دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

رشد سریع مو با روش های خانگی فوق العاده موثر

  • ندا خوشرو
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

مو های سالم و پرپشت یکی از آرزو های مهم هر انسانی است. اگر شما دچار ریزش مو و یا رویش کند موهای خود هستید بهتر است که راه های درمان شیمیایی مو را کنار بگذارید و از روش های خانگی و ماسک های طبیعی مو برای رشد سریع مو خود استفاده کنید.

داشتن موهای سالم و زیبا یکی از مهم ترین دارایی هر انسانی است اگر شما در اثر استرس و مشغله فکری و یا بی خوابی دچار ریزش موها شده اید هرگز نگران نباشید می توانید با روش های درمان خانگی ذکر شده در این مجموعه از سلامت مو، به رشد سریع مو های خود کمک کنید.

یکی از دغدغه های مردان ریزش موهای آن ها است موی بیشتر مردان با بالا رفتن سن ان ها شروع به ریزش می کند. اگر موهای شما نیز در حال ریختن است می توانید قبل از طاس شدنتان به کمک روش ها و ماسک موهای طبیعی رشد سریع موهای ریخته شده خود را امکان پذیر کنید. جلو گیری از سفید شدن موها با استفاده از روش های طبیعی و خانگی نیز امکان پذیر است.

رشد سریع مو با روش های خانگی و طبیعی

انواع روش های خانگی برای رشد سریع مو

روش های خانگی برای رشد سریع موها در مدت زمان طولانی تر نسبت به روش های شیمیایی تاثیر خود را می گذارند و همواره استفاده از روش های خانگی برای رشد بهتر موها ضرری برای موهای شما ندارد ولی برخی از روش های شیمیایی آسیب هایی را به موهای شما وارد می کنند. ماسک ضد ریزش مو طبیعی زیادی نیز برای جلوگیری از ریزش مو های شما وجود دارند. در ادامه مطلب چند روش خانگی موثر برای رشد سریع موها را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

انواع ماسک مو های طبیعی برای رشد سریع مو

افزایش رشد مو با حنا و روغن خردل

استفاده مداوم از حنا باعث می شود تا مو های سالمی داشته باشید و حنا ریشه مو ها را به خوبی تقویت می کند. برگ حنا را باید برای استفاده بسوزانید. ابتدا مقداری روغن خردل را در ظرف آلمینیومی قرار دهید تا به دمای جوش برسد و سپس برگ های حنا را در روغن خردل قرار دهید زمانی که برگ های حنا شروع به سوختن کردند ظرف را از روی حرارت بردارید و برگ های حنا را در درون صافی فلزی بریزید و آن ها را از درون صافی رد کنید. می توانید مخلوط برگ حنا و روغن خردل را هر روز به پوست سر و موهای خود بزنید. برگ حنا در تقویت و رشد مو ها بسیار مفید است و موهای شما را براق می کند.

روغن خردل و برگ حنا برای تقویت مو ها و رشد سریع مو ها

رشد سریع موها با عطر سنبل

عطر سنبل رشد مو ها را افزایش می دهد می توانید پوست سر خود را سه بار در هفته با عطر سنبل ماساژ دهید این دوش تاثیر بسیار خوبی را برای رشد سریع موها بر روی موهای شما می گذارد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

آب پیاز با تاثیر فوق العاده برای رشد سریع تر موها

با مصرف متوالی آب پیاز می توانید تاثیر فوق العاده آن را بر روی مو های خود ببینید و آب پیاز باعث باعث تقویت مو های شما می شود.

استفاده از آب پیاز برای افزایش رشد مو ها

طرز استفاده آب پیاز بر روی مو

ابتدا پیاز را برش دهید و آن را رنده کنید سپس با کمک پارچه تمیزی آب پیاز را بگیرید. آب پیاز را ۲ بار در هفته به مدت ۲ یا ۳ ساعت به ریشه های مو خود بزنید.
هم چنین می توانید نصف پیاز را با ۳ حبه سیر و ۲ عدد چوب دارچین در ظرفی مناسبی با مقداری آب بجوشانید و این محلول را به مدت ۴ روز متوالی به صورت منظم برای مو های خود استفاده کنید. می توانید باقی مانده محلول را در ظروف شیشه ای درب دار نگهداری کنید.

افزایش رشد مو ها با سرکه سیب

سرکه سیب PH طبیعی پوست سر را باز می گرداند و فولیکول های مو را به خوبی تحریک می کند از این رو برای رشد سریع موها بسیار مناسب است.

سرکه سیب برای بگرداندن ph طبیعی مو ها

طرز استفاده سرکه سیب برای رشد مو ها

به میزان مساوی مقداری سرکه سیب و آب را در ظرفی مناسب بریزید و بعد از شستن مو هایتان با شامپو موهای خود را با این محلول آبکشی نمایید.

شستشوی مو ها با مخلوط رکه سیب و اب برا افزایش رشد سریع مو

رویش مو های ریخته شده با ماسک موی سفیده تخم مرغ

ماسک مو سفیده تخم مرغ باعث می شود تا ضخامت مو های شما بازگردد و به رشد مو تسریع می بخشد.
ابتدا سفیده های تخم مرغ را در یک کاسه به خوبی هم بزنید سپس سفیده تخم مرغ را در دمای اتاق به مدت یک ساعت قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده سفیده تخم مرغ بر روی مو ها و پوست سر خشک خود بمالید و ۲۰ دقیقه مکث کنید سپس مو های خود را با آب ولرم و شامپوی پاک کننده شستشو دهید و اگر جنس مو های شما خشک است از یک نرم کننده مو در پایان کار استفاده کنید. می توانید سفیده تخم مرغ را با مقداری عسل و زیتون مخلوط کنید و مخلوط این مواد را بر روی مو های خود بزنید. بهتر است که در ماه یکبار از ماسک موی تخم مرغ استفاده کنید.

ماسک موی سفیده تخم مرغ برای رشد سریع مو

ماسک مو روغن زیتون و شیر نارگیل برای رشد سریع موها

این ماسک مو که با روغن زیتون و آب گرم و شیر نارگیل تهیه می شود ماسک مو تقویت کننده برای مو های شما است و به رشد مو های شما سرعت می بخشد.

The rapid growth of hair (9)

مواد لازم برای طرز تهیه ماسک مو

شیر نارگیل : ۱ فنجان
روغن زیتون : ۶ قاشق غذا خوری

طرز تهیه ماسک مو

ابتدا شیر نارگیل و روغن زیتون را در ظرفی مناسب با یکدیگر مخلوط کنید سپس مخلوط این مواد را از ریشه مو تا انتهای نوک مو به مو های خود بزنید و پوست سر و موهای خود را به خوبی ماساژ دهید.

ماسک روغن زیتون و شیر نارگیل بریا رشد سریع مو

سپس مو هایتان را با کمک یک نایلون و یا کلاه به مدت ۱۵ دقیقه بپوشانید و بعد از مدت زمان ذکر شده مو های خود را با اب ولرم شستشو دهید.

پوشاندن مو ها سر با کلاه نایلونی

رشد موها با روغن کرچک

استفاده از روغن کرچک به دلیل داشتن اسید های چرب امگا ۹ و امگا E برای افزایش رشد مو گزینه بسیار مناسبی است همچنین به درمان عفونت پوست سر نیز کمک شگفت انگیزی می کند، فقط کافی است کمی از این روغن را گرم کرده سپس بر روی پوست سر و موهایتان ماساژ داده و بعد از زمان سی و پنج تا چهل دقیقه با آب و شامپو موهایتان را بشویید و یا می توانید به منظور تاثیر گذاری بهتر و سریع تر چند قطره اسانس رزماری را با روغن کرچک مخلوط نمایید.

روش های طبیعی برای تقویت و رشد موها

افزایش رشد مو با روغن نارگیل

شیر نارگیل و روغن نارگیل دارای ویتامین های E، B و C و همچنین سرشار از آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم و دیگر مواد مغذی است که سبب رشد مو ها و پیشگیری از ریزش آن ها می شود می توانید با شیر نارگیل پوست سرتان را ماساژ داده و بعد از زمان نیم ساعت با آب گرم موهایتان را بشویید و یا می توانید یک چهارم فنجان شیر نارگیل، روغن نارگیل و ژل آلوئه ورا را با هم ترکیب کرده سپس بر روی موهایتان بمالید تا شاهد رشد موهایتان شوید.

رشد فوری مو با روغن سیاه دانه

از دیگر روش های طبیعی جهت تقویت و رشد موها استفاده از روغن سیاه دانه می باشد بنابراین کمی از این روغن را بر روی پوست سر و موهایتان ماساژ داده و بعد از زمان نیم ساعت با آب و شامپو بشویید و یا می توانید یک قاشق غذا خوری روغن سیاه دانه و یک قاشق غذا خوری روغن زیتون را با هم ترکیب کرده سپس بر روی پوست سر و موهایتان ماساژ دهید و بعد از زمان نیم ساعت با آب و شامپو موهایتان را بشویید.

ترکیب جادویی برای رشد موها

رشد سریع موها با دارچین

به منظور جلوگیری از ریزش مو و رشد آن استفاده از دارچین بسیار مفید و موثر می باشد، نصف فنجان روغن زیتون گرم شده را با یک قاشق چای خوری دارچین و یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کرده سپس بر روی موهایتان بمالید و بعد از زمان پانزده دقیقه با آب و شامپو آن را بشویید، جهت رسیدن به بهترین نتیجه از این روش هفته ای یک بار استفاده کنید.

تقویت و افزایش رشد مو با آب سیب زمینی

سیب زمینی دارای ویتامین C، ویتامین B، نیاسین، آهن و روی می باشد که باعث تقویت فولیکول های مو و افزایش رشد موها خواهد شد، آب یک عدد سیب زمینی را گرفته و بر روی موهایتان به مدت پنج تا ده دقیقه ماساژ دهید و بعد از زمان پانزده دقیقه با آب ولرم بشویید و یا می توانید آب سیب زمینی، عسل و زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کرده و بر روی پوست سر ماساژ دهید، اجازه دهید به مدت سی دقیقه بماند و در نهایت با آب سرد بشویید، به منظور رسیدن به نتیجه دلخواه هفته ای یک بار از این روش استفاده کنید.

رشد سریع مو با روش های طبیعی

علاوه بر روش های خانگی می توانید با یک رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی مناسب و استراحت کافی موهای خود را به خوبی تقویت کنید. نوشیدن کافی آب و قرار دادن انواع ویتامین ها و مواد معدنی در برنامه غذایی به رشد سریع موها کمک می کند، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه سلامت مو می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *