دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه پاستیل خانگی فوق العاده خوشمزه

  • ندا خوشرو
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

پاستیل یکی از انواع تنقلات خوشمزه است و در بین همه رده های سنی مخصوصا کودکان پر طرفدار است. شما می توانید با مشاهده آموزش طرز تهیه پاستیل این مطلب به راحتی و با آسان ترین روش پاستیل را در منزل تهیه کنید.

پاستیل یکی از انواع شیرینی ها در اندازه کوچک و لاستیکی شکل است. پاستیل را می توانید از شکر و شربت گلوکز و انواع طعم دهنده ها و رنگ های مصرفی خوراکی یا اسانس های طعم دهنده و ژلاتین به سادگی در منزل تهیه کنید.

پاستیل و راحت الحلقوم یکی از انواع شیرینی های خوشمزه هستند که شما می توانید آن ها را برای مجالس و مهمانی و جشن تولد های خود تهیه کنید. پاستیل را می توانید در شکل های متنوع حیوانان مانند خرس و قورباغه و کرم و در شکل های زیبا انواع میوه جات همانند توت فرنگی و سیب و پرتقال و … تهیه کنید. طریقه ساخت پاستیل را در این مطلب به صورت مرحله به مرحله به شما عزیزان آموزش می دهیم.

پاستیل

مواد لازم

آب : ۱ پیمانه
نوشابه و یا آب میوه دلخواه : ۱ پیمانه
شکر : ۲ پیمانه
پودر ژلاتین : ۴ قاشق غذا خوری
رنگ خوراکی و یا اسانس : به مقدار لازم

طرز تهیه پاستیل خانگی

از پودر ژلاتین در طرز تهیه انواع ژله ها مانند ژله رنگین کمان و انواع دسرها استفاده می شود. در مرحله اول ابتدا پودر ژلاتین را در درون ظرفی مناسب با مقداری آب مخلوط کنید و روی بخار کتری در حال جوش و یا سماور قرار دهید تا به خوبی حل شود و رنگ ژلاتین حل شده شفاف شود.

حل کردن پودر ژلاتین در آب

۲ پیمانه شکر را با ۱ پیمانه آبمیوه و با نوشابه و همراه با اسانس دلخواه و یا رنگ خوراکی در ظرفی مناسب مخلوط کنید و مخلوط این مواد را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا به دمای جوش برسند سپس ژلاتین را به مخلوط شکر و آبمیوه اضافه کنید و مواد مخلوط شده را در قالب های مورد نظرتان بریزید و بعد از خنک شدن آن ها را به مدت ۳ ساعت در درون یخچال قرار دهید تا به خوبی بسته شوند.

  •  آرون گروپس

اضافه کردن اسانس به مخلوط مواد پاستیل
برای جدا کردن پاستیل ها از یکدیگر مقداری شکر و یا پودر شکر بر روی آن ها بریزید و سپس پاستیل ها را از درون قالب خارج کنید و در ظرف مورد نطرتان قرار دهید.

پاستیل خوشمزه روش تهیه پاستیل

آموزش تهیه پاستیل انار

روش های مختلفی جهت تهیه پاستیل وجود دارد و می توانید آن را با طعم های مختلفی بسته به ذائقه تان تهیه کنید که ادامه مطلب طرز تهیه پاستیل انار را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم

  • گلوکز: مایع یک چهارم پیمانه
  • شکر : یک دوم پیمانه
  • آب میوه طبیعی( آب انار) : ۱۵۰ میلی لیتر
  • پودر ژلاتین : یک چهارم پیمانه

نحوه تهیه پاستیل اناری

نحوه تهیه پاستیل انار

در روش تهیه پاستیل انار ابتدا پودر ژلاتین، شکر، آب میوه و گلوکز را داخل ظرف فلزی با هم مخلوط نمایید سپس بر روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید بجوشد و پس از مخلوط شدن تمام مواد، ظرف را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید مواد خنک شوند.

حالا قالب های مدنظرتان را با آب سرد مرطوب کنید سپس مواد پاستیل را به آرامی داخل قالب های مورد نظرتان بریزید و داخل یخچال قرار دهید.

آموزش تهیه پاستیل اناری

نکات تکمیلی در مورد پاستیل اناری

  1. پاستیل اناری جز دسر – انواع ژله است.
  2. پاستیل اناری را می توانید به عنوان میان وعده یا دسر سرو کنید.
  3. مقدار مواد گفته شده برای چهار است.
  4. زمان آماده سازی مواد اولیه تقریبا نیم ساعت می باشد.
  5. توجه داشته باشید که پاستیل ها را می توانید با هر نوع طعم دهنده ای تهیه کنید.
  6. به منظور راحت تر خارج شدن پاستیل از قالب ها بهتر است از قالب های سیلیکونی استفاده کنید.

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان، امیدواریم از طرز تهیه پاستیل در منزل نهایت لذت را برده باشید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. برای مشاهده آموزش انواع دسر و پیش غذا کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *