دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

گل کوکب را بیشتر بشناسیم + عکس

  • خانم تمدنی نژاد
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
  • ۰

در سراسر دنیا گل های متنوع بسیار زیادی وجود دارد یکی از گل ها که دارای تنوع بسیار زیادی می باشد گل کوکب است این گل زیبا دارای رنگ های متفاوت زیادی می باشد. در این مطلب با انواع گل کوکب آشنا شده و روش های پرورش، تکثیر و نگه داری این گیاه زیبا را مطالعه می نماییم.

در سراسر دنیا تنوع گل ها بسیار زیاد می باشد یکی از گل های بسیار زیبا با تنوع گونه ای فراوان گل کوکب می باشد. گل کوکب بسیار زیبا دارای تنوع گونه ای و رنگ های بسیار زیاد است. در این مطلب برای شما مطالبی جامع و کامل در مورد تکثیر و پرورش، نگه داری این گیاه و آفات و بیماری های آن جمع آوری نموده ایم و در پایان مجموعه عکس گل کوکب در گونه ها و رنگ های مختلف را با هم مشاهده می نماییم.

گل کوکب بیشتر در کشورهای مکزیک، آمریکای مرکزی و کلمبیا می روید. بلندی برخی از گونه های این گل به ده متر می رسد. این گل ها اغلب در اواخر فصل تابستان و اوایل فصل پاییز می رویند. از آنجا که این گل زیبا تحمل سرما را ندارد قبل از سردی هوا بهتر است آن را از خاک بیرون آورده و در جایی خشک از آن نگه داری نمایید تا بتوانید آن را دوباره در بهار بکارید. این گل زیبا علاوه بر تنوع گونه ها از تنوع رنگ زیاد نیز برخوردار است. همانطور که در عکس گل های زیبا کوکب مشاهده می کنید گل های این گیاه درشت می باشند.

انواع گل های کوکب

معرفی گل کوکب

گل های کوکب دارای تنوع و گوناگونی زیادی می باشند که به صورت تک شکوفه، دو شکوفه و چند شکوفه و رنگ های مختلف نارنجی، صورتی، گل بهی، زرد، قرمز، قرمز مایل به زرد و بنفش در طبیعت یافت می شود. گل های این گیاه درشت می باشند. در ادامه روش های تکثیر و نگه داری گل کوکب را با هم می خوانیم و عکس گل کوکب در انواع گوناگون را مشاهده می نماییم.

تنوع در گونه های گل کوکب

طبقه بندی گل کوکب

گل زیبای کوکب اغلب به دو دسته کلی و حدودا 14 دسته فرعی تقسیم می شود در این مطلب برای شما طبقه بندی کلی این گل ها را آورده ایم.

گل کوکب کم پر

  1. کم پر ساده: دارای چند گلبرگ شعاعی همپوش که در اطراف دیسک مرکزی قرار گرفته اند می باشد. این گل خیلی کوچک است.
  2. کم پر یقه دار: دو ردیف گلبرگ که در اطراف دیسک مرکزی قرار گرفته اند گلبرگ های بیرونی شعاعی و پهن و گلبرگ های داخلی کوچک می باشند.

گل کوکب پر پز

1.گل فوق العاده زیبای کوکب شبیه به گل نیلوفر آبی: دارای گلبرگ های شعاعی پهن و دارای ظاهری تخت می باشند. در اندازه های کوچک و متوسط وجود دارند.

  •  آرون گروپس

2.کوکب آنمونیک: دارای چند ردیف گلبرگ پهن و گروهی گلبرگ فشرده لوله ای شکل و متمرکز به سمت بالا می باشد.

3. گل کوکب زینتی: این گونه از گل زیبای کوکب نیز همانند دیگر انواع این گیاه دارای گلبرگ های شعاعی و پهن می باشند.

4. کوکب توپی: گلبرگ های این گل شعاعی و مارپیچ می باشند.

5.لانه زنبوری: گلبرگ های این گیاه کوچک، فشرده و شبیه لانه زنبور می باشند.

6. کوکب کاکتوسی: این گل زیبا نیز دارای گلبرگ های شعاعی و متمرکز د یک نقطه می باشد. گلبرگ ها باریک، بلند، دارای نوک تیز، پیچ خورده و بی نظم می باشند.

7. کوکب نیم کاکتوسی: گلبرگ های شعاعی و تمرکز در یک نقطه و پهن تر از کاکتوس می باشند.

انتشار کوکب

روش های متفاوتی برای تکثیر این گل زیبا وجود دارد. این گیاه از بذر پرورش می یابدحدودا 6 یا8 هفته قبل از سردی هوا و یخبندان بذر این گیاه را در منزل بکارید. بهتر است بذر این گیاه را در گلدان های جداگانه کاشته تا ریشه این گیاه فضای کافی برای رشد رشد داشته باشد. با استفاده از جداسازی ریشه لوله ای شکل گل کوکب ثابت وقتی می خواهیداز رنگ گل هایتان اطمینان پیدا کنید می توانید تکثیر را انجام دهید. پس از اینکه حفره ای 25سانتی متری حفر نمودید و مخلوطی از کود کمپوست را درون حفره ریختید ریشه ها را در عمق8 سانتی متری قرار دهید. با استفاده از قلمه زدن نیز می توان گل کوکب را تکثیر نمود.

گل کوکب

پرورش گل زیبای کوکب

پرورش این گیاه ساده و آسان می باشد برای این گل ها نور کامل خورشید،مواد معدنی، کمپوست، مالچ خاکی غنی و تقویت شده نیاز خواهیم داشت.در فصل رشد به طور منظم از تقویت کننده ای با نیتروژن کم باید استفاده نمود. خاک باید همواره مرطوب باشد. برای پرپشت شدن بیشتر گیاه و تقویت رشد عرضی نوک ساقه ها را بین انگشتان فشار دهید. اغلب ساقه های این گیاه سه جوانه دارند برای داشتن گل های بزرگتر دو جوانه را جدا نموده و جوانه وسطی را نگاه داشته تا بزرگ شود.

دشت کوکب های قرمز

آفات و بیماری گل های کوکب

اکثر حشرات از جمله حلزون، حشرات مکنده، عنکبوت قرمز و کنه به طور کلی عاشق این گل می باشند برای ازبین بردن حلزون ها آن ها را باید از گیاه جدا نموده و برای دیگر حشرات صابون های ضد حشرات و حشره کش ها مورد استفاده قرار می گیرند. اگر تشخیص دادید که گل زیبایتان بیمار است برای جلوگیری از پیشرفت آن از اسپری قارچ کش استفاده کنید.

خواص دارویی گل کوکب

از جوشانده این گیاه برای ضدعفونی نمودن زخم ها استفاده می شود و برای درمان ترک های لب و پاشنه پا 100 گرم از گل های این گیاه را برای یک ماه در بادام تلخ گذاشته، صاف نموده و روی ترک های لب و پا بمالید. این گیاه علاوه بر این کاربردها درمان کننده ورم معده، روده و کم اشتهایی می باشد.

مجموعه عکس گل کوکب و انواع گونه های آن

با روش های تکثیر، نگه داری، آفات و بیماری های این گل زیبا و گونه های متنوع موجود در طبیعت آن آشنا شدیم. در این بخش برای شما گالری تصاویر گل کوکب در انواع گوناگون گل کوکب را از زوایا و حالات مختلف جمع آوری کرده ایم.

گل کوکب نارنجی گل های کوکب صورتی دگرگونی در گل کوکب گل های کوکب قرمز انواع گل های کوکب

در عکس های گل کوکب زیبایی گل های کوکب به خوبی نمایان است.

باغ گل کوکب تک گل کوکب دشت گل کوکب گل کوکب تزیینی گل های کوکب تنوع رنگ در گل کوکب انواع گل کوکب گل کوکب قرمز مایل به زرد گل کوکب کاکتوسی گل کوکب سفید

تصویر گل کوکب سفید

گل کوکب صورتی گل کوکب بنفش گل کوکب زیبا گل کوکب قرمز

عکس گل سرخ کوکب

در این مطلب اطلاعاتی جامع و کامل در مورد پرورش، تکثیر و نگه داری گل کوکب مطالعه نمودیم و با انواع گل کوکب آشنا شدیم. عکس گل های زیبای کوکب در رنگ های متفاوت را نیز مشاهده نمودیم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و برای مشاهده عکس گل بیشتر کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *