دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پاک کردن لکه روغن از لباس با روش های کاربردی

  • یلدا محمدی
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

پاک کردن لکه روغن از لباس و پارچه در ظاهر کاری سخت و دشواری است اما در این مطلب قصد داریم راه حل های کاربردی برای از بین بردن هرگونه لکه از روی لباس ها و پارچه های مختلف را ارائه دهیم و مشکل پاک نشدن لکه های روغن را حل کنیم.

برای پاک کردن لکه روغنی از لباس و پارچه روش های متعددی وجود دارد اما ما در این مطلب قصد داریم موثرترین و کاربردی ترین روش ها را معرفی نماییم تا با یادگیری آنها بتوانید هرگونه لکه روغنی یا آغشته به کره را به راحتی و با وسایل موجود در منزل از بین ببرید. در ادامه این روش های کاربردی و امتحان شده را ملاحظه فرمایید و از این راهکارها در جهت پاک کردن هرگونه لکه روغنی استفاده نمایید. تا پایان همراه ما باشید.

از بین بردن و پاک کردن لکه روغن از لباس با روش های ساده :

چگونگی پاک کردن لکه روغن از لباس و پارچه، مسئله ایی است که همه ما در طول زندگی ممکن است بارها با آن مواجه شده باشیم. پاک کردن لکه روغن و چربی در ظاهر کار بسیار سخت و دشواری است و حتی امکان دارد به رغم تلاش های زیاد موفق به انجام آن نشده باشیم. اما نگران نباشید، در ادامه راهکارهایی را مشاهده می فرمایید که با به کارگیری آنها می توان به راحتی و سادگی هرگونه لکه روغن و چربی را از روی لباس ها پاک نمایید.

پاک کردن لکه روغن

پاک کردن لکه روغن با الکل :

الکل یکی از موارد مهمی است که می توان با آن به راحتی به پاک کردن لکه روغنی از لباس پرداخت. بدین منظور می توان از الکل سفید و یا از محلول هایی که ماده اصلی آن الکل است مثل ماده ضدعفونی کننده دست استفاده کرد و از این طریق لکه روغنی موجود بر روی لباس را پاک نمود.

پاک کردن لکه روغن از لباس با پودر بچه :

استفاده از پودر بچه، روشی جالب و امتحان شده است که در آن اغلب با مقداری پودر بچه سطح لکه را به طور کامل می پوشانند به گونه ایی که اثری از لکه دیده نشود. سپس لباس را که روی سطح صافی قرار دارد به مدت دوازده ساعت تکان نمی دهند و بعد از گذشت این زمان پودر بچه را که مطمئنا تغییر رنگ داده است را برداشته و لباس را با آب گرم شستشو می دهند. این روش می تواند برای پاک کردن لکه از لباس به طور کامل موثر باشد.

پاک کردن لکه روغن از لباس

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

پاک کردن لکه روغنی و چربی با صابون چوب :

از دیگر روش ها استفاده از صابون چوب است. صابون چوب اغلب برای تمیز کردن سطوح چرب کابینت ها به کار می رود اما برای پاک کردن لکه روغنی از لباس نیز موثر است و می توان لکه را به مدت ده دقیقه داخل این محلول قرار داد و سپس آن را با روش ها معمولی بشویید و شاهد پاک شدن کامل لکه روغنی و چربی از روی لباس ها باشید.

پاک کردن لکه روغن و کره با مایع ظرفشویی و مسواک :

در این روش برای پاک کردن لکه مقداری مایع ظرفشویی را روی لکه ریخته و برای نفوذ بیشتر آن به پارچه حدود ده تا پانزده دقیقه با مسواک روی لکه بکشید تا لکه از بین برود سپس لباس را با کمک ماشین لباسشویی و با آب گرم و پودر شستشو بشویید. بعد از خشک شدن لباس مشاهده خواهید نمود که دیگر اثری از لکه بر روی لباس باقی نمی ماند.

پاک کردن لکه روغن از لباس

پاک کردن لکه چربی با نوشابه

استفاده از نوشابه به عنوان یکی دیگر از راهکارهای موثر و خانگی برای برطرف کردن و یا از بین بردن لکه روغنی از روی لباس به شمار می رود. در نظر داشته باشید که استفاده از این روش فقط برای پاک کردن لکه های روغنی می باشد که تنها چند ساعتی است که بر روی لباس مورد نظر ریخته شده است و برای لکه های قدیمی چربی موثر نیست.

طریقه استفاده از نوشابه به این صورت است که قسمت آغشته به چربی را به مدت یک الی دو ساعت در داخل ظرف حاوی نوشابه بخیسانید و بعد آن را شستشو دهید. قطعا با این روش لکه چربی روی لباس شما از بین خواهد رفت.

پاک کردن لکه روغنی از روی لباس

علاوه بر موارد ذکر شده اسپری مو، ژل آلوئه ورا، شامپوهای مخصوص موی چرب و شستشوی لباس با آب گرم نیز به دیگر روش های پیشنهادی می باشد که با کمک هر یک از این راهکارها می توانید لباس های آغشته به لکه های چربی را تمیز کنید.

امیدواریم با استفاده از روش های مطرح شده برای پاک کردن لکه روغنی از لباس بتوانید هرگونه لکه روغنی و چربی را پاک نموده و از بین ببرید. پیشنهاد می کنیم با مراجعه به بخش خانه داری از دیگر نکات مهم و اساسی در رابطه با مسائل روزمره و خانه داری دیدن فرمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *