دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه فرنی با نشاسته و نکات مهم طعم بهتر

  • ندا خوشرو
  • ۲ مهر ۱۳۹۹
  • ۱

فرنی از جمله دسرهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است. طرز تهیه فرنی با نشاسته بسیار راحت است و شما می توانید این دسرخوشمزه را در وعده صبحانه خود نیز قرار دهید. در این مطلب آموزش پخت فرنی با دو روش متفاوت را مشاهده خواهید کرد.

 فرنی نوعی دسری سبک و خوشمزه است که شما می توانید آن را به صورت گرم و یا سرد سرو کنید. فرنی را می توانید همانند حریره بادام با توجه به ارزش غذایی که دارد در وعده غذایی کودک خود قرار دهید. در ادامه طرز تهیه فرنی با نشاسته را در اختیار شما قرار داده ایم.

در طبخ فرنی می توانید از آرد برنج و نشاسته استفاده کنید پخت فرنی با آرد برنج مانند طبخ شیر برنج است با این تفاوت که در پخت فرنی به جای برنج از آرد برنج استفاده می شود. در این مطلب از آشپزی مجله آرگا روش تهیه فرنی را با نشاسته به شما همراهان عزیز و گرامی به صورت مرحله به مرحله آموزش خواهیم داد.

دستور پخت فرنی با نشاسته

طرز تهیه فرنی با نشاسته

در این مطلب دو نوع طرز تهیه فرنی با نشاسته، را در اختیار شما کدبانو های عزیز ایرانی قرار داده ایم که این دستور ساخت می تواند بهترین نوع دسر برای مهمانی و سفره های افطاری شما باشد.

روش تهیه فرنی با نشاسته

مواد لازم برای ۲ نفر

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس
  • نشاسته : ۲ قاشق غذا خوری
  • شیر : ۲ پیمانه
  • شکر : ۲ قاشق غذا خوری
  • گلاب : به میزان لازم

طرز تهیه فرنی ساده

برای پخت فرنی ابتدا در درون قابلمه ای مناسب به ازای هر یک لیوان شیر ۱ قاشق غذا خوری نشاسته بریزید و سپس شکر را به مخلوط شیر و نشاسته اضافه کنید و مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید سپس قابلمه را بر روی شعله گاز قرار دهید و مواد فرنی را هم بزنید بعد از این که مواد فرنی غلیظ شدند مقداری گلاب به مواد اضافه کنید.

طرز تهیه فرنی با نشاسته با دو روش فرنی خوشمزه

سپس فرنی را در صورت تمایل در درون یخچال بگذارید تا خنک شود.

نکاتی برای تهیه بهتر فرنی

  1. در طرز تهیه فرنی با نشاسته باید ابتدا نشاسته را در درون شیر سرد به خوبی حل کنید سپس مخلوط شیر و نشاسته را بر روی شعله گاز قرار دهید.
  2. در هنگام طبخ فرنی باید مخلوط نشاسته و شیر را مدام بر روی گاز هم بزنید تا گلوله نشوند.
  3. اگر می خواهید فرنی شما خوش طعم و مجلسی شود بهتر است که در هنگام پخت فرنی مقداری کره و خامه به مواد فرنی اضافه کنید.
  4. فرنی را روی حرارت ملایم قرار دهید تا ته نگیرد.
  5. به فرنی که با نشاسته تهیه می شود یخ در بهشت نیز می گویند.

طرز تهیه فرنی در منزل

طرز تهیه فرنی قالبی با نشاسته

فرنی را بهتر است در شکل قالبی برای مهمانی ها و مجالس خود تهیه کنید. در این بخش روش تهیه فرنی قالبی با نشاسته را به صورت مرحله به مرحله مشاهده خواهید کرد.

طرز تهیه فرنی قالبی

مواد لازم

  • شیر : ۲.۵ لیوان
  • شکر : ۶ قاشق غذا خوری
  • گلاب : ۳ قاشق غذا خوری
  • هل ساییده شده : ۱/۴ قاشق غذا خوری
  • دارچین : به میزان لازم برای تزیین فرنی

دستور طبخ فرنی قالبی با نشاسته

ابتدا نشاسته را در درون ظرف مناسبی در ۱/۲ لیوان شیر سرد به خوبی حل کنید.

حل کردن نشاسته در شیر

سپس دو لیوان شیر را در قابلمه ای مناسب بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا به دمای جوش برسد سپس شکر را در درون نشاسته به خوبی حل کنید و مخلوط نشاسته و شکر را به آرامی به شیر در حال جوش اضافه کنید.

طرز تهیه فرنی قالبی با نشاسته

و به صورت مکرر هم بزنید تا مخلوط مواد فرنی کاملا یکدست شود بعد از اینکه مواد فرنی کاملا یکدست شدند هل را به مواد اضافه کنید و فرنی را به مدت ۵ دقیقه دیگر هم بزنید.

