دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه شیرینی برنجی خوشمزه در منزل

  • ندا خوشرو
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
  • ۰

شیرینی برنجی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پر طرفدار است که در ادامه این مطلب طرز تهیه شیرینی برنجی را با بهترین روش به شما عزیزان آموزش می دهیم لطقا تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز در این بخش از آشپزی  طریقه ساخت شیرینی برنجی خوشمزه را در اختیار شما دوستان عزیز و گرامی قرار داده ایم. شما می توانید این شیرینی را علاوه بر عید نوروز برای مهمانی ها و مجالس خود تهیه کنید.

شیرینی برنجی، شیرینی گردویی و شیرینی کشمشی از انواع شیرینی های پر طرفدار ایرانی هستند که در عید نوروز در بیشتر خانه های ایرانی برای پذیرایی از مهمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. در این بخش از شیرینی و کیک مواد لازم و  روش پخت شیرینی برنجی خانگی را مشاهده خواهید کرد.

شیرینی برنجی خوشمزه

مواد لازم برای ۱۰۰ عدد شیرینی برنجی

آرد برنج : ۴۰۰ گرم
پودر قند : ۲۵۰ گرم
آرد ذرت : ۱۰۰ گرم
تخم مرغ : ۲ عدد
روغن جامد : ۲۵۰ گرم
پودر هل : ۱ قاشق مربا خوری

طرز تهیه شیرینی برنجی

در مرحله اول ابتدا روغن و پودر قند را باهم مخلوط کنید و آن ها را به کمک هم زن آنقدر هم بزنید تا رنگ این مخلوط روشن شود.

مخلوط روغن و پودر قند

سپس تخم مرغ ها را به صورت جدا گانه به مخلوط پودر قند و روغن اضافه کند و بعد از اضافه کردن هر کدام از تخم مرغ مخلوط مواد شیرینی را به مدت ۱ دقیقه هم بزنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مخلوط مایه شیرینی برنجی

هم زدن تخم مرغ ها
در مرحله بعدی طبخ شیرینی برنجی، آرد برنج و آرد ذرت و پودر هل الک شده را به مایه شیرینی اضافه کنید و مواد مایه شیرینی را هم بزنید تا به صورت یکدست باهم مخلوط شوند و خمیر نرم و لطیفی از مایه شیرینی بدست آید.

اضافه کردن آرد و پودر هل به خمیر شیرینی برنجی

آماده کردن خمیر شیرینی برنجی

اگر خمیر شیرینی برنجی چسبناک بود مقدار کمی آرد برنج به خمیر اضافه کنید. و اگر خمیر شیرینی برنجی خشک بود می توانید مقداری گلاب یا هل به خمیر اضافه کنید. خمیر را یه مدت ۲۴ ساعت در درون یک کیسه تمیز قرار دهید و آن را در درون یخچال قرار دهید. بعد از مدت زمان ذکر شده از خمیر گلوله هایی را بردارید و در سینی فر با فاصله آن ها را بچینید.

خمیر های گلوله شده شیرینی برنجی

سپس مهر مخصوص شیرینی را در درون آرد برنج بزنید و بر روی خمیر مهر بزنید.

طرز تهیه شیرینی برنجی برای عید نوروز

اگر مهر شیرینی برنجی را در دسترس ندارید می توانید از وسایل استوانه ای شکل برای ایجاد نقش در روی شیرینی برنحی استفاده کنید.

طرز تهیه شیرینی برنجی

در مرحله آخر روی شیرینی ها مقداری تخم خرفه بپاشید سپس قالب فر را به مدت ۲۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید.

شیرینی برنجی در قالب فر شیرینی برنجی خوش طعم

بعد از خنک شدن شیرینی برنجی آن ها را در درون دیس شیرینی بچینید. می توانید این شیرینی های خوشمزه رابه عنوان عصرانه همراه با چای میل کنید. امیدواریم از طرز تهیه شیرینی برنجی نهایت لذت را برده باشید و لحظات خوب و خوشی را در کنار خانواده خود سپری کنید. برای مشاهده طبخ شیرینی های متنوع به بخش انواع شیرینی مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *