دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بزرگترین مار دنیا را بشناسید! + تصاویر

  • یلدا محمدی
  • ۲۶ دی ۱۳۹۴
  • ۰

تصاویر و عکس های بزرگترین مار دنیا به همراه اطلاعاتی در رابطه با خصوصیات و ویژگی های بزرگترین مار در طول تاریخ که مطمئنا ملاحظه این تصاویر و اطلاعات برای شما نیز جالب و جذاب خواهد بود و همچنین تصاویری از کوچکترین مار در دنیا که در ادامه ملاحظه می فرمایید.

مار یکی از خزندگان گوشتخوار بدون پا است که تقریبا همه ما با ویژگی های ظاهری این خزنده آشنا هستیم اما مطمئنا مشاهده عکس های بزرگترین مار دنیا برای شما نیز جذاب و جالب است و ترجیح می دهید با این خزنده غول پیکر آشنا شوید. بر همین اساس در این مقاله ضمن معرفی بزرگترین مار و بیان خصوصیات و ویژگی هایش، عکس ها و تصاویر این جانور را نیز ارائه می دهیم. در ادامه با این مطالب و تصاویر جذاب و خواندنی همراه ما باشید.

عکس ها و ویژگی های بزرگترین  مار دنیا :

بزرگترین مار دنیا تیتانوبوآ بوده است که طول آن به سیزده متر و وزنش حدود 1135 کیلوگرم می رسیده اما این گونه اکنون منقرض شده است، حدود پنجاه یا شصت میلیون سال پیش و بعد از انقراض دایناسورها پادشاهان جنگل های کلمبیا بوده اند، بعد از آن لقب بزرگترین مار را می توان به پایتون‌ها یا همان پیتون داد که این مار در استرالیا، آسیا و آفریقا یافت می شود و با طول حدود هفت متر بلندترین گونه موجود مار در حال حاضر است. این مارها اغلب از بزکوهی، آهو و دیگر حیوانات موجود در منطقه زندگی خود تغذیه می کنند و تقریبا می توان گفت ضرری برای انسان ها ندارند مگر در موارد نادری که گزارش شده است. پینتون ها خود دارای 26 گونه اند که ابعاد آنها در گونه های مختلف متفاوت است. در ادامه تصاویر چند گونه از پیتون ها را  مشاهده می فرمایید که این عکس ها به آشنایی بیشتر شما با این خزنده کمک می کند و با گونه های متنوع و بزرگ این مار آشنا می شوید.

مار پینتونمار بزرگ پینتونبزرگترین ماربزرگترین مار پینتونبزرگترین ماربزرگترین مار دنیابزرگترین مار جهانعظیم ترین مار دنیاعکس بزرگترین مار جهان

بزرگترین مار دنیا در گینس :

این گونه از مار پینتون که مدوزا نام دارد بزرگترین مار محسوب می گردد که نامش در کتاب گینس نیز ثبت شده است، مدوزا هفت متر و شصت و هفت سانتیمتر طول دارد و وزن آن به حدود 158 کیلوگرم می رسد که این ابعاد بزرگ باعث ثبت اسمش در تاریخ 12 اکتبر 2012 در گینس شده است.

بزرگترین مار دنیاعکس بزرگترین مار جهانمار خیلی بزرگبزرگترین مار

بزرگترین مارهای سراسر دنیا :

در این بخش از شما دعوت می کنیم با دیگر مارها از گونه های مختلف آشنا شوید که هر یک در منطقه خود به بزرگترین مار دنیا معروف می باشند و آشنایی با آنها می تواند بسیار جالب و شگفت انگیز باشد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

عظیم الجثه ترین مار دنیا

تصویر بالا مربوط به مار بزرگ پینتون مشبک است که در برخی مناطق طول آن تا ده متر نیز گزارش شده است و می توان آن را بزرگترین مار در سراسر دنیا نامید.

بزرگترین مار

مار آناکودا سبز را می توان ترسناک ترین و وحشتناک ترین مار نیز نامید که از لحاظ اندازه و ابعاد دومین مار در دنیا نامیده می شود.

عکس مار بزرگ

تصویر بالا مربوط به مار پینتون هندی است که در رتبه سوم از لحاظ اندازه قرار دارد و جزء بزرگترین مارهای جهان محسوب می گردند.

مار خیلی بزرگ

مار پینتون الماسی یکی دیگر از گونه های مار پینتون است که دارای طولی حدود شش متر می باشد و از لحاظ بزرگی در رتبه چهارم قرار دارد.

مار پینتون بزرگ

پنجمین رتبه را می توان به مار شاه کبری داد که حدود 5 متر طول دارد.

مار خیلی بزرگمار بوآ نیز با طولی حدود چهار متر جزء دسته مارهای بزرگ در سراسر دنیا به حساب می آیند.

عکس های بزرگترین مار در دنیا

تصویر بالا مربوط به مار بوش مستر است که حدود سه متر و نیم طول دارد.

عکس مار

عکس بالا مربوط به مار نیلی است که طول آن حدود 2/4 متر است و در این رتبه بندی، عنوان هشتمین مار بزرگ دنیا را دارد.

کوچکترین مار دنیا :

در بخش های بالا با بزرگترین مار دنیا و همچنین گونه های مختلف مارهای بزرگ و غول پیکر در سراسر دنیا آشنا شدید، اما شاید جالب باشد که تصاویر کوچکترین مار دنیا را نیز ملاحظه فرمایید. با اینکه بیشتر مارها کوچک هستند و دارای طول کمتر از یک متر می باشند اما کوچکترین گونه مار را می توان مار نخی باربادوس نامید که طول آن تنها ده سانتیمتر است، در ادامه تصاویری از گونه های مختلف کوچکترین مارهای دنیا را ملاحظه می فرمایید.

عکس مار کوچکعکس کوچکترین مار دنیامار خیلی کوچکعکس کوچکترین مار جهانکوچکترین مار جهان

در این مقاله با کوچکترین و بزرگترین مار دنبا آشنا شدید، امیدواریم از مشاهده این تصاویر لذت برده باشید و اطلاعات مطرح شده در این مقاله برای شما نیز شگفت انگیز و جالب بوده باشد و از آنها نهایت استفاده را برده باشید. پیشنهاد می کنیم با مراجعه به بخش عکس حیوانات به مشاهده تصاویر و ویژگی های سایر حیوانات بپردازید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *