آرگا
  • کد خبر: 45136
    تعداد بازدید : 620 بازدید
    تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن, ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
    تعداد نظرات: ۰ نظر
      

    لاغری سریع شکم با بهترین رژیم غذایی علمی و موثر

    لاغری شکم یکی از مواردی است که افراد بسیاری به دنبال آن هستند. لاغری سریع شکم با دنبال نمودن ورزش و داشتن برنامه غذایی سالم میسر است. میوه ها و سبزیجات برخی از مواد غذایی موثر در لاغری شکم می باشند.

    از مهمترین نکات در رژیم های غذایی, توجه به سلامت عمومی بدن است. رژیم های سخت و طاقت فرسا که تنها به طور موقت موجب کاهش وزن می شوند, ممکن است سلامت فرد را به خطر بیندازند. شکم یکی از عضوهای بدن است که به سرعت دچار چاقی شده و با سرعت کم چربی آن آب می شود. در این مطلب با بهترین رژیم غذایی علمی و موثر لاغری سریع شکم آشنا می شویم.

    بهترین رژیم غذایی لاغری شکم

    لاغری سریع شکم

    امروزه استقبال از رژیم غذایی لاغری به سرعت افزایش یافته است. از دلایل این مسئله می توان به افزایش آگاهی افراد از خطرات چاقی و رسیدن به تناسب اندام اشاره کرد. چاقی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع دوم را افزایش می دهد. اما مسئله مهم این است که رژیم غذایی که به بدن فشار وارد کند, نه تنها موجب لاغری موقت می شود بلکه سلامتی را نیز به خطر می اندازد. برنامه غذایی سالم برنامه ایی است که شامل همه نوع از مواد مغذی و ضروری بدن باشد و نیازهای بدن را تامین کند, در عین حال موجب کاهش وزن شود. لاغری سریع شکم از جمله مواردی است که افرادی بسیاری به دنبال آن هستند. در ادامه با بهترین روش های از بین بردن چربی دور شکم آشنا می شویم.

    ورزش های لاغری شکم یکی از بهترین و مطمئن ترین روش های آب کردن چربی اطراف شکم است. با این حال مصرف برخی مواد غذایی و داشتن رژیم غذایی مناسب می تواند موجب تسریع لاغری شکم شود. شکم جزء بخش هایی از بدن است که چربی ان دیرتر از سایر بخش های بدن از بین می رود. بنابراین توصیه می شود رژیم غذایی به طور کامل و منظم همراه با ورزش دنبال شود.

    اثرات ورزش در لاغری شکم

    رژیم غذایی لاغری سریع شکم

    رژیم غذایی زیر برای یک هفته تنظیم شده است. اجرای این رژیم ممکن است در هفته اول کمی دشوار باشد. اما کم کم بدن به این برنامه غذایی سالم عادت می کند. از ذکر میان وعده در این برنامه خودداری شده است. میان وعده ها به دلخواه و با توجه به میزان کالری دریافتی روزانه باید انتخاب شود. پیش بینی شده این برنامه غذایی می تواند در یک ماه تاثیر فوق العاده ایی در لاغری شکم بگذارد.

    صبحانه: ۲ تکه نان سنگک هر یک به اندازه کف دست همراه با یک قوطی کبریت پنیر لبنه و یک عدد گردو

    ناهار: عدس پلو همراه با سویا

    شام: ۲ تکه نان بربری هر یک به اندازه کف دست همراه با کتلت

    صبحانه: ۲ تکه نان سبوس دار هر یک به اندازه کف دست همراه با کره بادام زمینی و یک قاشق مرباخوری کنجد

    نهار: لوبیا پلو همراه با سویا

    شام: ۲ تکه نان بربری هر یک به اندازه کف دست همراه با کباب تابه ایی

    صبحانه: ۲ تکه نان نان جو هر یک به اندازه کف دست همراه با یک قوطی کبریت پنیر لبنه و یک عدد گردو

    ناهار: سبزی پلو همراه با ماهی

    شام: ۲ تکه نان بربری هر یک به اندازه کف دست همراه با یک کاسه عدسی

    حتما بخوانید:  رژیم پروتئین برای لاغری به همراه برنامه غذایی روزانه

    صبحانه: ۲ تکه نان سبوس دار هر یک به اندازه کف دست همراه با یک قوطی کبریت پنیر لبنه و یک قاشق مرباخوری کنجد

    ناهار: شوید پلو همراه با سینه مرغ

    شام: ۲ تکه نان بربری هر یک به اندازه کف دست همراه با خوراک لوبیا سبز

    صبحانه: ۲ تکه نان سنگک هر یک به اندازه کف دست همراه با یک قوطی کبریت پنیر لبنه و یک عدد گردو

    ناهار: باقالی پلو با ماهی

    شام: ۲ تکه نان بربری هر یک به اندازه کف دست همراه با خوراک لوبیا چیتی

    صبحانه: ۲ تکه نان سبوس دار هر یک به اندازه کف دست همراه با یک قوطی کبریت پنیر لبنه و یک قاشق مرباخوری کنجد

    ناهار: پلو با خورش دلخواه

    شام: ۲ تکه نان بربری هر یک به اندازه کف دست همراه با ماهی

    صبحانه: ۲ تکه نان جو هر یک به اندازه کف دست همراه با یک قوطی کبریت پنیر لبنه و یک عدد گردو

    ناهار: خوراک سبزیجات مخلوطی از سیب زمینی, قارچ, فلفل قرمز و گوجه فرنگی و لوبیا سبز

    شام: ۲ تکه نان بربری هر یک به اندازه کف دست همراه با یک عدد سینه مرغ

    لاغری سریع شکم

    با رعایت این رژیم غذایی به همراه ورزش کردن می توانید به سرعت شکم خود را لاغر کنید. در این برنامه غذایی, جای دادن میوه ها به عنوان میان وعده ضروری است. میان وعده می توان بین صبحانه و ناهار, ناهار و شام در نظر گرفته شود. مصرف چای سبز نیز به منظور حذف چربی های مضر توصیه می شود. در طی اجرای رژیم غذایی باید موارد دیگری را نیز مدنظر قرار دهید. این موارد به شرح زیر می باشد.

    • در طبخ غذاها, از روغن کانولا استفاده کنید. این روغن یکی از روغن های سالم است که مزایای بسیاری برای سلامتی دارد. بررسی ها نشان داده است مصرف منظم این روغن در لاغری سریع شکم موثر است.
    • جایگزین کردن پروتیئن های گیاهی به جای پروتیئن های حیوانی علاوه بر کاهش وزن موجب سلامت قلب و عروق می شود. انواع لوبیا, عدس, سویا, نخود و … جایگزین مناسبی برای پروتیئن های حیوانی محسوب می شوند.
    • نوشیدن مقادیر کافی آب. از ان جایی که حجم بیشتر بدن را آب تشکیل می دهد و در سوخت و ساز بدن و حذف و دفع چربی ها تقش مهمی دارد, بنابراین مقدار ناکافی ان در بدن سلامتی را به خطر می اندازد. به منظور بهبود عملکرد سوخت وساز و لاغری سریع شکم توصیه می شود به مقدار لازم آب بنوشید.
    • از مصرف شیرینی ها و آبنبات ها و مواد غذایی که حاوی چربی های اشباع شده هستند, بپرهیزید.
    • از مصرف بیش از حد نمک و ادویه بپرهیزید.
    • افزایش مصرف مواد غذایی گیاهی مانند سبزیجات و میوه ها
    • اجتناب از مصرف غذاهای فست فوت و پرکالری

    با این رژیم لاغری و رعایت نکات بیان شده می توانید به سرعت چربی های اطراف شکم را آب کنید و به تناسب اندام برسید. به افرادی که دچار چاقی مزمن هستند توصیه می شود برنامه غذایی لاغری سریع شکم را به همراه رژیم لاغری کانادایی و ورزش دنبال نمایند.

    منبع : آرگا

    برچسب ها : ,