دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه فینگر فود برای تهیه ۷ نوع فینگر فود متفاوت

  • ندا خوشرو
  • ۸ دی ۱۴۰۱
  • ۰

فینگر فود ها از انواع پیش غذا های سرپایی و فوری هستند که شما می توانید آن ها را برای مجالس و جشن های تولد تهیه کنید همچنین این نوع پیش غذا ها با هر ذائقه ای سازگار هستند. در ادامه این مطلب طرز تهیه فینگر فود با روش های مختلف را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

فینگر فود ها به غذا های لقمه ای و غذا های انگشتی و سرپایی و … معروف هستند. طرز تهیه فینگر فود ها در منزل به راحتی امکان پذیر است کافیست شما کمی صبر و حوصله و خلاقیت به خرج بدهید.

طرز تهیه فینگر فود در انوع مختلف

هزاران نوع پیش غذای انگشتی و یا همان فینگر فود وجود دارد که شما می توانید آن ها را با مواد غذایی مختلف بپزید در ادامه این مطلب ۷ نوع مختلف ساخت فینگر فود را به صورت مرحله به مرحله مشاهده خواهید کرد.

روش تهیه انواع فینگر فود

۱. کباب تند آسیابی

این نوع غذا یکی از پیش غذا های فینگر فودی است که بسیار مقوی می باشد و شما می توانید آن را با مواد لازم ذکر شده در ادامه مطلب در مدت زمان ۲۰ دقیقه آماده کنید. توجه داشته باشید که پیاز چه موجود در این غذا را باید به ۲۴ قسمت مساوی خرد کنید.

مواد لازم بری ۱۲ نفر

شکر قهوه ای : ۱ قاشق غذا خوری
آب لیمو تازه : ۲ قاشق غذاخوری
سس سویا : ۱ قشاق غذا خوری
گوشت : ۱۲ قطعه مساوی
روغن زیتون : ۲ قاشق غذا خوری
پیاز چه : ۳ عدد
سرکه : به میزان لازم
ادویه کاری : به میزان لازم
آب نمک : به میزان لازم

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

طرز تهیه کباب تند آسیابی

ابتدا برای طرز تهیه این نوع کباب آب لیمو و روغن زیتون و سس سویا و شکر را در ظرفی مناسب با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید سپس قطعات گوشت را به مخلوط این مواد اضافه کنید. به مدت ۲۰ دقیقه گوشت ترکیب شده با مواد را در گوشه ای قرار دهید تا مواد به خوبی جذب گوشت شوند می توانید از شب قبل نیز گوشت را در این مواد بخوابانید.
در مرحله بعدی طرز تهیه کباب تند آسیابی تابه را بر روی شعله گاز قرار دهید تا به خوبی داغ شود سپس روغن زیتون را در درون تابه بریزید و به گوشت ادویه کاری و آب نمک و سرکه بیافزایید و قطعه های گوشت را در درون تابه قرار دهید سپس هر قطعه گوشت را به دود ۲ عدد پیاز چه بپیچید به طوری که دو طرف پیاز چه ها از داخل گوشت بیرون بزند سپس سیخ های چوبی و یا فلزی را در درون گوشت فرو کنید.
گوشت ها را در درون قابلمه ای قرار دهید و درب قابلمه را ببندید تا دو طرف گوشت ها پخته شوند حدود ۱۰ دقیقه زمان لازم است تا قطعه های گوشت به خوبی پخته شوند. بعد از اینکه گوشت ها به خوبی پخته شدند آن ها را با همان سیخ فلزی و یا چوبی در داخل ظرفی مناسبی قرار دهید و می توانید آن ها را به زیبایی با برگ پیاز چه تزیین کنید سپس آب نمک و سرکه جوشانده شده را بر روی گوشت ها بریزید توجه داشته باشد که باید آب نمک و سرکه را به مدت دو دقیقه در درون ظرف مناسبی بجوشانید.

کباب تند آسیابی

۲. دلمه قارچ

این نوع پیش غذا بسیار خوشمزه و مقوی است و شما می توانید دلمه قارچ را به عنوان غذای اصلی برای شام نیز میل کنید توجه داشته باشید که می توانید قارچ را با هر نوع مواد دلخواه پر کنید. طرز تهیه دلمه قارچ همانند طرز تهیه قارچ شکم پر است.

روش تهیه دلمه قارچ به عنوان پیش غذا فینگر فودی

طرز تهیه دلمه قرچ

برای طرز تهیه دلمه قارچ ابتدا درون قارچ ها را به خوبی خالی کنید سپس با هر نوع مواد دلخواهی که دوست دارید درون قارچ ها را پر کنید.

روش تهیه دلمه قارچ

می توانید از موادی که در درون ماکارونی استفاده می کنید برای دلمه قارچ نیز استفاده کنید ولی توجه داشته باشید که این مواد بایستی برای طرز تهیه فینگر فود دلمه قارچ خشک تر باشند. بعد از اینکه درون قارچ ها را پر کردید آن ها را در دون قالب فر قرار دهید و روی هر کدام از دلمه های قارچ یک برش پنیر پیتزا قرار دهید  و روی برش های پنیر پیتزا می توانید فلفل دلمه ای و …بگذارید. سپس قارچ ها را به مدت ۱۰ دقیقه در درون فر بگذارید.

دستور طرز تهیه 5 نوع فینگر فود

۳. طرز تهیه رولت گوشت و پنیر و قارچ

برای طرز تهیه این فینگر فود خوشمزه ابتدا چند لایه نان یوفکا را بر روی هم قرار دهید توجه داشته باشید که روی همه لایه های نان را باید شیر و روغن بمالید سپس روی نان یوفکا گوشت و قارچ و پنیر گودا بریزید و نان ها را به خوبی رول کنید.

رولت گوشت و قارچ و پنیر

بعد از اینکه رولت ها آماده شدند روی آن ها شیر و روغن بریزید و رولت ها را در درون قالب فر قرار دهید قالب فر در درون فر بگذارید تا رولت ها طلایی شوند. می توانید رولت گوشت و قارچ را بعد از آماده شدن به شکل های دلخواه برش بزنید.

طرز تهیه رولت گوشت و قارچ

۴. لقمه پنیر و سوسیس

ابتدا نان های تست را به اشکال دلخواه خود برش بزنید سپس برش های نان تست را در درون قالب فر قرار دهید و به مدت چند دقیقه قالب فر درون فر بگذارید تا نان ها کمی برشته شوند. در مرحله بعدی طرز تهیه فینگر فود پنیر و سوسیس روی نان های برشته شده را کره بمالید سپس مقداری سس کچاب بر روی برش های نان بریزید و در مرحله آخر برش های سوسیس سرخ شده را بر روی نان ها قرار دهید و قالب فر را به مدت ۵ دقیقه در درون فر با گریل روشن قرار دهید.

طرز تهیه فینگر فود سوسیس و پنیر کاناپه سوسیس و پنیرروش تهیه 5 نوع فینگر فود خوشمزه

۵. بروسکت گوجه فرنگی

بروسکت گوجه فرنگی یک نوع پیش غذای انگشتی است که شما می توانید این نوع پیش غذا را در مدت ۳۵ دقیقه آماده کنید.

5 نوع فینگر فود با آسان ترین روش تهیه

مواد لازم برای ۱۲ نفر

نان باگت و یا نان تست : ۱۲ برش
گوجه فرنگی ریز : ۲۴ عدد
فلفل سیاه : به میزان لازم
برگ ریحان تاره : به میزان لازم
پنیر پارمسان :به میزان لازم
پستو : دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه بروسکت گوجه فرنگی

در مرحله اول طرز تهیه این نوع فینگر فود گوجه ها را در درون تابه قرار دهید و روی آن ها را نمک و فلفل بریزید و اجازه دهید تا به مدت ۲۰ دقیقه گوجه ها پخته و شل شوند.
سپس روی برش های نان روغن زیتون بمالید و مقداری سس روی هر کدام از برش های نان قرار دهید و پنیر خرد شده را نیز بر روی برش های نان قرار دهید سپس گوجه های پخته شده را در کنار سس و پنیر خرد شده بر روی نان قرار دهید. می توانید روی بروسکت گوجه فرنگی در صورت تمایل یک برگ ریحان قرار دهید و مقداری فلفل سایه روی آن ها بپاشید.

بروسکت گوجه فرنگی

۶. دستور تهیه ته چین مرغ به صورت فینگر فودی

ته چین از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی است که شما می توانید آن را به صورت تک نفره یا انگشتی تهیه نمایید و پذیرایی باشکوهی را از مهمان هایتان داشته باشید.

طرز تهیه ته چین مرغ انگشتی

مواد لازم

  • برنج : ۳ پیمانه
  • سینه مرغ : ۲ عدد
  • ماست خامه ای : ۲ پیمانه
  • زعفران دمکرده و غلیظ : ۱.۵ پیمانه
  • کره : ۴ قاشق غذاخوری
  • زرشک : به میزان لازم
  • فلفل و نمک : به میزان لازم
  • دارچین : به میزان لازم

طرز تهیه ته چین مرغ یک نفره

برای پخت ته چین مرغ ابتدا سینه مرغ را خرد نمایید سپس سینه مرغ را به همراه مقداری آب و زردچوبه و پیاز و فلفل و نمک درون قابلمه ای مناسب بریزید و اجازه دهید تا سینه مرغ به خوبی پخته شود سپس سینه مرغ پخته شده را ریش ریش نمایید.

سینه مرغ ریش ریش شده

درون قابلمه ای مناسب آب را به همراه مقداری نمک بریزید سپس قابلمه را روی شعله گاز قرار دهید تا آب بجوشد. برنج خیس خورده را درون آب در حال جوش بریزید و بعد از اینکه برنج مقداری نرم شد آن را درون آبکش مناسبی بریزید.

زرده و سفیده تخم مرغ را جدا نمایید سپس زرده های تخم مرغ را درون کاسه ای مناسب ریخته و زرده ها را هم بزنید تا یکدست گردند سپس ماست و کره و زعفران و ادویه ها را به زرده زده شده بیفزایید.

هم زدن تخم مرغ و ماست

برنج آبکش شده را به مخلوط ماست و زرده بیفزایید.

مخلوط برنج و زرده تخم مرغ

در این مرحله از طرز تهیه ته چین فینگر فود کف قالب های مخصوص مافین را به کمک مقداری روغن چرب نمایید و در کف قالب ها مقداری برنج زعفرانی بریزید سپس مرغ ریش ریش شده را روی مخلوط برنج زعفرانی بریزید و دوباره روی مرغ های ریش ریش شده را به کمک برنج زعفرانی بپوشانید.

تزیین فینگر فود

قالب ها را درون فر با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد به مدت ۳۰ تا ۵۰ دقیقه قرار دهید تا ته چین مرغ پخته شود سپس ته چین را بعد از مدت زمان ذکر شده از درون فر بیرون آورید و بعد از اینکه ته چین ها مقداری خنک شدند آن ها را درون ظرفی مناسب برای سرو برگردانید و ته چین را به کمک زرشک و … تزیین نمایید.

ته چین مرغ فینگر فودی

۷. دلمه برگ مو

این غذا از پرطرفدارترین و لذیذترین فینگر فود ها به ویژه در فصل بهار که برگ های انگور جوان و تازه هستند، می باشد. برای یادگیری طرز تهیه برگ مو خوشمزه در ادامه همراه شوید.

مواد لازم

  • پیاز/ یک عدد
  • برنج/ ۲ لیوان
  • لپه/ ۱۰۰ گرم
  • سبزی دلمه/ ۲۰۰ گرم
  • سرکه/ ۴ قاشق غذا خوری
  • گوشت چرخ کرده/ ۲۰۰ گرم
  • برگ مو/ به میزان لازم
  • روغن مایع/ به مقدار لازم
  • نمک، زردچوبه و فلفل سیاه/ به میزان لازم

دستور پخت فینگر فود

روش تهیه دلمه برگ مو

در ابتدا لپه ها را به مدت حداقل ۲ ساعت در آب بخیسانید و بعد آب آن را خالی کرده و به همراه نمک و آب روی حرارت قرار دهید تا بپزد.

در همین حین، برنج را نیز به همراه مقدار لازم نمک در آب بجوشانید تا بپزد، زمانی که برنج کمی نرم شد (مغز آن کمی سفت است) باید آن را آبکش کنید.

در این مرحله پیاز های نگینی خرد شده را در کمی روغن تفت دهید و بعد زردچوبه و فلفل را بیفزایید و کمی دیگر تفت دهید.

سپس گوشت را به آن بیفزایید و زمانی که تغییر رنگ دادند، آن را از روی حرارت بردارید. سبزی دلمه را نیز بعد از شستن و ساطوری کردن به گوشت اضافه کنید و بعد لپه پخته شده و برنج آبکش شده را بیفزایید.

برگ های مو را به مدت ۳ دقیقه به آب در حال جوش اضافه کنید تا نرم شوند و بعد از آبکش کردن از مواد دلمه آماده شده در داخل برگ ها قرار دهید به این صورت که مواد را وسط یک یا دو برگ قرار دهید و لپه های آن را روی مواد برگردانید و به حالت بقچه پیچ درست کنید.

در مرحله آخر همه دلمه ها را داخل قابلمه ای نسبتا بزرگ و مناسب که کف آن را کمی چرب کرده اید, بچینید و روغن مایع را روی آن بریزید، (دلمه ها را روی هم قرار دهید تا باز نشوند)، اکنون دو لیوان آب به همراه مقداری سرکه و روغن مایع روی آن بریزید، سپس حرارت زیر آن را زیاد کنید تا آب بجوشد و بعد حرارت را کم کنید تا دلمه ها مغز پخت شده و به خوبی بپزند تا وقتی تمام آب بخار نشده نباید زیر آن را خاموش کنید.

آموزش  تهیه فینگر فود

در این مطلب با آموزش طرز تهیه فینگر فود با ۷ روش مختلف در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی بودیم که امیدواریم از پخت این غذاهای مجلسی و تک نفره نهایت لذت را ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *