دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

طرز تهیه لازانیا بدون فر با طعم خوش و ایده آل

  • ندا خوشرو
  • ۳ آذر ۱۳۹۹
  • ۱

لازانیا یک نوع غذای ایتالیایی است که در سر تا سر جهان طرفدارن زیادی دارد شما می توانید این نوع غذا را بدون استفاده از فر نیز طبخ کنید در ادامه مطلب طرز تهیه لازانیا بدون فر را به شما همراهان گرامی آموزش خواهیم داشت.

موادی که در ساخت  لازانیا، به کار رفته است همان ترکیب های پاستا و ماکارونی می باشد فقط فرآیند تولید آن ها با یکدیگر متفاوت است. اگر شما فر ندارید و یا استفاده از آن برای شما مشکل است می توانید از طرز تهیه لازانیا بدون فر، در طبخ این نوع غذای خوشمزه استفاده کنید.

شما می توانید از سس سفید و قرمز در طرز تهیه لازانیا بدون فر استفاده کنید که انتخاب هر یک از این نوع سس ها بستگی به ذائقه و مواد به کار رفته در روش پخت لازانیا دارد.

لازانیا

مواد لازم

لازانیا : ۲ بسته
قارچ : نیم کیلو
گوشت چرخ کرده : نیم کبلو
فلفل دلمه ای : ۱ عدد
سس کچاب : ۱ عدد
پیاز : ۱ عدد
پنیر پیتزا : ۵۰۰ گرم
نمک و فلفل : به میزان لازم
روغن : به میزان لازم

مواد لازم پخت لازانیا

طرز تهیه لازانیا بدون فر

 ابتدا پیاز را در تابه ای مناسب تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند و طلایی شود.

تفت دادن پیاز

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

سپس گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید.

مخلوط کوشت چرخ کرده وپیاز

در تابه ای دیگر قارچ  و  فلفل دلمه ای نگینی خرد شده را با مقداری روغن تفت دهید.

سرخ کردن قارچ و فلفل دلمه ای

سپس قارچ و فلفل دلمه ای را با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید و نمک و فلفل را به مواد لازانیا اضافه کنید سپس سس کچاب را به مواد اضافه کنید و درب تابه را به مدت ۱۰ دقیقه ببندید تا مواد به خوبی باهم ترکیب شوند. در مرحله بعدی تهیه لازانیا بدون استفاده از فر در درون قابلمه ای مناسب آب بریزید و قابلمه را بر روی شعله گاز قرار دهید بعد از اینکه آب به دمای جوش رسید لازانیا ها را در آب بریزید.

قرار دادن لازانیا در قابلمه

و بعد از ۱۵ دقیقه آن ها را در صافی مناسب بریزید و آبکش کنید.

روش طبخ لازانیا

در آخرین مرحله پخت لازانیا بدون فر در سینی بزرگ دو لایه از لازانیا را به شکل بعلاوه (+) روی هم بگذارید سپس مواد مخلوط شده لازانیا را در وسط این دو لایه بریزید و پنیر پیتزا را بر روی مواد لازانیا بریزید.

طرز تهیه لازانیا بدون استفاده از فر

برای جمع کردن لایه های باز لازانیا به شکل یکی در میان بر روی آن ها پنیر پیتزا و مواد را بریزید و لازانیا را به صورت بقچه جمع کنید.

آموزش پخت لازانیا بدون نیاز به فرآموزش مرحله به مرحله پخت لازانیا

سپس در تابه ای بزرگ مقداری روغن بریزید و لازانیا ها را در درون تابه قراردهید و روی هر لازانیا مقداری پنیر پیتزا بریزید و درب تابه را ببندید و تابه را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید.

طرز تهیه لازانیا

دستور طبخ دیگری از تهیه لازانیا بدون فر

لازانیا را می توان به روشهای مختلف و با مواد میانی متنوعی از گوشت چرخ کرده، گوشت ریش ریش شده، گوشت مرغ، سوسیس، کالباس و به همراه سبزیجات مختلفی چون قارچ، گوجه فرنگی و … با ادویه های لازم و دلخواه تهیه کنید و لذت ببرید. در اینجا آموزش دیگری از طبخ لازانیا بدون فر را در اختیارتان قرار می دهیم که امیدواریم از تهیه آن در منزل لذت ببرید.

روش تهیه لازانیای بدون فر

مواد لازم

  • لازانیا/ ۲ بسته
  • گوشت چرخ کرده/ ۵۰۰ گرم
  • سوسیس/ ۳۰۰ گرم
  • قارچ/ ۵۰۰ گرم
  • سس کچاپ/ یک عدد
  • فلفل دلمه ای/ یک عدد
  • پنیر پیتزا/ ۵۰۰ گرم
  • پیاز خرد شده/ یک عدد
  • نمک و فلفل سیاه/ به مقدار لازم
  • روغن/ به مقدار لازم

روش تهیه لازانیا بدون فر

برای تهیه لازانیا به این روش در ابتدا مواد میانی لازانیا را باید آماده کنید، برای این منظور یک عدد پیاز را خرد کرده و در روغن سرخ کنید.

اکنون گوشت را بیفزایید و به همراه پیاز تفت دهید به طوری که تغییر رنگ داده و به رنگ قهوه ای درآید، سپس سوسیس ها را خرد کرده و اضافه کنید.

فلفل دلمه ای های خرد شده را نیز داخل تابه ریخته و به همراه مواد دیگر تفت دهید تا نرم شوند، نمک و فلفل را نیز بیفزایید و همه مواد را مخلوط کرده و اجازه دهید تفت بخورند.

در آخرین مرحله سس کچاب را اضافه کنید و بگذارید مقداری به همراه مواد بپزند و کمی سس غلیظ شود.

برای اینکه قارچ ها له نشوند، بهتر است آنها را جداگانه در تابه دیگری تفت داده و سرخ کنید و مقداری نمک و فلفل به آن بزنید، در همین فاصله لازانیا را نیز در داخل آب جوش بریزید و مطابق دستور پخت نوشته شده بر روی بسته بپزید و آبکش کنید.

در مرحله آخر تابه ای مستطیلی شکل را انتخاب کنید و بعد از چرب کردن کف آن، لازانیاهای آبکش شده را درون آن بچینید، سپس مقداری از مواد گوشتی آماده شده را به همراه چند تکه قارچ و مقداری پنیر روی آنها قرار دهید، دوباره بر روی مواد، ورقه ای دیگر از لازانیا بچینید و مانند مرحله قبلی مواد گوشتی، قارچ و پنیر را روی آنها بگذارید، این کار را تا تمام شدن تمام ورقه های لازانیا و مواد میانی آنها ادامه دهید، لازم است لایه آخر را با مایه گوشت و پنیر تمام کنید، سپس درب تابه را ببندید و آن را روی حرارت ملایم به مدت حدوداً ۳۰ دقیقه قرار دهید تا لازانیای شما پخته شده و آماده شود.

دستور تهیه لازانیا بدون فر

در طرز تهیه لازانیا بدون فر می توانید از مخلوط سس سفید لازانیا و کچاب هم استفاده کنید. بعد از اینکه لازانیا آماده شد می توانید آن را به کمک روش های تزیین لازانیا به زیبایی تزیین کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۱ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *