دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نمای رومی با طراحی های جدید و کاربردی برای انواع ساختمان ها

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

امروزه نمای رومی یکی از مدرن ترین نماهای مورد استفاده به ویژه برای ساختمان های مدرن و شیک می باشد. نمای ساختمان رومی با استفاده از سنگ های طبیعی مختلف و سیمان سفید قابل اجرا است.

نما ساختمان رومی، یکی از جدیدترین نماها برای طراحی نماهای خارجی ساختمان ها است. اگرچه در اغلب موارد اجرای این نماها هزینه بر است, اما به دلیل زیبایی و تفاوت با دیگر نماها, نما رومی طرفداران بسیاری دارد. در این مطلب با طراحی های شیک و مدرن از این نما آشنا می شویم.

طراحی های مدرن و شیک با نمای ساختمان رومی

امروزه نماهای رومی از جمله نماهای خارجی پرطرفدار می باشند. دلیل گرایش افراد به این نما, اجرای پیچیده آن می باشد. همچنین استفاده از مصالح خاص و زیبا مانند انواع سنگ ها باعث شده است این نما متفاوت با سایر نماها و مناسب برای ساختمان های شیک و مدرن باشد. در اجرای این نماها از مصالح مختلفی استفاده می شود, برخی از این نماها تمام سنگ هستند و از سنگ هایی مانند مرمر, گرانیت و … در ساخت آن ها استفاده می شود. برخی دیگر از نماهای ساختمان رومی با استفاده از سیمان ساخته می شوند. از آن جایی که هزینه سیمان به نسبت سنگ های طبیعی کمتر است, نماهای رومی ساخته شده با سیمان هزینه کمتری نسبت به نماهای رومی ساخته از سنگ دارد. در ادامه با جدیدترین طراحی های شیک و مدرن از انواع نماهای خارجی رومی با دکوراسیون داخلی مدرن آشنا می شویم.

جدیدترین نمای ساختمان رومی با استفاده از سیمان

اجرای نما رومی با استفاده از سیمان, این سوال را در ذهن افراد ایجاد می کند که چرا با وجود استفاده از سیمان در سایر نماها, نماهای رومی زیبایی منحصر به فردی دارد؟ در واقع مسئله مهم در نما ساختمان رومی, اجرای پیچیده آن است و این مسئله است که این نما را از سایر نماها متمایز می کند. از ان جایی که هزینه ی نما رومی با سیمان کمتر از نمونه آن با سنگ می باشد, به افرادی که به این نما علاقه دارند, توصیه می شود از نما رومی با سیمان سفید استفاده کنند. تصاویر زیر ساختمان هایی با این نما را نشان می دهد. این نما غالبا برای ساخت نماهای خارجی ویلایی به کار برده می شود.

نمای ساختمان رومی

نمای ساختمان رومی

نمای ساختمان رومی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

نمای ساختمان رومی

نمای ساختمان رومی

نمای رومی شیک و مدرن

اجرای پیچیده نمای رومی

نمای رومی سنگی و شیک

نمای ساختمان رومی

سبک های رومی برای ساختمان ها

طراحی های شیک و مدرن از نماهای رومی سنگی

یکی از شیک ترین نماهای خارجی برای انواع نمای ساختمان مدرن اعم از ویلایی و آپارتمانی و … به خصوص برای ساختمان های لوکس, نمای رومی سنگی می باشد. با استفاده از سنگ های طبیعی مانند مرمر, گرانیت, ترواورتن این نما اجرا می شود به همین دلیل هزینه بالایی دارد. تصاویر زیر نمونه هایی از مدرن ترین نمای ساختمان رومی با استفاده از این سنگ ها را نشان می دهد.

نمای ساختمان رومی

طراحی نما رومی سیمانی

مزیت نمای خارجی رومی

نمای ساختمان رومی

انواع نماهای رومی مدرن

نمای ساختمان رومی

اجرای نمای رومی با مرمر

نمای خارجی رومی ساختمان ها

نمای خارجی با سیمان سفید

جدیدترین نمای خارجی آپارتمان ها

نمای ساختمان رومی

تصاویر دیگری از نماهای رومی ساختمان

نما رومی الهام گرفته از سبک کلاسیک روم و یونان است که در گذر زمان و نیز بعد از ورود به ایران با بهره گیری از المان های ایران باستان دچار تغییراتی نیز شده است، این نما ساختمانی که به نما کلاسیک نیز معروف است به دلیل وجود عناصر و المان های شاخص در طراحی و اجرای آن بسیار جلب توجه می کند، اگرچه به دلیل پیچیدگی و گران قیمت بودن مصالح این نوع نماها از جمله سنگهای طبیعی گرانیت، مرمر و تراورتن تصور افراد بر این است که این نوع نما مختص قشر مرفه جامعه و برای استفاده در ساختمان های لوکس می باشد اما امروزه از این نوع طرح ها در ساختمان ها و آپارتمان های بسیاری استفاده می شود.

جدیدترین نما رومی

نما ساختمان رومی، همانگونه که از اسمش نیز مشخص است برگرفته از معماری روم باستان می باشد؛ در قرن پنجم تا هشتم میلادی کشور روم به شدت تحت تاثیر معماری و هنر یونان بود و در طی این مدت نیز در این زمینه بیشرفت های زیادی کرد تا اینکه در قرن نهم و با قدرت گرفتن روم، معماری رومیان در اروپا گسترش یافت و بعد از آن سازه های اصلی بسیاری از کلیسا ها و قصر ها به سبک معماری روم طراحی و ساخته شد. به طور کلی انواع نماهای ساختمانی از نظر سبک و بدون در نظر گرفتن متریال شامل چهار دسته کلاسیک، معاصر، مدرن و مینیمال می باشند، در ادامه می توانید نمونه هایی از نماهای ساختمانی کلاسیک یا رومی را ملاحظه کنید.

تصاویری از نماهای رومی نماهای رومی شیک و مدرن

نما رومی شیک

نما رومی ساختمان

نمای رومی شیک

نما رومی ویلا

نما رومی خانه ویلایی

نمای رومی خانه ویلایی

نما رومی آپارتمان

نما رومی مدرن

نما رومی زیبا

نما رومی

نمای رومی لوکس

با توجه به مطالب بیان شده و تصاویر نمای رومی، که برای ساختمان های مختلف مشاهده کردید این نما یکی از بهترین گزینه های ممکن برای اجرای نمای خارجی ساختمان ها می باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *