دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رولت خرما و گردو را با بهترین طرز تهیه بپزید

  • ندا خوشرو
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

رولت خرما یکی از انواع رولت های خوشمزه و ایرانی است که شما می توانید آن را برای مراسم و مجالس مذهبی به آسانی در منزل تهیه کنید. در این مطلب طرز تهیه رولت خرما خوشمزه را در به صورت مرحله به مرحله مشاهده خواهید کرد.

شیرینی رولتی خرما و رولتی خامه ای جزء شیرینی های پرطرفدار در بین ایرانیان هستند. شما می توانید این شیرینی خوشمزه را با آسان ترین مواد اولیه مانند خرما و گردو در منزل به راحتی تهیه کنید.

در ماه مبارک رمضان می توانید مقداری از انرژی از دست خود را با خوردن این شیرینی بازگردانید برای تزیین سفره افطار می توانید خرما را به کمک ایده های تزیین خرما به زیبایی تزیین کنید و یا با خرما رولتی خوشمزه و مقوی را تهیه کنید.

شیرینی رولتی خرمایی یکی از رولت های مقوی خوشمزه است که شما می توانید این رولت خوشمزه را برای سفره های افطار ماه مبارک خود تهیه کنید. در دستور تهیه شیرینی رولتی خرما می توانید از گردو استفاده کنید تا این شیرینی خوشمزه مانند شیرینی گردویی طعم و مزه متفاوتی داشته باشد در ادامه مطلب دستور تهیه رولت خرمایی و رولت حلوا و خرما را به شما عزیزان آموزش خواهیم بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

Roulet khorma (1)

مواد لازم

آرد : پنج قاشق غذا خوری
تخم مرغ : سه عدد
شکر : دو قاشق غذا خوری
ماست : دو و نیم قاشق غذا خوری
کنجد : به میزان لازم
گردو : پنج عدد
عسل : دو قاشق غذا خوری
خرما : بیست عدد
زعفران : یک قاشق غذا خوری
روغن : سه قاشق غذا خوری

طرز تهیه رولت خرما و گردو

ابتدا تخم مرغ ها را در درون ظرفی مناسب بریزید و آن ها را به کمک یک چنگال و یا همزن به خوبی هم بزنید تا سفیده و زرده تخم مرغ ها یکدست شود.

هم زدن تخم مرغ با همزن

  •  آرون گروپس

سپس ماست را به تخم مرغ ها اضافه کنید و مخلوط ماست و مواد را به خوبی هم بزنید.

مخلوط ماست و تخم مرغ

در مرحله بعدی شکر را به مایه رولت اضافه کنید و بعد زعفران به مخلوط مواد رولت اضافه کنید.

اضافه کردن زعفران به مخلوط رولت خرما

آرد را به خوبی الک کنید و به مواد مخلوط شده اضافه کنید.

رولت خرما

در درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و بعد از این که روغن به خوبی داغ شد از مایه رولت گلوله های دایره ای شکل با اندازه قطر ۱۰ سانتی متر بردارید و این گلوله ها را در درون روغن قرار دهید تا به خوبی دو طرف آن ها سرخ شود سپس گلوله های سرخ شده را از روغن خارج کنید و آن ها را در درون یک آبکش قرار دهید تا روغن اضافه از آن ها خارج شود.

سپس خرما ها را پوست بکنید و هسته آن ها را خارج کنید.

بیرون آوردن هسته خرما

خرما های پوست شده را با پودر گردو و عسل و کنجد به خوبی مخلوط کنید و مواد مخلوط شده را در درون گلوله های دایره ای سرخ شده قرار دهید و مانند گلوله های دایره ای شکل حاوی مواد مخلوط شده را بپیچید. سپس رولتها را در اندازه های ۵ سانتی برش بزنید و می توانید روی برش های شیرینی را مقداری دارچین یا پودر نارگیل بریزید.

طرز تهیه رولت خرما

آموزش تهیه رولت خرمایی و حلوا

در ماه مبارکه رمضان بسیاری از افراد علاقه زیادی به مصرف زولبیا و بامیه دارند اما مصرف زیاد آن خطراتی را به همراه دارد که بهتر است رولت خرمایی و حلوا را جایگزین این دسته از خوراکی های مضر کنید، این نوع رولت علاوه بر مقوی بودن ظاهر بسیاری زیبایی دارد که برای مراسم افطار بسیار مناسب است در ادامه مطلب به شما عزیزان نحوه تهیه رولت خرمایی و حلوا را آموزش خواهیم داد.

مواد اولیه :

  • خرما شیره ای : یک جهبه
  • گردوی خرد شده : به میزان لازم
  • پودر دارچین : دو قاشق غذا خوری
  • پودر زنجبیل : دو قاشق غذا خوری
  • آرد برای حلوا : به میزان لازم
  • کره : دو عدد
  • پودر هل سبز : دو قاشق غذا خوری

نحوه تهیه رولت خرما و حلوا

نحوه تهیه :

در روش تهیه رولت خرمایی و حلوا ابتدا آرد را به اندازه مورد نظر داخل کره تفت داده سپس به آن پودر هل و قند بیافزایید.

حالا مواد را تفت دهید تا کمی طلایی رنگ شود سپس هسته های خرما را خارج کرده و داخل کمی کره تفت دهید و در آخر به آن دارچین و زنجبیل نیز بیافزایید.

حالا داخل یک سینی پلاستیک گذاشته و آن را چرب نمایید سپس خرما را با وردنه مانند خمیری صاف بر روی آن پهن کنید.

در مرحله آخر حالا حلوای آماده شده را روی خرما ها پهن کنید سپس آن را رول نمایید و با پسته خرد شده یا گردو و یا پودر نارگیل روی آن را تزیین نمایید و با همون پلاستیک آن را بپوشانید، اجازه دهید به مدت پنج ساعت داخل فریزر بماند و سپس آن را برش دهید، نوش جان.

دستور تهیه رولت خرما و حلوا

امیدواریم از طرز تهیه رولت خرمایی خوشمزه نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. برای آموزش طبخ شیرینی های متفاوت و خوشمزه ایرانی به بخش انواع شیرینی مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *