دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه کباب مرغ با طعم فوق العاده

  • ندا خوشرو
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
  • ۰

کباب مرغ یک نوع غذای خوشمزه ایرانی است که شما می توانید این غذای خوش طعم را با کمک طرز تهیه کباب مرغ این مطلب به راحتی در منزل تهیه کنید.

کباب مرغ را می توانید با کمک سیخ های چوبی در منزل برای مهمانی ها و مجالس خود تهیه کنید. که ما دستور ساخت کباب مرغ را در این آموزش به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما کد بانو های عزیز ایرانی قرار داده ایم.

با مرغ می توانید غذا های متنوع و لذیذی را مانند کباب مرغ و مرغ کنتاکی و ناگت مرغ و … تهیه کنید. در این مطلب ما قصد داریم تا شما را با بهترین دستور پخت کباب مرغ آشنا سازیم.

روش تهیه کباب مرغ

مواد لازم

کره : ۵۰ گرم
زعفران دم کرده : ۱ قاشق سوپ خوری
آبلیمو : ۲ قاشق سوپ خوری
سینه مرغ بدون استخوان : ۷۰۰ گرم
روغن : ۳ قاشق سوپ خوری
خامه : ۱/۴ پیمانه
نمک : به میزان لازم
فلفل : به مزان لازم

طرز تهیه کباب مرغ

در ابتدا سینه مرغ را در ابعاد دلخواه برش دهید.

برش دادن سینه مرغ

 سپس در درون ظرفی مناسب روغن مایع و زعفران و نمک و خامه را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و برش های سینه مرغ را به مدت ۶ ساعت در درون مخلوط خامه و روغن قرار دهید بعد از مدت زمان ذکر شده سیخ های چوبی را آماده کنید و آن ها را با مقداری روغن چرب کنید و تکه های مرغ را به سیخ بکشید.

  •  آرون گروپس

کباب مرغ خوشمزه

می توانید در هر سیخ علاوه بر برش های سینه مرغ از فلفل دلمه ای و گوجه نیز استفاده کنید. بعد از اینکه سینه های مرغ را به سیخ کشیدید تابه ای مناسب را بر روی شعله گاز قرار دهید و بعد از این که تابه به خوبی داغ شد مقداری روغن و یا کره در درون تابه بریزید و سیخ های مرغ را با فاصله ای مناسب در درون تابه بچینید و با حرارت بالا مرغ ها را بپزید تا آب نیندازند.

طرز تهیه کباب مرغ چوبی خوشمزه

می توانید کباب مرغ را درون فر نیز طبخ کنید. بعد از اینکه کباب مرغ ها آماده شدند کره و آبلیمو ترش را بر روی حرارت گاز قرار دهید و سپس مخلوط کره و آبلیمو را بر روی هر کدام از سیخ های کباب مرغ بریزید.

روش تهیه کباب مرغ

نکات طلایی برای طبخ بهتر کباب مرغ

  1. می توانید تکه های برش سینه مرغ را از شب قبل در درون مقداری آب پیاز و آب لیمو قرار دهید تا به اندازه بیشتری پوک شوند.
  2.  برای خوش طعم کردن کباب مرغ به تکه های مرغ برش داده شده مقداری رب انار ترش بزنید.
  3. اگر می خواهید کباب مرغ شما خوش طعم شود در ابتدای پخت مرغ ها زیر شعله گاز را کم کنید و سپس در ۱۰ دقیقه آخر پخت مرغ ها حرارت گاز را زیاد کنید تا آب اضافی مرغ ها بخار شوند و کباب مرغ برشته تر شود.
  4. نام دیگر کباب مرغ چوبی جوجه سیخی است.

تزیین کباب مرغ

بعد از اینکه کباب مرغ ها آماده شدند می توانید آن ها را در درون ظرف مناسبی با تزیین زیبا قرار دهید و مانند کباب کوبیده این غذای خوشمزه را در کنار چلو و یا کته و با هر نوع نوشیدنی دلخواه و ریحون میل کنید. امیدواریم از طرز تهیه کباب مرغ در منزل نهایت لذت را ببرید. برای مشاهده آموزش پخت غذا های مختلف با مرغ و کباب های مختلف و خوشمزه به بخش های انواع غذا با مرغ و انواع کباب مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *