آرگا
  • کد خبر: 46903
    تعداد بازدید : 97 بازدید
    تاریخ انتشار : ۵ اسفند, ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
    تعداد نظرات: ۰ نظر
      

    چگونه با روش های طبیعی قد بلندتر شویم؟

    تناسب قد مانند تناسب اندام یکی از معیارهای مورد علاقه برخی از افراد است. افراد بلند قد و کشیده, جذابیت خاصی دارند. خوشبختانه امروزه راه های افزایش قد بسیاری کشف شده که با استفاده از ان ها می توان به تناسب قد نیز دست یافت.

    یکی از راه های داشتن تناسب اندام, تناسب قد با وزن است. بسیاری از افراد از کوتاهی قد خود ناراحت هستند. مهمترین عامل در رشد قد, ژنتیک است و غالبا قد انسان ها تا ۲۰ سالگی افزایش می یابد و پس از آن رشد قد متوقف می شود. با این وجود محیط نیز بر رشد قد تاثیر گذار است. در این مطلب به راه های افزایش قد علمی و موثر می پردازیم.

    موثرترین راه های افزایش قد علمی

    راه های افزایش قد

    قبل از ورود به مبحث روش های افزایش قد, به سیر تکامل قد انسان ها می پردازیم. در درجه اول, ژنتیک مهمترین تاثیر را در قد افراد می گذارد. ژن های والدین تا حد زیادی تعیین کننده قد فرزندان است. علاوه بر این مسئله, فاکتورهای دیگری وجود دارند که در افزایش قد افراد کمک می کنند. تغذیه مناسب, الگوهای خواب و فعالیت های جسمی از جمله این فاکتورها است. با این حال این فاکتورها به اندازه ژنتیک نمی توانند تاثیر چشم گیری در افزایش قد داشته باشند. امروزه راه های افزایش قد موثری کشف شده اند که هر یک به نوبه خود به افزایش قد کمک می کنند.

    غده هیپوفیز در بدن هورمون رشد انسانی HGH را تولید می کند. این هورمون ها مسئول رشد عضلات و استخوان های بدن, سوخت و ساز چربی و تناسب اندام می باشند. این مسئله معمولا در دوران بلوغ اتفاق می افتد و غالبا افزایش قد افراد در حدود ۱۲ یا ۱۳ سالگی شروع و به مدت ۵ سال ادامه پیدا می کند. با این وجود در برخی از افراد تولید این هورمون پس از ۱۷ یا ۱۸ سالگی نیز ادامه می یابد.

    راه های افزایش قد

    بررسی ها نشان داده قد افراد در جذابیت آن ها تاثیرگذار است. افراد بلند قد, افرادی قدرتمند تصور می شوند. این مسئله باعث شده است افراد بسیاری به دنبال راه هایی برای افزایش قد باشند. در ادامه برخی از این راه ها شرح داده می شود.

    ۱- تغذیه مناسب

    یک تغذیه مناسب عبارت است از یک رژیم غذایی که به خوبی تعادل و توازن در ان رعایت شده و حاوی مقادیر زیادی سبزیجات، میوه ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها است. یکی از موثرترین راه های افزایش قد علمی که می تواند به تحریک و افزایش هورمون HGH کمک کند, مصرف مواد غذایی مغذیی است. یک رژیم غذایی سالم باید غنی از پروتئین، چربی های ضروری, کربوهیدرات های پیچیده و تمام مواد مغذی و ویتامین ها باشد. در واقع مواد غذایی سوخت بدن برای رشد محسوب می شوند. شیر، گوشت بدون چربی، سبزیجات برگ دار و آجیل ها باید اساسی ترین مواد غذایی در رژیم غذایی افزایش قد باشند.

    راه های افزایش قد

    تغذیه مناسب موجب بهبود عملکرد سیستم های بدن می شود. افزایش گردش خون و میزان سوخت و ساز بدن, استخوان ها را قوی تر و بلندتر می کند. تمام این فواید ناشی از تغذیه مناسب در طول زندگی افراد است. ویتامین D یکی از ضروری ترین مواد مغذی مورد نیاز برای افزایش قد می باشد. در واقع این ویتامین به جذب بهتر کلسیم توسط استخوان ها کمک می کند. کلسیم به طور مستقیم مسئولیت رشد و تقویت استخوان ها را بر عهده دارد و خطر ابتلا به پوکی استخوان را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

    ۲- منظم ورزش کردن

    یکی از بهترین روش های افزایش قد پس از ۱۸ سالگی, ورزش کردن به طور منظم است. در واقع هر گونه فعالیت فیزیکی که شامل پریدن، دویدن، یا سایر فعالیت های هوازی باشد, در افزایش قد و تقویت استخوان ها موثر است. بنابراین به افرادی که به دنبال افزایش قد چند سانتی متری می باشند, توصیه می شود یکی از فعالیت های ورزشی هوازی را برای این منظور انتخاب نمایند. گفته شده ورزش کردن انتهای اعصابی را که به طور مستقیم به غده هیپوفیز مرتبط می شوند تحریک می کند. در نتیجه این غده HGH  بیشتر تولید کرده و این مسئله می تواند در افزایش قد حتی پس از سن بلوغ نیز تاثیر بگذارد. افراد بسیاری با انجام ورزش های افزایش قد روزانه به دنبال تناسب اندام هستند.

    ۳- خواب کافی

    تاثیرات تغذیه در رشد استخوان ها

    دستگاه های بدن انسان در همه حال حتی در خواب نیز در حال انجام عملکرد خود است. جالب است بدانید رشد کودکان بیشتر در خواب صورت می گیرد. به همین دلیل خواب کافی یکی از راه های افزایش قد به شمار می رود. حداقل میزان خواب برای سلامتی افراد ۸ ساعت است. عامل دیگری که در رشد بدن تاثیر می گذارد, چگونگی وضعیت خواب است. برای این منظور توصیه می شود بدون استفاده از بالش به پشت بخوابید, زانوها باید توسط بالش کوچکی کمی بالاتر از سطح زمین قرار بگیرند. این شیوه خوابیدن طبیعی ترین وضعیت برای ستون فقرات محسوب می شود. اهمیت خواب کافی در این است که غده هیپوفیز در طول خواب, بیشتر فعال است و این مسئله به عنوان یکی از روش های افزایش قد علمی مطرح می شود. بنابراین به افرادی که از کم خوابی و قد کوتاه رنج می برند, توصیه می شود ابتدا به درمان بی خوابی خود توجه کنند.

    روش های گفته شده از جمله ساده ترین و موثرترین راه های افزایش قد به شمار می روند. با این وجود اجتناب از سیگار کشیدن, انجام ورزش های کششی, قرار گرفتن در معرض نورخورشید و …  از دیگر عواملی هستند که می توانند به افزایش قد کمک کنند.

    منبع : آرگا

    برچسب ها :