روش پخت فرنی با نشاسته

بعد از این که فرنی به غلظت مناسب رسید گلاب را به فرنی اضافه کنید و فرنی را هم بزنید تا با گلاب به خوبی مخلوط شود سپس زیر شعله گاز را خاموش کنید و بعد از اینکه فرنی ولرم شد می توانید آن را قالب بزنید برای قالب فرنی می توانید از هر نوع قالب دلخواهی استفاده کنید بعد از این که فرنی را قالب ریختید قالب را در درون یخچال به مدت ۲ ساعت قرار دهید تا به خوبی فرنی خودش را بگیرد بعد از مدت زمان ذکر شده فرنی را از درون یخچال بیرون آورید و آن را در ظرف مناسبی برگردانید.

فرنی قالبی

طرز تهیه فرنی با نشاسته برای سفره های افطار

نکاتی برای تهیه فرنی قالبی

  1. در تهیه فرنی قالبی می توانید از قالب سیلیکونی استفاده کنید.
  2. قالب فرنی را هرگز را چرب نکنید زیرا چرب کردن قالب باعث خراب شدن فرنی می شود.
  3. فرنی را بعد از این که سرد شد از درون قالب بیرون آورید.
  4. برای خارج کردن فرنی از قالب ابتدا دور فرنی را به کمک یک چاقو از قالب جدا کنید و بعد فرنی را در درون یک ظرف مناسب برگردانید.

فرنی خوشمزه

آموزش تهیه فرنی زعفرانی با نشاسته ذرت

همانطور که می دانید انواع فرنی از جمله دسرهای خوشمزه و پرطرفدار می باشد که خیلی سریع و ساده می توان آن را در منزل تهیه کرد و از خوردن فرنی با طعم های مختلف در کنار خانواده لذت برد. تهیه فرنی و سرو آن به صورت گرم در روزهای سرد سال بیشتر از هر موقع دیگری می چسبد.

مواد لازم:

  • نشاسته ذرت: ۴ قاشق سوپ خوری
  • آرد مخصوص شیرینی پزی: ۲ قاشق سوپ خوری
  • پودر هل: ۱ قاشق چای خوری
  • شیر: ۳ لیوان
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • خامه صبحانه: ۲۰۰ گرم
  • گلاب: ۱/۲ پیمانه
  • زعفران دم کرده غلیظ: ۱ قاشق سوپ خوری

تهیه فرنی زعفرانی با نشاسته

دستور پخت:

نشاسته ذرت و آرد را با هم مخلوط کنید و الک نمایید و بعد مخلوط حاصل را داخل قابلمه مناسبی بریزید و شیر را به تدریج به آن بیفزایید و با استفاده از همزن دستی مخلوط آرد و نشاسته را با شیر هم بزنید تا گلوله های آرد از بین بروند.

درون کاسه ای تخم مرغ را بشکنید و به وسیله چنگال خوب هم بزنید تا یکدست شود و به صورت لخته ای نباشد. بعد آن را به مواد دیگر اضافه نمایید.

در مرحله بعدی طرز تهیه فرنی با نشاسته ذرت باید پودر هل و شکر را به همراه گلاب و زعفران دم کرده اضافه نمایید و مواد را کاملا با همزن مخلوط نمایید تا مایه یکدستی حاصل آید.

قابلمه را بر روی حرارت ملایم اجاق بگذارید و مرتب هم بزنید تا مایه غلیظ شود و بپزد. بعد از این که غلظت آن در حد غلظت ماست شد، آن را از روی حرارت بردارید و یک مقدار دیگر هم بزنید تا گرمای خود را از دست دهد یا از داغی بیفتد.

در آخر خامه را به مواد اضافه نمایید و سریع آن را هم بزنید تا فرنی یکدست گردد، بعد آن را می توانید درون ظرف مخصوص فرنی بریزید و با کمی پودر پسته، مغز گردو و … به زیبایی تزیین نمایید. پس از هم دما شدن با محیط می توانید برای سرد شدن کامل، آن را درون یخچال بگذارید.

طرز تهیه فرنی با نشاسته ذرت

فرنی و شله زرد از انواع دسر های خوشمزه هستند که در سفره های افطاری مورد استفاده قرار می گیرند. اگر می خواهید فرنی را به عنوان دسر در مهمانی ها و مجالس استفاده کنید بهتر است که آن را به زیبایی تزیین کنید. امیدواریم از طرز تهیه فرنی با نشاسته در منزل نهایت لذت را برده باشید. برای تهیه انواع دسر های متنوع در صورت تمایل می توانید به بخش دسر مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۱ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *