دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

طرز تهیه کیک خامه ای خانگی و خوش طعم

  • ندا خوشرو
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۹
  • ۲

کیک خامه ای یکی از انواع کیک هایی است که شما می توانید آن را برای جشن تولد خود و یا هر کدام از اعضای خانوادتان تهیه کنید. در ادامه مطلب طرز تهیه کیک خامه ای را به همراه طرز تهیه کیک اسفنجی در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

کیک خامه ای همانند نان خامه ای و رولت خامه ای طرفداران بسیار زیادی دارد و شما می توانید با فراگیری روش ساخت کیک خانگی انواع متنوع کیک خانگی های شکلاتی و … را تهیه کنید.

برای ساخت کیک خامه ای به یک کیک اسفنجی نیازمند هستید. در این مطلب روش تهیه کیک اسفنجی را به عنوان پایه کیک خامه ای به شما عزیزان آموزش می دهیم. به یاد داشته باشید استفاده از لوازم قنادی کمک زیادی به پخت و تزیین انواع کیک می کند.

تزیین زیبای کیک خامه ای

مواد لازم

شیر : ۱ لیوان
شکر : ۱ لیوان
آرد سفید : ۱ لیوان
تخم مرغ : ۳ عدد
وانیل : ۱/۴ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر : ۱ قاشق چای خوری
خامه فرم گرفته شده : به میزان لازم
روغن مایع : ۱ لیوان

طرز تهیه کیک خامه ای

ابتدا فر را روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کنید. تا به خوبی داغ شود سپس تخم مرغ و شکر و وانیل را در ظرفی مناسب به کمک همزن به خوبی هم بزنید مایه کیک بعد از هم زدن این مواد باید به شکل سفید و کشدار در آید.

مخلوط شکر و تخم مرغ

در مرحله بعدروغن را به مایه کیک اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه مواد را هم بزنید سپس آرد و بیکینگ پودر را به خوبی الک کنید و آرد و شیر را آرام آرام به مایه کیک خامه ای اضافه کنید و مایه کیک را به کمک لیسک قنادی هم بزنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

روش تهیه کیک خامه ای خوشمزه

اطراف قالب و ته قالب فر را به خوبی چرب کنید و آرد بپاشید و مایه کیک را در درون قالب فر بریزید سپس قالب فر را در طبقه وسط فر به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید.
بعد از اینکه کیک اسفنجی آماده شد آن را از وسط نصف کنید.

طرز تهیه کیک خامه ای خوش طعم

روی لایه زیری کیک خامه ای مقداری کمی شیر بریزید تا مرطوب شود. اگر می خواهید کیک خامه ای آناناسی و یا پرتقالی تهیه کنید می توانید به جای شیر در لایه زیری کیک خامه ای آب کمپوت آناناس و یا پرتقال بریزید. خامه را از قبل به کمک همزن به خوبی هم بزنید و سپس خامه زده شده را روی لایه زیرین کیک بمالید به طوری که سطح خامه مالیده شده بر روی کیک یکنواخت شود.

طرز تهیه کیک خامه ای خوش طعم

سپس میوه برش های میوه دلخواهتان را بر روی خامه قرار دهید می توانید به جای میوه از گردو نیز استفاده کنید و اگر می خواهید کیک پر خامه شود مجددا روی برش های میوه و یا گردو ها را خامه بریزید. اگر ترجیح می دهید کیک خامه ای ساده تهیه کنید می توانید خامه را به تنهایی در پخت این کیک استفاده کنید سپس لایه دوم کیک را بر روی لایه اول بگذارید و دوباره مرحله مرطوب سازی را به همان روشی که گفته شد تکرار کنید. می توانید تمام سطح کیک را خامه بمالید و سپس کیک را تزیین کنید.

روش تهیه کیک خامه ای به صورت مرحله به مرحله کیک خامه ای آماده شده برای تزیین مالیدن خامه برای تزیین کیک خامه ایتزیین زیبای کیک خامه ای

دستور تهیه کیک خامه ای شکلاتی

شکلات از جمله خوراکی های خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد، از این رو استفاده از آن در تهیه انواع کیک و دسر و بستنی پیشنهاد جذابی می باشد، در اینجا قصد داریم روش تهیه کیک خامه ای شکلاتی را در اختیارتان قرار دهیم، از این رو در ادامه همراه ما شوید.

روش تهیه کیک خامه ای

مواد لازم

  • تخم مرغ/ ۴ عدد
  • آرد/ ۳۱۰ گرم
  • بکینگ پودر/ ۲ قاشق مرباخوری
  • وانیل/ یک چهارم قاشق چای خوری
  • شکر/ ۲۰۰ گرم
  • شیر/ نصف پیمانه
  • پودر کاکائو/ ۴ قاشق غذاخوری
  • شربت/ یک سوم پیمانه
  • روغن مایع/ ۲۰۰ گرم
  • خامه قنادی/ ۳۰۰ گرم

آموزش کیک خامه ای خوشمزه

تخم مرغ ها  را در ظرفی جداگانه بشکنید و شکر و وانیل به آن اضافه کنید، سپس با دور تند همزن، آن را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم بزنید به طوری که حجم تخم مرغ ها دو برابر شود.

سپس شیر را اضافه کنید و کمی هم بزنید و بعد شربت را به این مخلوط اضافه کنید. در ظرف دیگری آرد، بکینگ پودر و پودر کاکائو را با یکدیگر مخلوط کرده و بعد از سه بار الک کردن به تدریج و در ۴ مرحله به مخلوط قبلی تخم مرغ، شیر و غیره اضافه کنید.

حال به وسیله لیسک همه مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا زمانی که مایه یکدستی بدست آید، در آخرین مرحله از طرز تهیه کیک خامه ای شکلاتی، روغن مایع را اضافه کنید.

اکنون یک قالب مدل گرد و یا قالب پاند را تهیه کنید و کف آن را چرب کنید، سپس مایه کیک را داخل قالب ریخته و سطح آن را صاف کنید و بعد آن را داخل فر گرم شده در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد و به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه قرار دهید، بعد از پخت کامل کیک می توانید آن را از فر خارج کرده و در دمای محیط بگذارید تا به طور کامل سرد شود.

کیک آماده شده را در دو لایه برش داده و از وسط برش بزنید، سپس خامه قنادی را حدود ۲۰ دقیقه با همزن بزنید و در صورت دلخواه یک قاشق پودر کاکائو داخل خامه بریزید تا طعم کاکائو بگیرد، حال بین لایه کیک خامه بمالید و لایه کیک برش زده را روی آن بگذارید، همچنین می توانید سطح رویی کیک را نیز با خامه فرم گرفته و ماسوره شکوفه تزئین کنید.

دستور تهیه کیک خامه ای شکلاتی

می توانید روی کیک را دوباره خامه بکشید و با کمک روش های تزیین کیک با خامه کیک را با انواع میوه ها و شکلات های رنگی و … تزیین کنید. برای آموزش پخت کیک های متفاوت و متنوع به بخش انواع کیک مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۲ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *