دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

درمان جوش زیر پوستی با هفت روش موثر و مفید

  • سمانه عقیقی
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

درمان جوش زیر پوستی با یافتن علت آن آسان تر است. پوست های چرب ، مصرف موادغذایی پرچرب و همینطور مصرف بعضی از مغزها ، کمبود ویتامین و استرس از علت های بوجود آمدن جوش زیرپوستی هستند.

به وجود آمدن جوش های زیر پوستی دارای منشا هستند که با یافتن علت آن می توان به درمان آن پرداخت. در درمان جوش زیر پوستی روش ها متفاوت هستند. جوش های زیر پستی که منشا عفونی دارند درمان آنها با آنتی بیوتیک ها موثر است که باید با تجویز پزشک همراه باشد.

روش های موثر در درمان جوش زیر پوستی

از آنجایی که جوش های زیر پوستی می توانند در یک نقطه از صورت تجمع کنند علاوه بر اینکه باعث درد و ناراحتی خواهند شد، باعث لطمه زدن به زیبایی فرد هم می شوند. در اینجا راه کارهایی برای درمان جوش زیر پوستی ارایه داده ایم که موثر ومفید خواهند بود.

درمان جوش زیر پوستی

1 –  پوست های چرب بیشتر مستعد در بوجود آمدن جوش زیر پوستی هستند. کسانی که پوستشان چرب است برای درمان باید به دنبال کم کردن و یا از بین بردن چربی پوست صورت خود باشند. برای این منظور می توان از صابون هایی که خاصیت اسیدی دارند و همینطور از پاک کننده های صورت استفاده کرد.

2 – بعضی مواقع استفاده از غذاها و مواد غذایی چرب باعث بروز جوش زیر پوستی می شوند. حتی بعضی افراد با خوردن مغزها مانند گردو و بادام و شکلات و شیرینی، دچار این جوش ها می شوند. بنابراین از مصرف غذاهای پرچرب جدا برای سلامت بدن خود، خودداری کنید و در صورت آلرژی به مغزها مصرف آن ها را کمتر کنید و دیگر مواد مغذی و مفید را جایگزین آن ها کنید.

3 – استرس نیز یکی دیگر از علت های این جوش ها می باشند. قرارگفتن در موقعیت های استرس زا و ایجاد استرس در فرد می تواند باعث تجمع جوش های زیر پوستی در یک جا از صورت شود. برای درمان جوش زیر پوستی بایستی استرس را از خود دور و آن را کنترل کنید.

4 – در صورتی که این جوش ها در شما ظاهر شدند، به هیچ وجه آن ها را دستکاری نکنید زیرا باعث التهاب آن ها می شود. دستکاری کردن و فشار این جوش ها باعث پخش شدن مایع درون کیسه های جوش در زیر پوست می شود و دیگر نقاط صورت را هم درگیر می کند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

5 – مصرف ویتامین ها موجب کاهش این جوش ها می شود و در بهبودی آن ها خیلی موثر است . ویتامین های B و C و مکمل های آن ها پوست را شاداب و در درمان جوش های زیر پوستی تاثیرگذار می باشند.

6 – استفاده از ماسک های طبیعی نیز اثر فوق العاده ای در درمان جوش های زیر پوستی دارند. ماسک ها تنوع زیادی دارند که در انتخاب آن ها باید دقت کنید.تجربه نشان داده ماسک خیار اثرگذاری سریعتر در درمان دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد ماسک رفع جوش زیر پوستی کلیک کنید.

7 – اگر پوست چرب دارید و یا جوش زیر پوستی در صورت خود دارید، از لوازم آرایشی فاقد چربی استفاده کنید و بعد از رسیدن به خانه حتما شروع به پاکسازی صورت خود کنید.

توجه کنید درست است که با استفاده از داروهایی مانند هیدروکورتیزون و داروهایی که شامل ترکیبات بنزول پروکساید و سالسیلات اسید هستند در درمان جوش زیر پوستی موثر هستند و باعث بهبودی آن ها می شوند اما این داروها باید توسط پزشک تجویز شوند و از استفاده خودسرانه آن ها برای درمان جوش جدا خودداری کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *