دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

عرق بهار نارنج معجون پرخاصیت

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۲ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

بهار نارنج یکی از مواد غذایی شناخته شده است که در درمان بسیاری از بیماری ها به کار می رود. عرق بهار نارنج نیز از بزرگ ترین عرقی جات برای سلامتی به شمار می آید. از جمله خواص عرق بهار نارنج می توان به رفع ناراحتی اعصاب اشاره کرد.

شکوفه های درخت نارنج, بهار نارنج نام دارد. محصولات بسیاری با استفاده از این شکوفه ها تهیه می شود. برخی عطرها, نوشیدنی های فصلی, عرقی جات و مربا و … برخی از این محصولات به شمار می روند. در این مطلب با فواید درمانی و موثرترین فواید عرق بهار نارنج آشنا می شویم.

خواص عرق بهار نارنج شگفت آور است!

خواص عرق بهار نارنج

عرق بهار نارنج اسانسی گرم, معطر و شفاف است که از فرآیند تقطیر شکوفه های تلخ بهار نارنج به دست می آید. از گذشته ها تا به امروز از گل های بهار نارنج در پخت و پز و تهیه بسیاری از محصولات آرایشی استفاده می شود. عرق بهار نارنج سرشار از ویتامین های B, C و D است. هر یک از این ویتامین ها برای سلامتی بدن ضروری می باشند. از این رو مصرف عرق بهار نارنج, موجب پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها می شود. مهمترین فواید بهار نارنج, بهبود عملکرد سیستم عصبی بدن است. تاثیرات مفید این عرق روی مغز و اعصاب باعث می شود بهار نارنج در درمان اضطراب و تسکین اعصاب موثر باشد.

در گذشته از عرق بهار نارنج به منظور تسکین سردردهای طولانی و مکرر استفاده می شد. امروزه بررسی ها نشان داده است مصرف بهار نارنج می تواند در درمان میگرن موثر باشد. جالب است بدانید عرق بهار نارنج خاصیت نشاط آور دارد و در نتیجه در پیشگیری از افسردگی موثر است. از آن جایی که عرق بهار نارنج خاصیت آرام بخشی دارد, موجب بهبود عملکرد قلب شده و در درمان تپش قلب نامنظم موثر است. همچنین بسیاری از بیماری های قلبی ناشی از فشار خون بالا ایجاد می شوند, عرق بهار نارنج با تنظیم فشار خون از این بیماری ها پیشگیری می کند. اما استفاده بیش از حد این عرق, فشار خون را بالا و ضربان قلب را افزایش می دهد.

خواص عرق بهار نارنج

وجود آنتی اکسیدان های مختلف در عرق بهار نارنج سبب شده, نوشیدنی های تهیه شده از عرق بهار نارنج در پیشگیری از بیماری های خطرناک مانند سرطان ها موثر باشد. این موضوع با توجه به خاصیت ضد التهابی و ضد آلرژی بهار نارنج پر رنگ تر می شود. در واقع عرق بهار نارنج با تقویت سیستم ایمنی بدن, به مقابله با بسیاری از بیماری ها کمک می کند. از دیگر مزیت های بهار نارنج برای زنان, کاهش شدت علایم یائسگی در آن ها می باشد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

خواص عرق بهار نارنج برای پوست

خواص عرق بهار نارنج

یکی از عرقیجات بسیار عالی برای پوست, عرق بهار نارنج است. این عرق به عنوان عنصری با ساختار ملایم در ساخت بسیاری از محصولات بهداشتی کودکان استفاده می شود. یکی از موثرترین فواید عرق بهار نارنج, درمان منافذ باز پوست صورت است. حمام کردن با عرق بهار نارنج موجب تسکین بدن شده و خاصیت آرامش بخشی دارد. به ویژه تاثیر شگفت آوری بر روی پوست می گذارد. استفاده عرق بهار نارنج بر روی پوست موجب نرمی و صافی آن می شود. همچنین از عرق بهار نارنج می توان به عنوان خوشبو کننده هوا استفاده نمود. بخور صورت با بهار نارنج موجب باز شدن و زیبایی چهره می شود.

بهار نارنج می تواند التهاب و قرمزی و سوزش پوست را تسکین دهد. در واقع استفاده از عرق بهار نارنج برای پوست های حساس و چرب بسیار مفید است. این عرق به تسکین ناراحتی های پوست کمک می کند و قرمزی ناشی از التهاب و سوزش پوست را کاهش می دهد. یکی از مهمترین خاصیت ها و فواید عرق بهار نارنج درمان موثر مشکلات پوستی است. بنابراین به افرادی که مستعد بیماری های پوستی هستند توصیه می شود به طور مرتب از این عرق استفاده نمایند.

از دیگر خواص عرق بهار نارنج برای پوست می توان به تسکین آفتاب سوختگی اشاره کرد. عرق بهار نارنج و برخی از عرقیجات دیگر, در طیف وسیعی از لوسیون ها و کرم های مخصوص پوست استفاده می شود. دلیل این مسئله توانایی این عرق ها در نرم و لطیف و زیبا کردن پوست می باشد. به علاوه عرق بهار نارنج می تواند سوزش پوست ناشی از آفتاب سوختگی را کاهش دهد. همچنین اثر معتدل آن در تسکین دهندگی سوختگی و کاهش قرمزی پوست کمک خواهد کرد.

خواص عرق بهار نارنج برای بارداری

خواص عرق بهار نارنج

از آن جایی که در دوران بارداری, زنان از نظر جسمی و روحی دچار تغییرات بسیاری می شوند, ممکن است بسیاری از زنان از این دوران خاطره خوبی نداشته باشند. به دلیل خاصیت های شگفت آور عرق بهار نارنج در رفع ناآرامی های جسمی و روحی, امروزه این عرق مورد توجه بسیاری از زنان باردار قرار گرفته است. اما استفاده بیش از حد از عرق بهار نارنج ممکن است سلامتی را به خطر بیندازد. به همین دلیل مصرف آن در طی بارداری و شیردهی باید با احتیاط صورت بگیرد. از آن جایی که زنان در طول بارداری مجاز به مصرف بسیاری از داروهای شیمیایی نمی باشند, استفاده محدود از عرق بهار نارنج در این دوران مشکلی ایجاد نمی کند.

تسکین ناراحتی های معده و شکم

فواید بهار نارنج برای بارداری

یکی از روش های موثر در تسکین ناراحتی معده، سوء هاضمه و رفع گاز شکم و نفخ معده در کودکان و بزرگسالان, استفاده از عرق بهار نارنج است. در واقع از گذشته ها تا به امروز یکی از بزرگ ترین فواید درمانی و خواص عرق بهار نارنج, درمان طبیعی ناراحتی های معده می باشد. این در حالی است که عرق بهار نارنج هیچ گونه عوارضی برای بدن ندارد. از آن جایی که یکی از خاصیت های عرق بهار نارنج, افزایش اشتها است, استفاده بیش از حد آن ممکن است سبب افزایش میل پرخوری در افراد شود. بنابراین به افراد توصیه می شود در حد محدود ولی منظم از این عرق مفید استفاده نمایند.

ارتقاء خواب با عرق بهار نارنج

از جمله فواید عرق بهار نارنج, خاصیت آرامش بخشی آن است. این خاصیت برای افرادی که از اختلالات خواب رنج می برند, بسیار مفید است. در واقع یکی از کاربردهای شگفت انگیز عرق بهار نارنج, درمان بی خوابی است. برای این منظور می توان فضای اتاق خواب را با استفاده عرق بهار نارنج معطر نمود.

فواید بهار نارنج برای پوست و مو

فواید عرق نارنج بسیار است و این عرق در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری های روحی و جسمی موثر است. بنابراین به افراد توصیه می شود از این عرق به طور محدود در برنامه غذایی خود استفاده نمایند.

سلامت مو

عرق بهار نارنج نقش مهمی را بر سلامت مو را ایفا می کند، به همین دلیل این عرق برای تهیه بسیاری از محصولات آرایشی مورد استفاده قرار گرفته می شود، این ماده علاوه بر داشتن بوی فوق العاده از مزایای زیادی برای موها بهره مند است و باعث تمیز شدن مو ها شده و در نتیجه به درخشان و تقویت ریشه مو کمک شگفت انگیزی می کند.

خواص عرق بهار نارنج بر سلامت مو

از بین بردن چین و چروک

به منظور کاهش چین و چروک و از بین بردن خطوط ریز استفاده از عرق بهار نارنج گزینه بسیار مناسبی است زیرا دارای مقادیر فراوانی ویتامین C است که از پیری زودرس جلوگیری می کند، به منظور رسیدن به نتیجه مطلوب می توانید به صورت مرتب از این ماده استفاده کنید.

درمان سنگ کلیه

استفاده از بهار نارنج برای آن دسته از افرادی که از سنگ کلیه رنج می برند بسیار مناسب است زیرا مصرف بهار نارنج با آب کرفس به دفع سنگ کلیه کمک زیادی می کند.

فواید شگفت انگیز عرق بهار نارنج

بهبود خلق و خو

همانطور که می دانید در روز های گرم تابستان معمولا رفتار بسیاری از افراد با افزایش دما تغییر می کند که به منظور پیشگیری از این تغییر رفتار بهترین کار این است که هر روز عصر نصف لیوان عرق بهار نارنج را با نصف لیوان آب خنک و یک قاشق سکنجبین شیرین کرده و بنوشید.

آرامش اعصاب

دمنوش بهار نارنج سبب کاهش اضطراب و ایجاد آرامش در فرد می شود و همچنین استفاده از این دمنوش به منظور رفع غم و افسردگی و همچنین بر طرف کردن قولنج های عصبی بسیار موثر است.

فواید دمنوش بهار نارنج

درمان یبوست

یبوست یکی از مشکلات گوارشی بسیار شایع در بین افراد می باشد که بسیاری از افراد از داشتن آن رنج می برند و با کمک آب بهار نارنج می توانید این مشکل را برطرف کنید فقط کافی است آب بهار نارنج را با عسل ترکیب کرده سپس میل کنید.

بررسی عوارض بهار نارنج

۱. مصرف بیش از حد عصاره نارنج باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب خواهد شد بنابراین آن دسته افرادی که از بیماری های قلبی رنج می برند باید از مصرف بیش از حد آن خودداری نمایند.

۲. بهار نارنج در دوران بارداری و یا شیردهی باید به احتیاط استفاده شود.

۳. استفاده بیش از حد از عرق بهار نارنج باعث بی خوابی می شود.

در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دیگر خواص عرق جات می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *