دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

بهترین روش های نگه داری گل حسن یوسف و پروش آن + عکس

  • خانم تمدنی نژاد
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب اطلاعاتی جامع در مورد نحوه پرورش و نگهداری گل حسن یوسف زیبا و جذاب را آورده ایم و نیز در ادامه عکس این گل زیبا را در گونه ها و رنگ های مختلف با هم مشاهده خواهیم نمود. امیدوارم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

در ایران تنوع گلها بسیار زیاد می باشد یکی از گلهای بسیار زیبا، زینتی و آپارتمانی گل حسن یوسف می باشد. در این مطلب اطلاعاتی جامع و کامل در مورد نگه داری و پرورش این گل زیبا آورده ایم. در ادامه عکس گل حسن یوسف را نیز با هم تماشا می کنیم. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

حُسن یوسف گیاه بسیار زیبایی است تنوع رنگ در برگ های این گیاه زیاد می باشد که رنگ های آن از جمله صورتی، قرمز، ارغوانی، قرمز و سبز هستند. این گیاه دارای گونه های مختلفی است و به دلیل زیبایی منحصر به فرد آن، یکی از گیاهان پر ارزش و دوست داشتنی محسوب می گردد. گونه های مختلف این گیاه در آب ریشه دار می شوند و در آب هم می توانند به خوبی رشد کنند. این گیاه زیبا همانند گل کوکب از جمله گلهای زینتی محسوب می شود.

انواع رنگ های گل حسن یوسف

گلهای حسن یوسف

یکی از گل های زیبا حسن یوسف است. در این بخش به معرفی انواع گونه های این گیاه، روش نگهداری و پرورش آن می پردازیم و در ادامه عکس گونه های مختلف این گیاه زیبا را نیز با هم مشاهده می کنیم.

گونه های گل حُسن یوسف

این گیاه خوشرنگ و زیبا دارای گونه های متفاوت می باشند که رایج ترین آن ها حُسن یوسف معمولی و حسن یوسف رنیلت می باشند.

گل حسن یوسف سبز ارغوانی

طریقه پرورش

این گل برای داشتن پرورش خوب و مناسب به نور کافی، حرارت مناسب، آبیاری و خاک حاصلخیز نیاز دارد. برای داشتن عمر طولانی این گیاه باید سر گل ها را جدا کنید و شاخ و برگ های اضافه آن را بچینید. جالب است بدانید شدت نور دریافتی توسط گل حسن یوسف بر رنگ شاخ و برگ های این گیاه تاثیری قابل توجه دارد. برای پر پشت شدن وقتی ارتفاع آن به ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر رسید ساقه های مرکزی را بیرون کشیده و جوانه گل ها را بکنید. اگر این گیاه خشک شد کافی است کمی آب به آن بدهید بلافاصله بهبود می یابد.

  •  آرون گروپس

خاک مناسب گل حسن یوسف

نور:

این گیاه به نور مستقیم خورشید نیاز دارد به شرطی که در سایه قرار گیرد و اگر نور کافی دریافت نکند حالت علفی یا رن سبز می یابد که باعث می شود زیبایی و جذابیت خود را از دست بدهد.

دما:

دمای روز ۲۵-۳۰ درجه سانتی گراد و دمای شب ۲۰-۲۵ درجه برای رشد این حسن یوسف مناسب می باشد.

آبیاری

آبیاری گیاه حسن یوسف باید به صورت دائم انجام گیرد و خاک ان همواره مرطوب باشد.

خاک

خاک این گیاه باید حاوی ۱/۲ پیمانه خاک رس و یک پیمانه خاک برگ و ماسه باشد.

هرس

از آنجا که گل حسن یوسف جذاب رشدی سریع دارد برای جلوگیری از دست رفتن جذابیت ان باید جوانه انتهای نوک ساقه را در مواقع لزوم قیچی کنید.

آفت

شپشک های آرد آلود، شته، مگس سفید و حلزون جزو آفات این گیاه زیبا می باشند که در ادامه با روشهایی از دفع آفات حسن یوسف آشنا می شوید.

نحوه کاشت گل حسن یوسف

تکثیر حسن یوسف

این گیاه به روش کاشت بذر و قلمه زنی تکثیر می یابد به صورتی که بذر آن را هر موقع از سال می توانید بکارید اما بهتر است در فضای بیرون و ده روز قبل از اولین یخبندان کاشته شود. بذر آن را در یک لایه خاک گلدان مرطوب و استریل و در سینی کم عمق کاشته و لایه ای از خاک لطیف روی آن بریزید. برای حفظ رطوبت قبل از جوانه زدن سینی را با صفحه شیشه ای یا پلاستیک بپوشانید. سپس سینی را در مکانی گرم و روشن قرار دهید پس از بزرگ شدن نهال ها به اندازه کافی آن ها را جدا کرده و در گلدان بکارید. با استفاده از قلمه زنی نیز هر موقع از سال می توانید گونه یکسانی از این گل را خلق کنید.

گلدانی از حسن یوسف

نکاتی دیگر درباره آفات گیاه حسن یوسف

بزرگترین آفت حسن یوسف آپارتمانی، شپشک آرد آلود است. البته برخی از حسن یوسف هایی که در باغچه پرورش داده می شوند نیز مورد حمله شته ها قرار می گیرند، حال در صورتی که قسمتهایی از گیاه دچار حالتی آرد مانند شود و حشرات ریز و سمج به برگ ها و ساقه های گیاه چسبیده باشد، می توانید برگ ها را در زیر آب ولرم بشویید تا آفت ها از ساقه جدا شوند، همچنین با استفاده از یک گوش پاک کن آغشته شده به مایع ظرفشویی می توانید حشرات را از گیاه جدا کنید و بعد ساقه را بشویید، در صورتی که تعداد شپشک ها زیاد باشند، بهتر است سریعا تمام ساقه ها و برگ های گیاه را تا سطح خاک هرس کنید، بعد از مدتی برگ و ساقه جدیدتر و فاقد آفت رشد کرده و به این ترتیب آفات شاخه ها و برگ ها از بین می روند.

مشکلات احتمالی برای گیاه حسن یوسف

سیاه شدن ساقه گیاه؛ آبیاری بیش از حد و نیز استفاده از خاک نامناسب برای گلدان می تواند موجب سیاه شدن ساقه حسن یوسف شود.

کمرنگ شدن برگ های گیاه؛ در صورتی که نور کافی به گیاه نرسد، رنگدانه های خود را از دست داده و به حالت علفی در می آید.

گیاه حسن یوسف

زرد شدن و ریختن برگ های پایین گیاه؛ در صورت مشاهده زرد شدن برگ ها و ریختن آنها لازم است آبیاری را کم کرده و زهکشی آن را چک کنید.

مشاهده نقاط سوخته روی برگ ها؛ برای جلوگیری از این اتفاق لازم است از غبار پاشی گیاه در نور مستقیم خورشید جلوگیری کنید.

ریختن برگ ها؛ عواملی همچون قرار گرفتن در نور مستقیم و شدید خورشید و نیز خشکی هوا می توانند موجب خشک شدن و ریختن برگ های گیاه شوند، البته سرما و آبیاری زیاد نیز در نهایت منجر به ریزش برگ ها خواهند شد، بنابراین باید حد تعادل را رعایت کنید.

عکس های گل حُسن یوسف

در مورد نحوه پرورش و نگهداری این گل زیبا و جذاب صحبت کردیم حال عکس های این گل زیبا را با هم مشاهده خواهیم نمود.

گل حسن یوسف تکثیر گل حسن یوسف نگهداری گل حسن یوسف گل حسن یوسف زیباعکس گل حُسن یوسف زیبایی آن را به خوبی نمایش می دهد.

گل حسن یوسف زینتی گل حسن یوسف آپارتمانی گل حسن یوسف قرمز گل حسن یوسف گیاه زینتی گالری گل حسن یوسفپروش گیاه حُسن یوسف در منزل را به تمام دوست داران گلها و گیاهان آپارتمانی پیشنهاد می کنیم.

گلدان گل حسن یوسف گلدان های گل حسن یوسف گل حسن یوسف بنفش گل حسن یوسف گیاه زینتی جذاب انواع گل های زیبا و زینتی  نحوه نگهداری گل حسن یوسف کاشت انواع گل حسن یوسف گل حسن یوسف زینتی زیبا گونه های گل حسن یوسف

همانطور که گفتیم؛ حُسن یوسف گیاه زینتی زیبا و آپارتمانی می باشد. نحوه پرورش و نگهداری این گل زیبا را در این مطلب آوردیم. امیدواریم با استفاده از این مطلب بتوانید به راحتی این گیاه زیبا را در منزل پرورش دهید. در صورت تمایل برای مشاهده بیشتر عکس گل کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *