آرگا
  • کد خبر: 3948
    تعداد بازدید : 350 بازدید
    تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد, ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
    تعداد نظرات: ۰ نظر
      

    ۱۰ ورزش افزایش قد موثر برای تمرین روزانه

    ورزش افزایش قد شامل ده حرکت و تمرین می باشند. بهترین زمان انجام این تمرینات برای افزایش قد صبح هنگام است.

    برای حفظ سلامتی و تناسب اندام و همینطور افزایش قد، ورزش کردن از اهمیت بالایی برخوردار است. بعد از گذشت سن رشد در خانم ها و آقایان به سختی می توان افزایش قد را مشاهده کرد.تمرینات و ورزش افزایش قد را بطور پیوسته باید انجام داد تا نتیجه ی دلخواه را بدست آورد.

    ده ورزش افزایش قد

    اگر می خواهید ورزش افزایش قد نتیجه بخش باشد، باید ورزش افزایش قد را مداوم و منظم انجام دهید. در صورتی که تازه می خواهید این ورزش ها را انجام بدهید این تمرینات را باید آهسته انجام دهید و از همان ابتدای کار فشار زیادی به خود وارد نکنید و به مرور ، زمان و شدت تمرین ها را افزایش دهید.

    ۱ – تمرین باو (BOW) :

    ورزش افزایش قد

    1. بصورت دمر (روی شکم) بر روی تشک دراز بکشید و دست های خود را در امتداد بدن به صورت کشیده نگه دارید.
    2. پاهای خود را از زانو خم کنید و با دست مچ پاهایتان را بگیرید و کمی ران و قفسه سینه را از زمین جدا کنید.
    3. با کشیدن پاها توسط دستتان، ران پا و قفسه سینه را از زمین جدا کنید. حدود ۳۰ثانیه در این حالت بمانید.
    4. سعی کنید این تمرین را سه بار در روز انجام دهید.

    ۲ – خم شدن در حالت ایستاده :

    ورزش افزایش قد خم شدن

    1. کاملا صاف بایستید و پاها را به عرض شانه باز کنید و کف دست خود را بر روی پشت ران قرار بدهید.
    2. به آرامی کف دست را به سمت پایین ببریدو سعی کنید زانوها به هیچ وجه خم نشوندو تاجایی که می توانید پایین ببرید و همان وضعیت را حفظ کنید.
    3. سعی کنید با کمک فشار دست که به پشت پا وارد می کنید سر خود را نیز به سمت زانو نزدیک کنید.
    4. در ابتدا و برای شروع فشار زیادی به خودتان وارد نکنید. ۳ بار در روز و هر بار ۳۰ثانیه این ورزش را انجام بدهید.

    ۳ – آویزان شدن تاثیرگذار در افزایش قد :

    ورزش افزایش قد اویزان

    1. یک میله افقی یا میله بارفیکس نیاز این ورزش است. میله ی بارفیکس را از جلو در مشت بگیرید.
    2. از میله خود را آویزان کنید توجه کنید که بدن باید کاملا کشیده باشد.
    3. سعی کنید هیچ فشار و انقباضی در ناحیه ی  بازوان ، شانه ها و مفصل لگن نباشد و آن ها را آزاد کنید.
    4. این تمرین را ۳ بار در روز و هر بار ۳۰ ثانیه این ورزش را انجام بدهید.

    ۴ – شنا در خشکی ورزش محبوب افزایش قد :

    ورزش افزایش قد شنا

    1. بر روی شکم دراز بکشید و بدن را کاملا بکشید.
    2. بازوان خود را به سمت جلو بکشید، باید کف دست رو به زمین باشد، بازوی راست بالاتر از بازوی چپ باشد.
    3. سپس پای مخالف را تا جایی که توان دارید از زمین جدا کنید و کشش در پا ایجاد کنید.

    ۵ – خم شدن ۹۰ درجه :

    ورزش افزایش قد 90

    1. کف دست ها و زانوهایتان را بر روی زمین قرار دهید و سپس زانوها را از زمین جدا کنید.
    2. پاها باید به عرض شانه باز شده باشند و انگشتان پا رو به جلو قرار گرفته باشند.
    3. سر را در بین دو بازو قرار بدهید، و با کمک دست بازوهای خود را به سمت جلو بکشید.کمر باید کاملا صاف باشد و فشار باید بر روی کف دست و انگشتان پا  باشد و بدن کاملا کشیده شده باشد.
    4. از نفس های عمیق استفاده کنید. این تمرین را بمدت چند نفس عمیق انجام دهید و بعد از کمی استراحت دوباره تکرار کنید.
    حتما بخوانید:  افزایش قد کودکان با راه های طبیعی و موثر

    ۶ – تمرین کشش موثر در افزایش قد :

    ورزش افزایش قد کشش

    1. بر روی زمین بنشینید و پاهای خود را به سمت جلو بکشید به طوری که انگشتان پا رو به بالا قرار بگیرد.دست ها را در امتداد بدن به سمت بالا بکشید طوری که بازوها کاملا صاف و کمر کاملا کشیده باشد.
    2. ضمن اینکه دست ها کشیده اند و زانوها خم نیستند، سعی کنید نوک انگشتان دست را به نوک انگشتان پا برسانید و ۳۰ثانیه در این حالت کششی بمانید.(در شروع مچ پاها را بگیرید و با گذشت زمان سعی کنید کف پاها را بگیرید بدون اینکه زانوها خم شود.)
    3. به آرامی کمر را صاف کنید و به وضعیت ۱ برگردید و دوباره این مراحل را انجام بدهید.این تمرین را ۵ بار در روز و هربار ۱۰ دفعه انجام دهید.

    ۷ – تمرین کبرا برای افزایش قد :

    ورزش افزایش قد

    1. بر روی شکم دراز بکشید و سر خود را روی بازویتان قرار دهید.
    2. پیشانی را به سمت بالا بکشید و رو به رو را نگاه کنید، دست ها را عقب برده و جمع کنید طوری که وزن بدن روی قفسه سینه باشد.
    3. سر و شانه ها را به سمت بالا و عقب بکشید فشار دست طوری باشد که بدن به سمت عقب کشیده شود.
    4. دست ها را بصورت عمود بر زمین صاف کنید و کتف خود را بالا دهید.
    5. به موقعیت ۳ برگردید و ماهیچه ها را آزاد کنید و سپس به مرحله ۱ برگردید.
    6. این تمرین را ۳ بار در روز و هر بار ۵ دفعه بمدت ۳۰ثانیه انجام دهید.

    ۸ – بالا گرفتن لگن و شکم :

    ورزش افزایش قد لگن

    1. روی زمین به پشت دراز بکشید و شانه ها و بازوان را محکم به زمین بچسبانید.
    2. زانوها را خم کنید و تا جای که ممکن کف پا که روی زمین است را به سمت لگن نزدیک کنید.
    3. پشت خود را به سمت بالا خم کنید تا لگن از زمین جدا شود. برای ۲۰ثانیه در این وضعیت بمانید.

    ۹ – شنا در آب :

    شنای قورباغه بیشتر از دیگر شناها،باعث کشش ستون فقرات می شود. اثر جاذبه زمین زمانیکه در آب شناور هستید خنثی می شود و بنابراین در افزایش قد تاثیرگذار است.

    ۱۰ – ماساژ کف پا :

    ماساژ کف پا مخصوصا انگشت شست روشی ساده و جالب برای افزایش قد است.

    توجه داشته باشید،بهترین و موثرترین زمان ورزش افزایش قد، در هنگام صبح است.این تمرینات و ورزش های سلامت شامل حرکات کششی ، یوگا ، شنا و … می باشد.

    منبع : آرگا

    برچسب ها :