دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مدل های سفره هفت سین سنتی با تزیین زیبا و متفاوت

  • یلدا محمدی
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

مدل های زیبا و جدید سفره هفت سین سنتی با طرح های ویژه و خاص که این مدل های جذاب می توانند مناسب ترین ایده برای سفره هفت سین سال نو شما باشند و با الگوبرداری از این مدل ها زیباترین چیدمان هفت سین را داشته باشید.

انواع مختلف سفره هفت سین سنتی یکی از پرطرفدارترین مدل های سفره هفت سین است که با توجه به آیین زیبای نوروز اغلب ترجیح می دهیم از سفره هفت سین با سبک های قدیمی یا کلاسیک استفاده نماییم. بدین منظور در این مقاله سعی نموده ایم زیباترین و جدیدترین مجموعه مدل های هفت سین به سبک کلاسیک را گردآوری نماییم که هر یک ایده جالب و جذابی برای سفره هفت سین شما محسوب می گردد. در ادامه با مشاهده این مدل های زیبا همراه ما باشید.

عکس های سفره هفت سین سنتی زیبا و شیک :

برای داشتن سفره هفت سین قدیمی شیک و زیبا بهتر است تمامی بخش های سفره را به سبک و سیاق قدیمی تزیین نمایید. هفت سین را می توان به شکل های مختلف چید و هر کس با توجه به سلیقه و خواست خود سعی می کند زیباترین تزیین هفت سین را داشته باشد. همانطور که گفتیم در این مطلب قصد داریم به معرفی زیباترین مدل های تزیین هفت سین به سبک قدیمی بپردازیم که در ادامه تصاویر و همچنین نحوه چیدن آنها را ملاحظه می فرمایید.

مدل سفره هفت سین

هفت سین با ظروف سنتی :

استفاده از ظروف قدیمی زیبا باعث می شود جذاب ترین سفره هفت سین آئینی را بچینید. برای این کار ابتدا پارچه ترمه و یا پارچه ایی با طرح و دوخت متفاوت و قدیمی را انتخاب نموده و در محل مناسب قرار دهید و سپس ظروف سنتی که می تواند از جنس سفال، شیشه و یا فلز باشد را روی آن بچینید و سین ها را درون آنها قرار دهید. برای زیبایی بیشتر هفت سین به سبک قدیمی بهتر است وسایل و ظروف را مطابق سبک های آئینی و قدیمی انتخاب نمایید.

هفت سین جدیدهفت سینسفره هفت سین سنتی زیباسفره هفت سین سنتیسفره هفت سین جدیدهفت سین سنتی جدید

همانگونه که در این تصاویر ملاحظه می فرمایید در همه آنها سعی شده است اصالت ایرانی و آیین زیبای نوروز به بهترین شکل به نمایش گذاشته شود که شما نیز می توانید با الگوبرداری از این طرح های زیبا بهترین مدل هفت سین را داشته باشید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مدل هفت سینسفره هفت سین سنتیتزیین هفت سینمدل هفت سینسفره هفت سین

مدل عروسک سنتی برای هفت سین :

عروسک های زیبا و جذاب با لباس های سنتی می توانند بهترین ایده برای نشان دادن آیین هر منطقه باشند و شما نیز می توانید با استفاده از این عروسک ها آیین و رسومات منطقه خود را به بهترین شکل به نمایش بگذارید. عروسک های زیر می توانند الگوی جالبی برای ساخت عروسک سنتی توسط شما باشند.

سفره هفت سینهفت سین سنتیهفت سین جدیدسفره هفت سین

 مدل هفت سین سنتی با عروسک :

با نمونه های مختلف عروسک های سنتی آشنا شدید، در ادامه تصاویری از انواع هفت سین سنتی با این نمونه عروسک های زیبا را مشاهده می فرمایید که با استفاده از این طرح های جذاب می توانید به چیدمان هفت سین ایده آل و دلخواه دست یابید و زیباترین هفت سین سنتی را برای سال جدید داشته باشید.

سفره هفت سینتزیین هفت سین جدیدمدل سفره هفت سینمدل هفت سینمدل سفره هفت سین جدید

هفت سین سنتی با ظرف سفالی زیبا

عید نوروز عید باستانی ایرانیان می باشد که مهیا کردن خانه بخشی از تدارک ویژه برای این عید بزرگ می باشد. بخش دیگر عید نوروز مربوط به تزیینات سفره هفت سین می باشد که با توجه به انتخاب مدل کلاسیک و مدرن تزیینات، از دیزاین های فوق العاده متنوع و زیبایی برای منظور استفاده می شود و هر ساله نیز این مدل تزیینات به شکل جدیدتر و ویژه تر ارائه می گردد.

انجام این قبیل کارها ممکن است به عقیده بسیاری از افراد تجمل گرایی محسوب گردد که بی راه هم نمی باشد اما نفس کار برای حفظ سنت های و آیین های گذشته است که با وسایل و هزینه های ارازان تری نیز می توان پایبند به این سنت ها بود. یکی از ایده های به نسبت کم هزینه برای تدارک عید نوروز و چیدمان هفت سین سنتی استفاده از ظروف سفالی زیبا و متنوع می باشد که می توان با اضافه کردن دیگر وسایل سنتی همچون آینه و شمعدان و گلدان و … با طرح های قدیمی به سفره هفت سین رنگ سنتی بخشید و از زیبایی سفره عید لذت برد.

جدیدترین سفره هفت سین سنتی

در ادامه این بخش مجموعه ای زیبا از انواع سفره هفت سین با ظروف سفالی به رنگی فیروزه ای را به اشتراک خواهیم گذاشت که امیدواریم مدل های ارائه شده از تزیینات و چیدمان هفت سین کلاسیک با ظروف زیبای سفال مورد توجه شما همراهان عزیز قرار گیرد و شما را در چیدن سفره هفت سینی ایده آل یاری نماید.

مدل جالب از هفت سین سنتی

مدل متفاوت از هفت سین سنتی

مدل منحصر به فرد از هفت سین سنتی

مدل دوست داشتنی از هفت سین سنتی

قشنگ ترین سفره هفت سین سنتی

مدل دیدنی از هفت سین سنتی

مدل فوق العاده از هفت سین سنتی

مدل منحصر به فرد از هفت سین سنتی

هفت سین سنتی با طرح زیبا

هفت سین سنتی با طرح جذاب

هفت سین سنتی با طرح خاص

هفت سین سنتی با طرح ایده آل

هفت سین سنتی با طرح مناسب

هفت سین سنتی با طرح دوست داشتنی

متفاوت ترین سفره هفت سین سنتی

هفت سین سنتی با طرح منحصر به فرد

جذاب ترین سفره هفت سین سنتی

با جدیدترین و زیباترین مدل های سفره هفت سین سنتی و نحوه چیدن اینگونه هفت سین ها آشنا شدید، امیدواریم با الگوبرداری از مدل های ارائه شده زیباترین هفت سین را برای سال نو داشته باشید. پیشنهاد می کنیم با مراجعه به بخش سفره هفت سین از دیگر طرح ها و تزیینات جدید و زیبا دیدن فرمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *