دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نقاشی با اشکال هندسی با طرح های خلاقانه برای کودکان

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۹
  • ۲

آشنایی با اشکال هندسی از دوران کودکی آغاز می شود. نقاشی یکی از روش های آموزش این اشکال به کودکان محسوب می شود. نقاشی با اشکال هندسی در عین سادگی بسیار جذاب است.

یکی از کارهای سرگرم کننده و جذاب برای همه ی کودکان, نقاشی کردن است. به علاوه نقاشی کردن موجب پرورش تخیلات کودک می شود. به همین دلیل به والدین توصیه می شود با توجه به سن کودک, با نقاشی به پرورش ذهن کودک بپردازند. در این مطلب به نقاشی با شکل های هندسی با طرح های خلاقانه برای کودکان می پردازیم.

نقاشی با اشکال هندسی برای کودکان

یکی از روش های آموزش نقاشی به کودکان, استفاده از شکل های هندسی است. با این روش کودک علاوه بر نقاشی کردن, با شکل های هندسی آشنا می شود. نقاشی با شکل های هندسی برای کودکان بسیار راحت است و اغلب کودکان به این شیوه نقاشی علاقه دارند. استفاده از شکل های هندسی دایره, بیضی, مستطیل, مربع, مثلث و … در نقاشی کودکان مرسوم است. تصاویر زیر مراحل نقاشی با شکل های هندسی با طرح های خلاقانه برای کودکان را نشان و آموزش می دهد. این طرح ها از جدیدترین رنگ آمیزی کودکان به شمار می رود.

کودکان و اموزش نقاشی به آن ها

نقاشی و طرح های جذاب کودکانه

آموزش نقاشی به کودکان

نقاشی با اشکال هندسی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

رنگ آمیزی های کودکان

نقاشی با اشکال هندسی

نقاشی با اشکال هندسی

نقاشی با اشکال هندسی

نقاشی با اشکال هندسی

نقاشی با اشکال هندسی

نقاشی با اشکال هندسی

نقاشی های کودکانه

تصاویر زیر نقاشی های رنگ آمیزی شده کودکان را نشان می دهد که با استفاده از شکل های هندسی کشیده شده اند. این نقاشی ها در عین سادگی, بسیار زیبا هستند و می توانند کودکان را وارد دنیای هندسی کنند. همانطور که مشاهده می کنید نقاشی ماهی با استفاده از دایره, نقاشی خانه با استفاده از مستطیل و مثلث, نقاشی کفشدوزک با استفاده از نیم دایره, نقاشی ماشین با استفاده از مستطیل, نقاشی موشک با استفاده از مثلث به سادگی انجام شده است. رنگ آمیزی این نقاشی ها, زیبایی آن ها را دوچندان می کند و جذابیت بیشتری به آن ها می بخشد. در نتیجه کودک لذت بیشتری از نقاشی با اشکال هندسی می برد. با تکرار یادگیری شکل های هندسی, کودک می تواند نقاشی های بیشتری بکشد.

اشکال هندسی پرکاربرد در نقاشی کودکان

نقاشی با اشکال هندسی

طرح های کودکانه و زیبا

نقاشی برای کودکان باهوش

آموزش نقاشی موشک

نقاشی با اشکال هندسی

نقاشی با اشکال هندسی

آموزش رسم آدمک برای کودکان

مدلهای دیگری از نقاشی با شکل های هندسی

همانطور که گفتیم، آموزش کشیدن نقاشی با استفاده از شکلهای هندسی و به صورت مرحله به مرحله نه تنها کودکان را در حین نقاشی کشیدن با شکلهای مختلف هندسی آشنا می کند، بلکه روشی خلاقانه و راحت برای فراگیری این هنر دوست داشتنی به کودکان می باشد، ضمن اینکه می تواند آنها را به نقاشی کشیدن نیز علاقمند نماید.

در ادامه تصاویر متنوع دیگری از رسم نقاشی با استفاده از دایره، بیضی، مربع و … برای کشیدن نقاشی های ساده و کودکانه ای همچون خانه و حیوانات و پرندگان مختلف مثل ماهی، میمون، جغد، موش و … گردآوری کرده ایم که در ادامه شما را به تماشای آنها دعوت می نماییم. همچنین برای مشاهده انواع نقاشی ساده  و نقاشی فانتزی ساده برای کودکان با ایده های جدید و جالب می توانید در اینجا کلیک کنید.

تصاویری از طراحی با اشکال هندسی

دایره و بیضی از جمله اشکال هندسی پر کاربرد برای کشیدن انواع زیبای نقاشی، می باشند، حال ایده های متنوع و جذابی برای کشیدن نقاشی های کودکانه با استفاده از دایره و شکلهای مربع، مستطیل، بیضی و … وجود دارد، در این مطلب نمونه هایی از این نقاشی ها را ملاحظه کردید و در اینجا مدلهای جذاب دیگری از این نوع نقاشی های کودکانه را در اختیارتان قرار می دهیم که امیدواریم الگو های مناسبی برای کشیدن نقاشی توسط فرزندانتان در مراحل ابتدایی کار باشند و با علاقمند کردن آنها با این روش، در آینده بتوانند راحت تر تکنیک های پیشرفته نقاشی را آموزش ببینند.

مدل نقاشیهای ساده با اشکال هندسی

نقاشی با روشهای ساده

نقاشی موش با شکلهای هندسی

 

طراحی جدی و زیبا با اشکال هندسی

نقاشی با شکل های هندسی

نقاشی کودکانه با اشکال هندسی

طراحی جذاب با اشکال هندسی

طراحی کودکانه با اشکال هندسی

نقاشی ساده با اشکال هندسی

طراحی اسان با اشکال هندسی

طراحی زیبا با اشکال هندسی

طراحی ساده با اشکال هندسی

طراحی با اشکال هندسی

نقاشی زیبا با اشکال هندسی

با استفاده از شکل های هندسی می توان نقاشی های کودکانه بسیار زیبایی کشید. نقاشی با شکل های هندسی می تواند به عنوان مرحله ابتدایی آموزش نقاشی به کودکان محسوب شود. از این رو برای کودکان کم سن بسیار مناسب است. این طرح ها برای نقاشی روی صورت کودکان نیز استفاده می شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۲ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *