دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه پیتزا مارگاریتا خوشمزه و نکاتی برای طعم ایده آل

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۹ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

پیتزا مارگاریتا یکی از پیتزاهای کلاسیک ایتالیایی است. مواد اصلی برای تهیه این پیتزا گوجه فرنگی، ریحان تازه، پنیر پیتزا است. بسته به ذائقه برای خوشمزه تر شدن پیتزا مارگاریتا، می توان مواد دیگری نیز اضافه کرد.

پیتزا مارگاریتا یکی از انواع فست فودهایی است که به دلیل خوشمزه بودنش طرفداران زیادی دارد. این پیتزا مخصوص کشور ایتالیا بوده که به دلیل طعم و مزه ایی که دارد به سرعت در دیگر کشور ها نیز طبخ می شود. در این پست  دستور ساخت یکی از خوشمزه ترین پیتزاها آموزش داده می شود.

طرز تهیه پیتزا مارگاریتا

مواد لازم ( پیتزا مارگاریتا ۴ نفره) :

۱- گوجه فرنگی نگینی خرد شده : ۶ عدد متوسط

گوجه فرنگی و طرز تهیه پیتزا مارگاریتا

۲- ریحان تازه: ۲۰۰ گرم

ریحان و پیتزا مارگاریتا

۳- سیر خرد شده : دو حبه

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

پیتزا مارگاریتا و سیر۴- خمیر پیتزا : به مقدار لازم

۵- پنیر پیتزا: ۶۰۰ گرم

۶- نمک : به مقدار لازم

۷- ادویه کاری : به مقدار لازم

پیتزا مارگاریتاطرز تهیه:

۱- ابتدا خمیر پیتزا  مارگاریتا را آماده کنید. برای این منظور می توانید از خمیر پیتزای آماده استفاده کنید یا آموزش طرز تهیه خمیر پیتزا را مطالعه کنید.

۲- در مرحله دوم از طرز تهیه ییتزا مارگاریتا، گوجه فرنگی نگینی خرد شده را حرارت داده تا آب آن تبخیر شود. سپس به همراه مقدار کمی روغن (ترجیحا روغن زیتون مخصوص سرخ کردن) کمی تفتش دهید.

۳- سیر خرد شده را به گوجه فرنگی پخته شده اضافه کرده و با حرارت ملایم، کمی تفت می دهیم.

۴- در این مرحله ریحان را اضافه کرده و نمک و کاری را نیز اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا مواد سرد شوند.

۵- خمیر پیتزا را در ظرف مخصوص قرار داده، مواد آماده شده را بر روی آن کامل پهن می کنیم و در فری که از قبل روشن کردیم و دمای آن ۳۷۵ درجه است، به مدت یک ربع اجازه دهید تا پخته شود.

۶- در مرحله آخر از طرز تهیه پیتزا مارگاریتا، بعد از گذشت ۱۵ دقیقه، پیتزا را از فر خارج کرده و پنیر پیتزا را بر روی آن ریخته و مجددا داخل فر می گذاریم تا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دیگر اجازه می دهیم تا پنیر باز و پخته شود.

پنیر پیتزا را از ابتدا بر روی پیتزا نریزید چرا که ممکن است پنیر بسوزد و از طرف دیگر خمیر پیتزا کاملا پخته نشود. این پیتزا به دلیل اینکه مواد اصلی آن ساده است و خیلی سریع طبخ می شود، پیشنهاد خوبی برای، افرادی که زمان کمی برای طبخ غذا دارند، است.

روش دیگری از تهیه پیتزا مارگاریتا

در این قسمت می توانید با آموزش دیگری از دستور پخت پیتزا ایتالیایی مارگاریتا با طعم فوق العاده خوش مزه آشنا شوید، از این رو برای یادگیری و بعد تهیه آن در منزل می توانید تا پایان این مطلب همراه ما شوید.

روش تهیه پیتزا مارگاریتا

مواد مورد نیاز

  • گوجه گیلاسی
  • ریحان تازه
  • پنیر موزرالا
  • خمیر پیتزا ایتالیایی (برای یادگیری خمیر پیتزا ایتالیایی اینجا کلیک کنید.)

نکته : مقدار مواد را می توانید با توجه به اندازه خمیر در نظر بگیرید.

مواد لازم برای سس پیتزا

  • کره/ ۱۵ گرم
  • سس گوجه فرنگی/ ۲ قاشق غذاخوری
  • سیر رنده شده/ یک قاشق مرباخوری
  • نمک/ به مقدار لازم

روش تهیه پیتزا مارگاریتا

اکنون برای تهیه پیتزا به این روش باید خمیر را نیم پز کنید، بنابراین سطح آن را با کمی روغن زیتون آغشته کنید، سپس آن را به مدت ۱۰ دقیقه و در دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد داخل فر که از قبل گرم کرده اید، قرار دهید.

در مدت زمانی که خمیر شما نیم پز می شود، سیر را رنده کنید و داخل ماهیتابه همراه کره کمی تفت دهید تا کره طعم دار شود و مزه سیر را بگیرد.

بعد از بیرون آوردن خمیر نیم پز از فر، آن را داخل ماهیتابه حاوی مخلوط کره و سیر قرار دهید و روی خمیر را با این مخلوط به طور کامل بپوشانید.

آموزش تهیه پیتزا مارگاریتا

سپس سس گوجه فرنگی و مقداری نمک را روی سطح خمیر پخش کنید. توجه داشته باشید که به اندازه یک سانت از اطراف خمیر بدون سس باقی بماند. بعد مانند تصویر پنیر موزارلا و گوجه فرنگی های حلقه حلقه شده را روی سطح خمیر بچینید.

دستور تهیه پیتزا مارگاریتا

سپس پیتزا را به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا زمانی که پنیر ها آب شده و بپزد، برای طلایی شدن سطح پیتزا می توانید در صورت تمایل گریل فر را برای چند دقیقه روشن کنید. اکنون پیتزا مارگاریتا آماده شده می توانید روی آن را با برگ های ریحان تزیین کنید و سرو نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *