دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

13 نکته طلایی برای حفظ ایمنی اتاق کودک + تصاویر

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

کودکان از زمانی که متولد می شوند نیاز به مراقبت و توجه دارند. یکی از مراقب های ویژه کودک، ایمن کردن مکان هایی است که کودک در آن قرار می گیرد. چیدمان اتاق کودک باید با دقت انجام شود و والدین باید اصول اولیه ایمنی برای کودک را بدانند.

اتاق کودک مکانی است که کودک بیشتر زمان خود را در آن مکان است. کودک برای بازی کردن، خوابیدن و … در اتاقش می ماند. به همین دلیل داشتن امنیت در این اتاق از مسائل مهمی است که والدین باید به آن توجه کنند.

اصول اولیه ایمنی اتاق کودک

ایمنی اتاق کودک

داشتن رویکردی کلی درباره ایمنی اتاق کودک، اهمیت ویژه ایی دارد. در زیر مواردی که والدین در این باره باید بدانند آورده شده است:

1 – همه مبلمان ها و موارد جانبی آن باید محکم و ثابت شده باشند. قسمت های مختلف قفسه، کمد و …. را با محکم کردن به دیوار، ایمن کنید.

2 – کشو های کمد، درها و کابینت ها را قفل کنید.

3 – بر آیتم های مخزن داری که کودک شما نباید به آن دسترسی داشته باشد، ضامن ایمنی نصب کنید.

  •  آرون گروپس

4 – رادیاتور و رسانه های الکتریکی را بپوشانید. اطمینان حاصل کنید که هر منبع حرارتی، محافظ داشته باشد تا کودک نتواند دستش را به آن بزند و خود را بسوزاند. بیش از همه مراقب پریزهای برق باشید و آن ها را بپوشانید.

5 – توجه کودک را به موارد خطرناک جلب نکنید. هرگز اسباب بازی های جذاب کودک را در مکان های خطرناک قرار ندهید مثلا وسایل جذاب برای او را بالای کمد و … قرار ندهید ممکن است کودک را تشویق کند که به بالای کمد رود.

ایمنی اتاق کودک

6 -دستگیره کمدها را به منظور حصول اطمینان از ایمنی اتاق کودک، چک کنید. دستگیره کمد نباید بیش از حد بزرگ باشد که کودک بتواند از آن برای بالارفتن کمک بگیرد و خطر ساز شود و همچنین نباید بسیار کوچک باشد که کودک بتواند آن را ببلعد. علاوه بر این ، دستگیره ها باید به طور امن اتصال داشته باشند و طوری طراحی شده باشند که به راحتی کشیده و جدا نشوند.

7 – لبه های تیز خطرناک. وسایلی که لبه های تیز خطرناک دارند مانند کنج های مبلمان ها و … را توسط بالشت های محافظی که به منظور اایمنی کودک ساخته شده اند، بپوشانید.

8 – محل نگهداری اسباب بازی ها را جای امن در نظر بگیرید و اگر از جعبه ایی برای نگهداری اسباب بازی ها استفاده می کنید، جعبه را بدون درب انتخاب کنید.

9 – محل قرار گیری تخت کودک مهم است. تخت کودک را زیر پنجره، مقابل رادیاتور و جای شیب دار قرار ندهید. این مکان ها جای امنی برای کودک نیستند.

تخت امن کودک 10 – از آویزان کردن چیزهای سنگین و نصب آینه نزدیک تخت کودک ، اجتناب کنید.

11- وسایلی که موجب زمین خوردن کودک می شوند را شناسایی کنید و آن ها را در مکان امن دیگری قرار دهید. اگر کفپوش منزل سرامیکی است، قالیچه می تواند روی آن حرکت کرده و موجب زمین خوردن می شود.

12 – از سم پاشی منزل با مواد شیمیایی خودداری کنید. ممکن است کودک به این مواد دسترسی پیدا کند و موجب مسمومیت کودک شود.

13 – داروها و مواد شیمیایی را از کودک خود دور نگه دارید و برا ایمنی اتاق کودک، آن ها را در اتاق کودک نگهداری نکنید.

کودک و ایمنی

اگر می خواید کودک شما صدمه ندیده و کمتر گریه کند، حتما به ایمن بودن مکان هایی که کودک در آنجا رفت و آمد دارد، دقت کنید و محیط امنی برای کودک خود فراهم کنید تا هم کودک دچار خطر نشود و هم خود با آرامش بیشتر از کودک مراقبت کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *