایی در رژیم غذایی افزایش قد باشند.

راه های افزایش قد

تغذیه مناسب موجب بهبود عملکرد سیستم های بدن می شود. افزایش گردش خون و میزان سوخت و ساز بدن, استخوان ها را قوی تر و بلندتر می کند. تمام این فواید ناشی از تغذیه مناسب در طول زندگی افراد است. ویتامین D یکی از ضروری ترین مواد مغذی مورد نیاز برای افزایش قد می باشد. در واقع این ویتامین به جذب بهتر کلسیم توسط استخوان ها کمک می کند. کلسیم به طور مستقیم مسئولیت رشد و تقویت استخوان ها را بر عهده دارد و خطر ابتلا به پوکی استخوان را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

۲- منظم ورزش کردن

یکی از بهترین روش های افزایش قد پس از ۱۸ سالگی, ورزش کردن به طور منظم است. در واقع هر گونه فعالیت فیزیکی که شامل پریدن، دویدن، یا سایر فعالیت های هوازی باشد, در افزایش قد و تقویت استخوان ها موثر است. بنابراین به افرادی که به دنبال افزایش قد چند سانتی متری می باشند, توصیه می شود یکی از فعالیت های ورزشی هوازی را برای این منظور انتخاب نمایند. گفته شده ورزش کردن انتهای اعصابی را که به طور مستقیم به غده هیپوفیز مرتبط می شوند تحریک می کند. در نتیجه این غده HGH  بیشتر تولید کرده و این مسئله می تواند در افزایش قد حتی پس از سن بلوغ نیز تاثیر بگذارد. افراد بسیاری با انجام ورزش های افزایش قد روزانه به دنبال تناسب اندام هستند.

انجام ورزش های منظم در صورتی که به همراه رژیم غذایی متعادل و خواب کافی باشد، موجب قد بلند تر شدن شما خواهد شد ورزشهای زیادی هستند که در افزایش قد تاثیر بسزایی می توانند داشته باشند؛ ازجمله این ورزشهای مناسب می توان به شنا، بارفیکس، رساندن نوک انگشتان دست به انگشتهای پا، کشش و طناب بازی اشاره کرد.

۳- خواب کافی

تاثیرات تغذیه در رشد استخوان ها

دستگاه های بدن انسان در همه حال حتی در خواب نیز در حال انجام عملکرد خود است. جالب است بدانید رشد کودکان بیشتر در خواب صورت می گیرد. به همین دلیل خواب کافی یکی از راههای افزایش قد به شمار می رود. حداقل میزان خواب برای سلامتی افراد ۸ ساعت است. عامل دیگری که در رشد بدن تاثیر می گذارد, چگونگی وضعیت خواب است. برای این منظور توصیه می شود بدون استفاده از بالش به پشت بخوابید, زانوها باید توسط بالش کوچکی کمی بالاتر از سطح زمین قرار بگیرند. این شیوه خوابیدن طبیعی ترین وضعیت برای ستون فقرات محسوب می شود. اهمیت خواب کافی در این است که غده هیپوفیز در طول خواب, بیشتر فعال است و این مسئله به عنوان یکی از روش های افزایش قد علمی مطرح می شود. بنابراین به افرادی که از کم خوابی و قد کوتاه رنج می برند, توصیه می شود ابتدا به درمان بی خوابی خود توجه کنند.

عادت به صاف نگه داشتن بدن

خیلی از افراد به هنگام نشستن پشت کامپیوتر و یا به هنگام استفاده از وسایلی همچون گوشی تلفن همراه و غیره، بد می نشینند، این عادت در طول زمان موجب خم شدن ستون فقرات شده و در نتیجه این حالت خمیدگی بر روی قد تان نیز تاثیر می گذارد، یعنی کوتاه تر از قد واقعی تان به نظر خواهید رسید.

در صورتی که حالت بدن درست حفظ شود؛ سر را در راستای بدن قرار می دهد و همین مساله قد شما را چند سانتی متر بیشتر نشان خواهد داد و در واقع با قد واقعی تان دیده می شوید.

راه های قد بلندتر شدن

حال در صورتی که دچار قوز یا خمیدگی پشت شده اید؛ استفاده از نرمش های کششی زیادی می تواند فرم بد بدن که در نتیجه عادت های بد به هنگام نشستن به ستون فقرات شما وارد شده است را برطرف نماید، نرمش های مناسب و ایده آل برای رفع قوز چنین افرادی بستگی به میزان برآمدگی (تحدب) غیر عادی ستون فقرات تان بستگی دارد و بهتر است به منظور جلوگیری از این آسیب ها از همان ابتدا خود را به صاف نگه داشتن بدنتان، عادت دهید. اگرچه این عادت ها زمان بر بوده و روشهای زیادی برای قرار دادن آنها در کار های روزانه تان وجود دارد.

برای شروع تمرین، لازم است به هنگام  راه رفتن، شانه ها را عقب و چانه را به سمت بالا نگه دارید، در صورت استفاده زیاد از کامپیوتر یا گجت های دستی همچون گوشی های هوشمند و تبلت در صورت امکان، مدت استفاده تان از این وسایل را کم کنید و در صورت مجبور بودن به استفاده طولانی مدت، زمان هایی به عنوان زنگ تفریح و استراحت برای خود در نظر بگیرید. خستگی زیاد موجب می شود که در حالت های نامناسب و بدی بنشینید که در نتیجه آن به گردن و ستون فقرات شما فشار وارد شده و آسیب هایی را به دنبال دارد. همچنین لازم است ارگونومی مناسب استفاده از این وسایل را یاد بگیرید، البته بهترین حالت های بدنی نمی توانند کمکی به رشد شما نمایند، بلکه تنها موجب می شوند که قد بلندتر دیده شوید.

راههای افزایش قد

روش های گفته شده از جمله ساده ترین و موثرترین راه های افزایش قد به شمار می روند. با این وجود اجتناب از سیگار کشیدن, انجام ورزش های کششی, قرار گرفتن در معرض نورخورشید و …  از دیگر عواملی هستند که می توانند به افزایش قد کمک کنند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *