دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه سالاد کلم خوش طعم و متفاوت

  • ندا خوشرو
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

سالاد کلم یکی از سالاد های خوشمزه است که شما می توانید این سالاد را به عنوان دسر و پیش غذا برای مهمانی ها و مجالس خود تهیه کنید. در ادامه مطلب شما را با طرز تهیه سالاد کلم آشنا خواهیم کرد.

در طرز تهیه سالاد کلم می توانید از انواع سبزیجات معطر و روغن زیتون و سس مایونز و … هر نوع مواد دلخواهی استفاده کنید. از خیار شور و هویج نیز می توانید در روش تهیه سالاد کلم استفاده کنید.

اگر شما می خواهید برای مهمانی ها و مجالس خود بهترین نوع سالاد را با هر نوع مواد دلخواهی تهیه کنید بهتر است که سالاد کلم استفاده کنید. سالاد کلم همانند سالاد تن ماهی  طعم بی نظیری دارد.

سالاد کلم با طعمی بی نظیر

مواد لازم

فلفل دلمه ای رنگی : به میزان لازم
هویج : ۲ عدد
کلم برگ : ۱ عدد
سس مایونز : نصف پیمانه
روغن زیتون : ۳/۴ پیمانه
نمک و فلفل : به میزان لازم
سرکه سیب : نصف قاشق غذا خوری
آب لیمو ترش : ۳/۴ قاشق غذا خوری
سبزیجات معطر : ۵۰۰ گرم (جعفری, شوید,ترخون, ریحون, نعناع, مرزه)
ماست خامه ای : نصف پیمانه

طرز تهیه سالاد کلم سفید با سبزیجات معطر

ابتدا سبزیجات معطر را به خوبی پاک کنید سپس آن ها را با آب شستشو دهید و کلم برگ ها را نیز جدا کنید و آن ها را نیز بشویید سپس سبزیجات و برگ کلم ها را در درون صافی قرار دهید تا آب آن ها خارج شود. بعد از اینکه آب کلم ها گرفته شده با کمک چاقو آن ها را ریز خرد کنید و مقداری آب لیمو ترش و مقدار کمی نمک به کلم ها اضافه کنید.

خرد کردن کلم برای تهیه سالاد کلم سالاد کلم با طعمی بی نظیر کلم خرد شده

سپس هویج را خرد و یا رنده کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

هویج رنده شده

سبزیجات معطر را به خوبی خرد کنید و سپس آن ها را به کلم ها اضافه کنید.

طرز تهیه سالاد کلم با انواع سبزیجات معطر

فلفل دلمه ای را نیز در اندازه دلخواه خرد کنید و به بقیه مواد سالاد اضافه کنید.

سالاد کلم با فلفل دلمه ای

در مرحله آخر روش تهیه سالاد کلم ماست خامه ای را به همراه سرکه و سس مایونز و نمک و فلفل و روغن زیتون به مواد سالاد کلم اضافه کنید.

سالاد کلم

دستور تهیه سالاد کلم به روشی دیگر

سالاد کلم از جمله سالاد های خوشمزه و پرطرفدار می باشد که همانطور که از اسمش پیداست در تهیه این سالاد از کلم استفاده می شود، حال می تواند کلم سفید باشد، قلم قرمز و یا هر دو. مصرف این سالاد به دلیل خواص زیاد کلم، برای بدن بسیار مفید می باشد، روش تهیه سالاد کلم خیلی ساده است و به راحتی می توان آن را در عرض حدود نیم ساعت تهیه کرده و نوش جان کنید، از این رو برای یادگیری دستور تهیه سالاد کلم به روشی دیگر تا پایان همراه ما شوید.

دستور تهیه سالاد کلم

مواد لازم

  • کلم سفید/ نصف آن
  • هویج/ ۲ عدد
  • کشمش/ ۲ قاشق غذا خوری
  • گردو/ ۳ عدد
  • سس فرانسوی یا مایونز/ به مقدار لازم
  • آبلیمو تازه/ ۲ قاشق غذا خوری

روش تهیه سالاد کلم با کشمش

برای درست کردن این نوع سالاد کلم، در ابتدا کلم ها را خرد کرده و سپس بشویید به این صورت که کلم های خرد کرده را داخل آب بریزید و روی آنها را آب ریخته و بگذارید تا چند دقیقه بماند، سپس کلم های روی آب را جدا کرده و در آبکش بریزید و بگذارید تا آب آنها خارج شود، هویج ها را نیز بعد از شست و شو با رنده درشت خرد کنید.

اکنون که آب کلم ها به طور کامل کشیده شد، می توانید آن را با هویج های رنده شده ترکیب کنید، سپس کشمش ها را نیز به مدت چند دقیقه در آب بگذارید تا نرم شوند و بعد آن را به مخلوط کلم و هویج بیفزایید.

در مرحله آخر، گردو ها را خرد کنید و به مخلوط سالاد بیفزایید، سپس نوبت افزودن سس فرانسوی و آب لیموی تازه می باشد و بعد از اضافه کردن این مواد، مخلوط سالاد را به آرامی هم بزنید، سپس سالاد شما به این صورت آماده شده و می توانید برای سرو در ظرف دلخواه خود بریزید و نوش جان کنید.

روش تهیه سالاد کلم

در طرز تهیه سالاد کلم بهتر است که سبزیجات معطر را موقع سرو به سالاد اضافه کنید تا سالاد شما آب نیندازد. سالاد کلم را می توانید مانند سالاد شیرازی تزیین کنید. برای مشاهده آموزش سالاد های متنوع به بخش انواع سالاد مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *